آزمایش موشکی کره جنوبی در واکنش به انفجار «بمب هیدروژنی» کره شمالی

ارتش کره جنوبی گفته است که تمرینات موشکی این کشور «هشداری جدی» به پیونگ یانگ است. پس از هشدار ایالات متحده به کره شمالی مبنی بر «پاسخ کوبنده نظامی» به تهدید اتمی این کشور، کره جنوبی روز دوشنبه ۱۳ شهریور برای شبیه‌سازی حمله به پایگاه اصلی هسته‌ای پیونگ یانگ اقدام به پرتاب موشک به سمت دریا کرد.
 
همزمان، کره جنوبی اعلام کرد که قصد دارد تا چهار پرتابگر دیگر موشک «تاد» را به طور موقت در خاک این کشور نصب کند.
 
این اقدامات یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که کره شمالی از انجام بزرگترین آزمایش اتمی این کشور خبر داد.
 
ارتش کره جنوبی گفته که تمرینات موشکی این کشور «هشداری جدی» به پیونگ یانگ است. جنگنده‌های اف- ۱۵ کره جنوبی همراه با موشک‌های بالستیک موسوم به «هیونمو» که روی زمین مستقرند اقدام به شلیک در دریای ژاپن کردند.
 
ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفته که انجام این تمرینات در راستای هدف قرار دادن دقیق اهداف از پیش تعیین شده است.
 
خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید هر آزمایش جدید موشکی و هسته‌ای کره شمالی اطلاعات ارزشمندی در اختیار دانشمندان پیونگ یانگ قرار می‌دهد تا ظرفیت انفجاری بمب‌ها و موشک‌های خود را بالا ببرند.
 
بر اساس این گزارش، کره شمالی ذخایر رو به رشدی از بمب‌های هسته‌ای دارد و به رغم تحریم‌های شدید بین‌المللی و تلاش‌های دیپلماتیک توانسته است موشک‌های بالستیکی تولید کند که قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای در مقیاس کوچک هستند.
 
وزارت دفاع کره جنوبی روز دوشنبه همچنین اعلام کرد که کره شمالی در حال برنامه‌ریزی برای یک آزمایش موشکی احتمالا از نوع موشک بالستیک قاره پیما است، تا توانایی‌اش را برای هدف قرار دادن خاک ایالات متحده با سلاح هسته‌ای نشان دهد.
 
چانگ کیونگ سو، از مقام‌های دفاعی کره جنوبی، به نمایندگان پارلمان این کشور گفت که سئول پی برده است که کره شمالی خود را برای انجام یک آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیما آماده می‌کند ولی نمی‌تواند جزئیاتی درباره اینکه چطور به این اطلاعات دست یافته است ارائه کند.
 
وی افزود که هنوز معلوم نیست این آزمایش چه زمانی انجام خواهد شد.
 
پیونگ‌یانگ روز یکشنبه از یک آزمایش زیرزمینی خبر داد که به گفته حکومت کره شمالی انفجار یک بمب هیدروژنی بوده است. این ششمین آزمایش اتمی کره شمالی از سال ۲۰۰۶ تاکنون است.
 
آقای چانگ تصریح کرده که آزمایش اخیر کره شمالی معادل ۵۰ کیلو تن بوده است که در مقایسه با آزمایش قبلی این کشور «پیشرفتی مهم» محسوب می‌شود.
 
دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، در یک رشته توئیت تهدید کرده است که ایالات متحده روابط تجاری خود را با کشورهایی که با کره شمالی معامله کنند متوقف خواهد کرد. این تهدید می‌تواند بیشتر متوجه چین باشد که از حامیان اصلی رژیم کره شمالی است.
 
در واشینگتن، یکی از خبرنگاران از آقای ترامپ پرسید که آیا آمریکا به کره شمالی حمله خواهد کرد؟ او در پاسخ گفت که «خواهیم دید».
 
ایالات متحده برنامه‌ای فوری برای اقدام نظامی علیه پییونگ یانگ اعلام نکرده و بیشتر تمرکز این کشور بر تشدید مجازات‌های اقتصادی کره شمالی است که تاکنون اثر چندانی نداشته است.
 
جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، پس از نشستی در کاخ سفید با ترامپ و سایر مقام‌های امنیت ملی این کشور، به خبرنگاران گفت که ایالات متحده قصد «نابودی کامل» کره شمالی را ندارد ولی بعد افزود که «ما گزینه‌های متعددی داریم».
 
وی تاکید کرد که آمریکا به هرگونه تهدید کره شمالی «پاسخ شدید نظامی خواهد داد- پاسخی که هم موثر و هم کوبنده خواهد بود».
+19
رأی دهید
-7

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان
    یکی از فیلمهای راز بقا راجع به حیوانات رو می دیدم که یک تمساح یک پرنده رو شکار کرده بود وپرنده با نوک زدن به تمساح می خواست از خودش دفاع کنه.
    7
    6
    دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.