نشست اضطراری شورای امنیت در مورد آزمایش اتمی کره شمالی

شورای امنیت سازمان ملل متحد، پیش از ظهر دوشنبه به وقت نیویورک در مورد آزمایش اخیر اتمی کره شمالی نشستی اضطراری برگزار خواهد کرد.
 
بر اساس اعلام نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد، این جلسه به درخواست ایالات متحده، ژاپن، بریتانیا، فرانسه و کره جنوبی تشکیل خواهد شد.
 
کره شمالی روز یکشنبه ششمین و قدرتمندترین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد که ادعا شده یک بمب هیدروژنی پیشرفته برای موشک‌های دوربرد است.
 
آزمایش اخیر هسته‌ای کره شمالی با محکومیت شدید بین‌المللی روبه‌رو شده و در این زمینه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد که مماشات با کره شمالی بی‌نتیجه است.
 
آمریکا پیشتر از زبان نیکی هیلی، نماینده دائم خود در سازمان ملل، تشکیل جلسه شورای امنیت در مورد کره شمالی را بی‌فایده خوانده، چرا که به گفته خانم هیلی یک قطعنامه ضعیف در این مورد، «بدتر» از آن است که هیچ قطعنامه‌ای صادر نشود.
 
آخرین اقدام شورای امنیت در مورد کره شمالی کمتر یک ماه پیش و در واکنش به آزمایش دو موشک قاره‌پیما توسط پیونگ‌یانگ بود که تحریم‌های جدیدی را علیه این کشور به دنبال داشت.
 
تحریم‌هایی که در صورت اجرای کامل آن کره‌شمالی دو سوم درآمد سه میلیارد دلاری خود از دست خواهد داد.
 
این تحریم‌ها با حمایت چین و روسیه، دو عضو دائم شورای امنیت همراه بود که هر دو کشور روابط سیاسی و اقتصادی نزدیکی با کره شمالی دارند و ایالات متحده آنها را به دلیل تهدید فزاینده کره شمالی سرزنش می‌کند. دیگر اعضای دائم شورای امنیت جزو درخواست‌کنندگان نشست اضطراری روز دوشنبه هستند.
 
در حال حاضر چین بزرگترین شریک تجاری کره شمالی است به طوری که بیش از سه چهارم صادرات و واردات کره شمالی با چین صورت می‌گیرد. سهم روسیه در تجارت با کره شمالی بسیار کمتر است اما همچنان این کشور دومین شریک کره شمالی در حوزه واردات و سومین شریک آن در حوزه صادرات است.
 
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز یکشنبه در یک رشته پیام توئیتری در مورد اقدام کره شمالی، از جمله به بررسی گزینه توقف تجارت با کشورهایی که با کره شمالی داد و ستد تجاری دارند اشاره کرد، و افزود که این گزینه «در کنار گزینه‌های دیگر» در دست بررسی است.
 
رهبران چین و روسیه که هر دو در نشستی سه‌روزه در شیامن چین شرکت کرده‌اند، از اقدام اخیر کره شمالی ابراز نگرانی کرده و خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها شده‌اند.
+5
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۳
    rood120 - منچستر، انگلستان
    فقط می توانند تحریم های اقتصادی را بیشتر کنند و طبیعتا فشار به مردم بدبخت . خوشبختانه یا متاسفانه کره شمالی قدرت اتمی شده و هیچکس هم نزدیک این کشور نخواهد شد و فقط سر و صدا هست ، ترامپ هم فقط هارت و پورت می کنه خودش هم می داند . دنیا باید بپذیرد که یک دیکتاتور دیگر دارای قدرت اتمی شده البته اگر کره شمالی اتم نداشت به او حمله شدیدی می شد و به خرابه ای مثل، عراق، افغانستان، لیبی یا دیگر کشور ها تبدیل می شد ، نتیجه در این دنیا وحشی باید تا دندان مسلح باشی وگرنه گرگان تو را می درند . شاه خدا بیامرز هم می دانست که ایران باید قدرت اتمی شود و داشت بسوی اتمی شدن پیش می رفت ، من هم به عنوان یک وطن دوست، دوست دارم کشور ما هم قدرت اتمی شود ولی نه با این رژیم فاسد و دیکتاتور.
    7
    6
    یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.