درخواست برای پایان حصر در مراسم تشییع ابراهیم یزدی + ویدیو

در مراسم تشییع ابراهیم یزدی،شعارهایی از جمله پیام ما روشنه،حصر بیاد بشکنه،سرداده شد. مراسم تشییع پیکر ابراهیم یزدی، دبیرکل نهضت آزادی ایران، روز پنج‌شنبه، نهم شهریورماه، از محل حسینیه ارشاد در تهران با حضور عده قابل توجهی از مردم و شخصیت‌های سیاسی برگزار شد.در این مراسم یکی از شعارهای مردم این بود: «پیام ما روشنه، حصر باید بشکنه.»
 
ابراهیم یزدی، دبیرکل نهضت آزادی ایران و وزیر خارجه دولت موقت پس از انقلاب، در ۸۶ سالگی در ازمیر ترکیه درگذشت.
 
خبر درگذشت آقای یزدی که به بیماری سرطان مبتلا بود و بیماری‌اش در هفته‌های اخیر رو به وخامت نهاده بود شامگاه یک‌شنبه، پنجم شهریور، منتشر شد.
 
مراسم تشییع پیکر آقای یزدی صبح پنج‌شنبه با حضور عده‌ای از شخصیت‌ها و فعالان سیاسی کشور برگزار شد.
از جمله این افراد، به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، می‌توان به عبدالله نوری، محمدرضا خاتمی، محمد ملکی، لطف‌الله میثمی، مرتضی الویری، فیض‌الله عرب‌سرخی، ابوالفضل بازرگان، مصطفی تاج‌زاده، محسن میردامادی، ابوالفضل قدیانی، حمیدرضا جلایی پور، آذر منصوری، احمد زیدآبادی و محسن آرمین اشاره کرد.
 
در مراسم صبح پنج‌شنبه مردم حاضر در خیابان پیکر ابراهیم یزدی را با شعارهایی چون «یزدی، بازرگان، نهضت ادامه دارد» بدرقه کردند.
 
در ویدئوهایی هم که از این مراسم در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر گذاشته شده می‌توان شعار «پیام ما روشنه، حصر باید بشکنه» را شنید.
 
به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، به دنبال سر دادن این نوع شعارها توسط مردم، خانواده آقای یزدی از آنان درخواست کردند که «از دادن شعار خودداری کنند».
 
ابراهیم یزدی زاده سال ۱۳۱۰ در قزوین بود. در شـش سالگی همراه خانواده‌اش ساکن تهران شد. پیش از انقلاب بهمن ۵۷ به ایالات متحده رفت و همراه همسر و فرزندان خود، ساکن آن کشور بود. در زمان اقامت آیت‌الله روح‌الله خمینی در فرانسه، آقای یزدی از مشاوران و نزدیکان او بود و پس از انقلاب نیز همراه او به ایران بازگشت.
 
با شروع کار دولت موقت مهدی بازرگان، ابراهیم یزدی نخست معاون نخست ‌وزیر و سپس وزیر خارجه شد. با کناره‌گیری آقای بازرگان او نیز از دولت کناره‌گیری کرد. در پی انتخابات نخستین مجلس پس از انقلاب از شهر تهران راهی مجلس شد.
 
شماری از منتقدان می‌گویند ابراهیم یزدی در جریان «محاکمه» و اعدام گروهی از فرماندهان ارتش شاهنشاهی ایران نقش داشته‌است. بنا بر روایتی دیگر، او تلاش کرده بود تا از نفوذ خود برای نجات جان شماری از مقام‌های پیشین استفاده کند.
 
ابراهیم یزدی در سال ۹۱ در دادگاه انقلاب ایران با اتهام‌هایی مانند «اقدام علیه امنیت کشور» و «نشر اکاذیب» و همکاری با نهضت آزادی ایران به هشت سال زندان و پنج‌ سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد.
 
او در واکنش به این حکم گفت که دادگاه انقلاب صلاحیت بررسی به اتهام‌های وارده را ندارد.
+16
رأی دهید
-30

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک

    عرض کردم که، ما عاشق قافیه هستیم. در بلبشوی سبز هم در همان بحران سال ۸۸ در اینجا نوشتم، برای شور و هیجان بیشتر این اشعار مترادف را نیز به شعارهایتان اضافه کنید: یا حسن، سمبه زن! یا علی، خنجعلی! یا نقی، زندقی! خلاصه عمر باید در شعر و قافیه تمام شود. راه دیگری نمیشناسیم!
    6
    35
    ‌پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان

    بند اخر خبر میگوید( که یزدی در واکنش به حکم صادره اعلام کرد که دادگاه انقلاب صلاحیت رسیدگی باتهام او را ندارد.) خدائیش باین فرد باید گفت همانا بچه قزوینی . ومشخص است که در ایام کودکی روزگار خوشی را نداشته ای . اخر مرد بگور رفته. معنی صلاحیت یعنی چه؟؟ تو مگر صلاحیت رسیدگی و محاکمه ان عقاب مغرور تیمسار رحیمی را داشته ای؟؟تو در کمال وقاحت بهترین و بزرگترین سرمایه های کشور ما را در دادگاه ساختگی به جوخه اعدام سپردی.بعد فرد بی شرمی مانند تو ادعا میکند که دادگاه انقلاب صلاحیت رسیدگی باتهام تو را ندارد. واقعا تو در ایام کودکی در قزوین روزگار خوبی نداشته ای . ای بگور رفته خائن
    5
    41
    ‌پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    هرچند اکثریت ملت ایران نابودی رژیم دینی عربی آخوندی را میخوان و میرحسین و بازگشت به دوران طلایی امام ملعون و خاتمی کروبی هم مردم را قانع نمی‌کنه ولی خب همین که روی بسیجیای شستشوی مغزی شده تعطیل از عقل منطق کم میشه آدم لذت می‌بره که اینجا هم چند تا از آنها داریم که گاهی هم حرفهای روشنفکری میزنند . ;)
    3
    9
    ‌پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    Fash Guo - کلن، آلمان
    درخواست رفع حصر در مراسم ابراهیم یزدی فقط یه کمدی خنده آمیز است !. این مردک ملعون باید به همراه بازرگان و بنی صدر و خمینی و ری شهری و رئیسی و پورمحمدی و برادران لاریجانی به عنوان خیانت کاران و بلکه جنایت کار محاکمه می شد !!. حصر عزت آقایان کروبی رو میدونه که با وجود انواع مشکلات به دیکتاتور خون اشام خامنه ای ذهن کجی کرده است !!
    4
    6
    ‌پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    oghab - هلسینکی، فنلاند
    ملت بع بعی .گرسنه به حج رفته
    2
    13
    ‌پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    من بودم شعار میدادم: پیام ما روشنه, سقط شدی وای ننه, دیروز تو شادی کردی, امروز نوبت منه!
    2
    18
    ‌پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.