برادر بمب‌گذار انتحاری منچستر در لیبی محاکمه می‌شود

هاشم عبیدی به ظن ارتباط با انفجار در منچستر بازداشت شده و قرار است در لیبی محاکمه شود برادر بمب‌گذار انتحاری منچستر در لیبی محاکمه خواهد شد.
 
به گفته مقامات قضایی لیبی، هاشم عبیدی، برادر عامل بمب‌گذاری در منچستر را که در لیبی بازداشت شده بود در دادگاهی در این کشور محاکمه می‌شود. در انفجار بمب در تالار ارینا در منچستر که روز ۲۲ ماه مه سال جاری روی داد، ۲۲ نفر کشته و بیش از چهل نفر زخمی شرند. بسیاری از قربانیان این انفجار نوجوانان و کودکانی بودند که برای شنیدن کنسرت یک گروه موسیقی در این محل حضور داشتند.
 
تحقیقات مقامات پلیس بریتانیا نشان داد که سلمان عبیدی، ۲۳ ساله، عامل این بمب‌گذاری بود. او در در منچستر در یک خانواده مهاجر لیبیایی متولد شده بود. پدر او از مخالفان حکومت معمر قذافی در لیبی بود که به بریتانیا پناهنده شده بود.
 
کوتاه مدتی پس از انفجار در منچستر، مقامات لیبیایی رمضان عبیدی، پدر، و هاشم عبیدی، برادر عامل بمب‌گذاری را به ظن ارتباط با این حمله بازداشت کردند. مقامات لیبی گفته‌اند که دادستانی لیبی رمضان عبیدی را آزاد کرده اما از او خواسته‌اند فعلا لیبی را ترک نکند. قرار است محاکمه هاشم تا دو ماه دیگر آغاز شود.
سلمان عبیدی عامل انفجار منچستر که ۲۲ کشته برجای گذاشت بازپرس این پرونده به بی‌بی‌سی گفته است که به نظر دادستانی لیبی هاشم عبیدی "نقشی کلیدی" در بمب‌گذاری منچستر داشته است. وی افزوده است که "تمامی شواهد حاکی از آن است که هاشم مستقیما درگیر بوده و تهیه مواد برای ساخت بمب مورد استفاده در حمله انتحاری برعهده او قرار داشته است." به گفته او، شواهد و مدارک کافی برای طرح در جریان محاکمه تکمیل شده و محاکمه قطعا برگزار خواهد شد.
 
برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات لیبیایی یکی دیگر از خویشاوندان این دو برادر به نام محمد یونس عبیدی را نیز دستگیر کرده‌اند. براساس این گزارش‌ها، کارت اعتباری این فرد برای خرید مواد لازم برای ساخت بمب مورد استفاده قرار گرفته بود. پلیس لیبی فهرستی از دیگر افراد مظنون را هم برای تحقیقات در اختیار پلیس بریتانیا قرار داده است.
 
بازپرس پرونده گفته است که به منظور کسب اطلاعات در مورد عوامل اصلی این انفجار و رفت و آمد آنان و همچنین عقایدشان آنان لازم است از این افراد تحقیق شود هر چند که ممکن است آنان از جمله مظنونان این عملیات نباشند.
+16
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.