سپاه پاسداران: برنامه‌ای برای عملیات در خارج از مرزهای ایران نداریم

قرارگاه حمزه وابسته به نیروی زمینی سپاه پاسداران ایران برنامه‌ریزی برای هرگونه عملیات در خارج از مرزهای ایران را رد کرده است.
 
به گزارش رسانه‌های ایران، این قرارگاه امروز سه‌شنبه (۳۱ مرداد/ ۲۲ اوت) در بیانیه‌ای گفته است: "ما هیچ برنامه عملیاتی در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی نکرده‌ایم، ولی همچون گذشته با هرگروه، تیم یا فردی که قصد نفوذ به خاک جمهوری اسلامی ایران را برای اقدامات ضدامنیتی و یا تروریستی داشته باشند به‌شدت برخورد خواهیم کرد."
 
رسانه‌های ایران این بیانیه را به اظهارات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نسبت داده‌اند که درباره احتمال عملیات مشترک ایران و ترکیه علیه پژاک و پ.ک.ک صحبت کرده بود.
 
آقای اردوغان دیروز دوشنبه ۲۱ اوت (۳۰ مرداد) به سفر هفته گذشته سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به ترکیه اشاره کرد و گفت که مقام‌های نظامی ترکیه با آقای باقری درباره احتمال اقدام مشترک علیه "گروه‌های تروریستی" بحث کرده‌اند.
 
رئیس جمهور ترکیه گفته اقدام مشترک علیه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و شاخه ایرانی آن پژاک امکان‌پذیر است.
 
سپاه پاسداران در بیانیه امروز خود گفته است "علی‌رغم آن که جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ای برای انجام اقدامات عملیاتی گسترده در خارج از مرزهای خود ندارد، اما چنانچه هر یک از گروهک‌های تروریستی که از سال‌های پیش تاکنون در اردوگاه‌های خود در شمال عراق خزیده بودند... قصد انجام کوچکترین حرکتی برای ایجاد ناامنی در مرزهای ما را داشته باشند، با پاسخ شدید و کوبنده ما روبه‌رو شده، عقبه‌های آنها در هر نقطه‌ای باشد مورد هدف قرار خواهد گرفت".
رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران هفته پیش در آنکارا با هم دیدار کردند آقای باقری هفته گذشته در یک سفر کم‌سابقه از سوی یک مقام بلندپایه نظامی ایران، عازم سفری سه روزه به ترکیه شد و با مقام‌های سیاسی و نظامی این کشور گفت‌وگو کرد.
 
سرلشکر باقری در جریان سفرش به ترکیه با آقای اردوغان دیدار کرد و محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه هم در این سفر حضور داشت.
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفته است: "در بحث جلوگیری از عبور تروریست‌ها از مرزهای مشترک، توافقات خوبی صورت گرفت و در آینده نیز رئیس ستاد ارتش ترکیه به ایران سفر خواهد کرد."
 
رسانه‌های ترکیه هم‌زمان با آغاز سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به این کشور، این دیدار را مرتبط با طرح همه‌پرسی استقلال در کردستان عراق دانستند.
 
آقای باقری چند روز پیش از این دیدار، درباره انجام این همه‌‍پرسی هشدار داده بود.
 
مقام‌های منطقه خودمختار کردستان اعلام کرده‌اند که حدود یک ماه دیگر همه‌پرسی استقلال برگزار می‌کنند اما شماری از کشورها از جمله ترکیه و آمریکا از این طرح انتقاد کرده و خواهان توقف آن شده‌اند.
 
مقام‌های ایرانی بارها مخالفت خود را با این همه‌پرسی اعلام کرده‌اند.
+4
رأی دهید
-16

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۵
    II PARSA II - هانوفر، آلمان
    توی این اوضاع بد روابط ایران و ترکیه پس این یاروی پاسدار رفته بوده سواحل ترکیه برای گردش یا که کنسرت ابی؟ باز اون اردوغان از روی ابلهی شجاعت گفتن حقیقت رو داشت اما شما زدید تو کار تقیه و خودعه. بی پدر مادر تر و دو رنگ بازتر از آخوند و عواملش موجودی روی زمین نیست. ;)
    0
    12
    ‌سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.