انتقاد شدید دفتر رئیس جمهوری ایران از سخنان کریمی قدوسی

دفتر رئیس جمهوری ایران، سخنان جواد کریمی قدوسی، نماینده مجلس از مشهد، درباره «دو تابعیتی» بودن برخی از مقام‌های دولت و «تابعیت خارجی» همسر یکی از وزیران پیشنهادی حسن روحانی را «مایه شرمساری و وهن جایگاه نمایندگی مجلس» و «تکرار اقدام مجرمانه علیه منافع ملی و امنیت ملی» خواند.
 
به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، دفترحسن روحانی روز پنجشنبه۲۶ مرداد، همچنین این سخنان را «جرم مشهود» خواند و خواستار برخورد دادستان و قوه قضائیه با آقای کریمی قدوسی شد.
 
دفتر رئیس جمهور سخنان جواد کریمی قدوسی را «تماما بی پایه»، «مصداق بارز جرم نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی» و «تکرار دروغ‌های سابق»‌ دانست.
 
دفتر آقای روحانی در عین حال خواستار «اقدام به موقع» مدعی العموم و قوه قضائیه درباره سخنان این عضو جبهه پایداری شد و تاکید کرد که معاونت حقوقی ریاست جمهوری، «به طور جدی این موضوع را از طریق مراجع حقوقی و قضایی پیگیری خواهد کرد».
 
جواد کریمی قدوسی روز سه شنبه ۲۴ مرداد، بدون ذکر نام، اعلام کرده بود که همسر یکی از وزیران پیشنهادی حسن روحانی به مجلس «خارجی» است و تعدادی از مقام‌های دولت نیز «دو تابعیتی» هستند.
 
موضوع مدیران دو تابعیتی پس از فرار محمودرضا خاوری، مدیرعامل سابق بانک ملی، به کانادا و پرونده مشهور به اختلاس سه هزار میلیارد تومانی مطرح شد.
 
در سال‌های اخیر نیز برخی از محافظه‌کاران و مقام‌های قوه قضائیه٬ از مسئولان ایرانی دارای «تابعیت مضاعف» به عنوان یکی از مهم‌‌ترین کانال‌های «نفوذ» در ایران نام برده و بارها خواستار برکناری آنها شده‌اند.
 
در حالی که مقام‌های قوه قضائیه بارها از وجود مدیران دو تابعیتی در دولت خبر داده‌اند، محمود علوی٬ وزیر اطلاعات و دیگر مقامات دولت یازدهم این گزارش‌ها را تکذیب کرده اند.
 
آقای علوی پیشتر گفته بود در میان مقام‌های ایرانی «مدیر دو تابعیتی نداریم» و موضوع دو تابعیتی‌ها از جمله «سناریوهایی» است که مخالفان علیه دولت تدارک دیده‌اند.
 
به گفته وزیر اطلاعات٬ دارندگان گرین کارت آمریکا «دو تابعیتی محسوب نمی‌شوند و در صورت عدم منع قانونی می‌توانند تصدی مدیریت را داشته باشند».
 
مجلس ایران در آبان ماه سال گذشته به طرحی رأی داد که بر اساس آن از «مدیران ارشد دو تابعیتی و دارای گرین کارت» تحقیق و تفحص صورت می‌گیرد.
 
به گفته رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، دو‌ تابعیتی‌ها طبق قوانین استخدامی نمی‌توانند در دستگاه دولتی استخدام شوند.
 
در عین حال، بانک مرکزی ایران هم دو تابعیتی بودن مدیران بانک‌ها را ممنوع کرده است.
+26
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۴
    kabootar e sefid - لاهور، پاکستان
    نماینده بایستی شجاعت اعلان کردن داشته باشه در غیر اینصورت به جایگاه نمایندگی آسیب وارد می کند.
    1
    13
    جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.