خنثی شدن 'حمله دوم' در پی کشته شدن ۱۳ نفر در بارسلون + ویدیو

پلیس اسپانیا می‌گوید برای توقف حمله‌ای نظیر آنچه در بارسلون اتفاق افتاد طی عملیاتی چهار نفر را در شهر ساحلی کمبریلز کشته است.
 
پلیس در کمبریلز، واقع در جنوب بارسلونا، به مردم هشدار داده است که به خیابان ها نروند.
 
گزارش‌ها از شنیده شدن صدای شلیک گلوله در نزدیکی بندر این شهر حکایت دارد.
 
یک سخنگوی پلیس گفت که چهار مظنون کشته و یک نفر به شدت زخمی شده است. عملیات نیروهای امنیتی در این شهر ادامه دارد.
 
رسانه های اسپانیا گزارش داده اند که مهاجمان در کمبریلز چند نفر را یک خودروی ون زیر گرفته و زخمی کرده بودند.
 
روز پنجشنبه یک خودروی ون در مرکز شهر بارسلون اسپانیا در محله گردشگری و پرازدحام رامبلا به مردم کوبید. پلیس کشته شدن ۱۳ نفر در معروف ترین خیابان اسپانیا را تایید کرده است.
 
حدود ۸۰ نفر هم در این حمله مجروح شده‌اند که پلیس می‌گوید حال ۱۰ نفر از آنها وخیم است. به گفته مقامات، این اتفاق "حمله‌ای با انگیزه تروریستی" بوده است.
 
گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و گفته است که "سربازان دولت اسلامی" آن را انجام داده‌اند.
 
طبق گزارش‌ها راننده خودرو بعد از آن که به سرعت به جمعیت کوبید، پیاده شد و فرار کرد. ماموران امنیتی در حال جستجو برای پیدا کردن این فرد هستند.
 
بنا به گزارش‌ها دو مظنون در این رابطه بازداشت شده‌اند. رویترز می‌گوید یک مظنون دیگر طی درگیری مسلحانه با پلیس در حومه بارسلون کشته شد.
 
پلیس اسپانیا تصویر مظنونی به نام دریس اوکبیر (زاده مراکش) را منتشر کرده است. با مدارک این جوان که ظاهرا سابقه کیفری و زندان داشته، خودرویی که به مردم کوبید اجاره شده بود.
 
بنا بر آخرین گزارش‌ها، دریس اوکبیر به پلیس گفته است که در این واقعه نقشی نداشته و مدارکی که برای اجاره خودروی فیات سفیدی از آن استفاده شده بود، از وی به سرقت رفته است.
 
بلوار رامبلا از پر ازدحام ترین مناطق بارسلون است و در سراسر روز و در طول شب مملو از شهروندان، جمعیت گردشگر و هنرمندان خیابانی است و مغازه و رستوران‌های فراوانی در آن قرار دارند.
تصویر مظنون گفته شده ون دومی هم هست که پلیس درباره ارتباط احتمالی آن با حادثه امروز مشغول تحقیق است.
 
رسانه‌های اسپانیایی می‌گویند در حادثه‌ای دیگر راننده‌ای دو مامور پلیس را در ایست بازرسی زیر گرفته است. هنوز روشن نیست که آیا این حادثه با حمله رامبلا ارتباط داشته باشد.
 
ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا در توییتر خود نوشت رسیدگی به مجروحین در اولویت قرار دارد. آقای راخوی شخصا راهی بارسلون شده است.
 
از مردم خواسته شده تا به میدان کاتالونیا نزدیک نشوند.
 
حمله روز پنجشنبه یادآور حمله‌هایی است که از ژوئیه سال پیش در نقاط مختلف اروپا انجام شده است.
 
یک خبرنگار بی‌بی‌سی به نقل از رسانه های اسپانیا می گوید که ظاهرا سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) حدود دو ماه پیش به مقامات اسپانیا هشدار داده بود که احتمالا حمله‌ای از این دست در خیابان رامبلا اتفاق خواهد افتاد.
 
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، گفته است: "آمریکا حمله تروریستی در بارسلون اسپانیا را محکوم می‌کند و هر آنچه را برای کمک لازم باشد انجام می‌دهد. سرسخت و قوی باشید. ما دوستتان داریم."
 
رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، گفته است: "تروریست ها در سراسر جهان باید بدانند که ایالات متحده و متحدان ما مصمم هستند که شما را پیدا و عدالت را در مورد شما اجرا کنند."
 
ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، نیز ضمن همدردی با خانواده های قربانیان گفت: "بریتانیا دوشادوش اسپانیا در برابر تروریسم می ایستد."
 
امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، هم طی بیانیه ای گفت: "ما متحد و مصمم باقی می‌مانیم."
 
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هم گفته است که حمله بارسلون حاکی از نیاز به اتحاد جهانی برای مبارزه با تروریسم است. خبرگزاری رویترز از بسته شدن ایستگاه متروی محل و سایر ایستگاه‌ها خبر داد. مردم در کافه‌ها و مغازه‌های اطراف پناه گرفته‌اند.
 
استیون ترنر که در این محله کار می کند به بی بی سی گفت: "کارمندان ما دیدند که یک ون به میان جمعیت رفت."
 
"من سه نفر را دیدم که پخش زمین شدند."
 
او در ادامه گفت: " تعداد زیادی آمبولانس و پلیس مسلح در این محل مستقر شده اند."
 
عمار انوار که در زمان حمله در رامبلا در حال قدم زدن بود به اسکای نیوز گفت که ناگهان صدای اصابت محکمی به گوشش رسید.
 
"ناگهان همه شروع به دویدن کردند و یک زن که در کنار من بود برای نجات بچه هایش فریاد کشید."
 
مارک اسپارسیا، یک دانشجوی ۲۰ ساله که در بارسلون زندگی می‎کند به بی‌بی‌سی گفت: "یک صدای بلند آمد و همه فرار کردند. جمعیت زیاد بود، خانواده‌های زیادی بودند. خیلی‎ها برای بازدید از این محله می‌آیند." او گفت که در کافه استارباکس پناه گرفته است.
 
پس از این حادثه گزارش شد که دو مرد مسلح وارد رستورانی در این محل شده و چند نفر را گروگان گرفتند، اما مقام‌های کاتالونیایی این گزارش را تکذیب کرده‌اند.
 
+30
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران
    یکی از اقدامات سازمانهای پلیس و امنیت اروپا,اینست که هر تابعه خاورمیانه را,مخصوصا از کشور عربی که در 5سال اخیر مرتکب جرم,هرچقدر کوچک که شده اند را یا سریعا اخراج کنند یا برای مدتی در بازداشت نگهداری کند یا تحت نظرکامل باشند و وضعیت خصوصی آنان را درهمان مدت یاد شده ,دقیقا مورد بررسی قرار دهند
    2
    18
    جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    kolah-ghermezi - ونکوور، کانادا
    قابل توجه شیطنت طلب ابوظبی غیر وأفضى اون یکى عمرى دیگه از بحرین. هم کیشانتون هستن ! دسته گل أب داده عمری ها. غیر رافضی هاى جنایتکار که از ....! حالا هى بیا اینجا .... ..و به لیرانیها بگو غیر رافضى و کافر! چه گلى به سر دنیا با این کثافتکاریتون زدین که پرو پرو ادعاتونم میشه. جانىهاى ..... مگه این مردم چکار کردند که دینتون بهتون اجازه میده از ....و اینارو به خاک و خون بکشین !!!؟؟
    2
    12
    جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک
    باید اینها رو زنده زنده گرفت، ببندنشون با طناب به سپر ماشین و تو خیابونا اینقدر کشوندشون تا گوشتای بدنشون همه کنده بشه. سرعت ماشین بالا هم نباشه که زود سقط شن.
    6
    18
    جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Hamzoh - بروکسل، بلژیک
    [::senator x - تهران، ایران::]. من با نظر شما موافقم. اکثر این تروریست‌ها در یک چیز واجه اشتراک دارند و اونهم خلاف و مدتی‌ زندانی بودن است . البته فکر کنم دستگاهای امنیتی خودشون بیشتر از ما حوسشون هست
    0
    4
    جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Dr.Alex - واشینگتون، ایالات متحده امریکا
    همان پناهنده های مفتخور دروغگو هستند که از اسلام به مسیحیت پناه برده اند! آنقدر پست و بی ذات هستند که خوشباوری و اعتماد اروپایی ها را اینطور پاسخ میدهند! اسلام سرطان دنیا شده است.
    0
    4
    جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Nakamichi - لندن، انگلستان
    [::senator x - تهران، ایران::]. قضیه به این سادگی نیست که.اولا اینها اکثرا متولد کشورهای اروپایی هستن و تابعیت کشور اروپایی رو گرفتن.پس در نتیجه همچین چیزی که میگی اصلا از نظر قانونی و حقوقی ناممکن هست.طرف شهروند اروپایی هست،شاید اصلا کشور پدر و مادرش رو ندیده باشه به کجا دیپورتش کنن؟ اصلا نمیشه. دوما قوانین حقوق بشر و غیره وجود داره که اجازه نمیده هیچ تبعیض یا زیاده روی تو تحقیقات ،محاکمه یا حتی جاسوسی از این افراد صورت بگیره. برای همین هم هست که کار گره خورده این افراد میشینن پای اینترنت و جمع دوستاشون پیغامهای داعش رو میشنون و جذب اون میشن بعضیهاشون سفر هم میکنن سوریه و عراق و...آموزش میبینن بعضیها هم یخیلی ساده یه ون یا چاقو ورمیدان میرن خیابون مردم رو میکشن.هیچ راهی هم نیست پیشگیری بشه کرد. :(
    0
    3
    جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران
    :Nakamichi - لندن، انگلستان:دوست عزیز,سیستمهای و سازمانهای جاسوسی و امنیت اروپا,اگر بطور جدی بخواهند وارد عمل شوند,یکماه شر داعش کنده میشود.بعداز بازی موش و گربه آمریکا با بن لادن,آمریکا بطور جدی خواست این(همپیمان)سابق را از بین ببرد,و این کار را کرده.تک تک مردم روی کره زمین,توسط ماه واره ها تحت نظرهستند,فقط(آنها)باید بخواهند.تشکر از توجه شما.
    2
    1
    جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک
    [::senator x - تهران، ایران::]. بله، اینکه تک‌تک مردم رو تحت نظر دارند، درسته. در آب آشامیدنی ننوچیپ گذاشتن و در بدن همه ما هست الان. بعدا با جی پی اس و نرون فیل حس کاملا میدونن، کجا هستیم، با کی، افکارمون چجوریاست و مشغول به چه عملی. باید خیلی مراقب بود.
    2
    0
    جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Nakamichi - لندن، انگلستان
    [::senator x - تهران، ایران::]. واقعا اینطورها هم نیست .فقط یه مثال ساده میزنم : فرض کن شما الان بشینی چند ویدیو در اینترنت ببینی بعد تصمیمی بگیری سوار ماشینی شی و بری جای شلوغ مردم را زیر بگیری. واقعا فکر میکنی چیزی یا کسی میتونه جلوت رو بگیره؟.
    0
    2
    جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک
    [::Nakamichi - لندن، انگلستان::]. بله میشه. از یه میخ هایی استفاده میکنند به اسم #پارتیزان میخ# این میخها رو میریزن جلوی ماشین، همه چرخاش پنچر میشه و سریع از حرکت می‌ایسته. یعنی انرژی جنبشیش تبدیل میشه به ساکن. مگر قوانین نیوتون رو یادت نمیاد؟
    1
    0
    جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Nakamichi - لندن، انگلستان
    [::تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک::]. منظورم اینه از کجا بفهمن تو سر یارو چی میگذره و چه قصدی داره؟ هر کی ممکنه اینکارو بکنه و نیاز به خبر دادن و هماهنگی هم نداره.تصمیم شخصی میتونه باشه.همه جا رو که نمیتونن ببندن و میخ و سیخ بریزن.
    0
    1
    شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک
    [::Nakamichi - لندن، انگلستان::]. صحیح؛ بله راه و چاره داره و اون دعوت و همکاری با سازمان اطلاعات و امنیت جمهوری‌اسلامی هست. در ولایت فقط چند ترقه. بعد از حمله به مجلس هم؛ همچین نسخی از این عمریا کشیدیم که هنوز دارن آه و ناله میکنن.
    0
    0
    شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.