مهدی کروبی پس از یک روز اعتصاب غذا‎ به بیمارستان منتقل شد

مهدی کروبی پس از عمل جراحی و قرار داده شدن باتری در قلبش، روز پنجشنبه ۱۹ مرداد، به حصر خانگی بازگردانده شده بود.(عکس از آرشیو) گزارش ها حاکی است که مهدی کروبی بامداد روز پنجشنبه ۲۶ مردادماه پس از یک روز «اعتصاب غذای خشک» به بیمارستانی در تهران منتقل شده است.
 
مهدی کروبی، از رهبران جنبش سبز، از بامداد چهارشنبه در اعتراض به شرایط حصر خود، دست به اعتصاب غذای خشک زده است.
 
به گزارش سحام نیوز، وضعیت جسمی مهدی کروبی «بعد از اعتصاب غذای خشک رو به وخامت رفت و هم اکنون در بیمارستان بستری شده است. بعد از اینکه فشار آقای کروبی بالا رفت و وضعیت جسمی وی وخیم شد با نظر پزشک وزارت اطلاعات در بیمارستان رجایی بستری شدند.»
 
این گزارش افزوده است: « پزشک وزارت اطلاعات تاکید کرده آقای کروبی باید تحت نظارت باشند.»
 
سحام نیوز می گوید،آقای کروبی با وجود انتقال به بیمارستان همچنان در اعتصاب غذا هستند و تاکید کرده اند تا رسیدن به خواسته های خود اعتصاب غذا را نمی شکنند.
 مهدی کروبی ۱۵ مردادماه به دلیل ناراحتی قلبی در بیمارستان بستری شد. به گفته یکی از فرزندان وی، پس از دو بار آنژیوگرافی به علت پایین بودن ضربان قلبش، برای قلب مهدی کروبی باتری کار گذاشته شد.
 
مهدی کروبی در ۱۹ مردادماه به حصر خانگی بازگردانده شده بود.
 
مهدی کروبی از رهبران اعتراضات به نتیجه انتخابات سال ۱۳۸۹ از بهمن سال ۱۳۸۹ در حصر خانگی بسر می برد.
 اعتصاب غذای مهدی کروبی
 پیشتر اعضای خانواده مهدی کروبی روز چهارشنبه اعلام کردند که وی در اعتراض به شرایط حصر خود دست به اعتصاب غذای خشک زده است.
 
در همین زمینه، حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی نیز روز چهارشنبه گفته بود که اعتصاب غذای خشک پدرش با درخواست محاکمه علنی انجام شده است.
 
وی افزوده بود: «ایشان آخرین بار به وزیر بهداشت که به بیمارستان آمده بود نیز گفتند که اگر من به خانه برگردم درخواست محاکمه دارم و به خاطر همین علی رغم بیماری قلبی اعتصاب غذا خواهم کرد تا درخواست من را اجابت کنند.»
 
در همین زمینه، فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی، نیز در گفت‌وگو با سحام‌نیوز گفته است که وی در اعتراض به «روند و شیوه حصر غیرقانونی و غیرشرعی خود» اعتصاب غذا کرده است.
 
به گفته خانم کروبی: «برای آقای کروبی پس از تحمل بیش از ۲۴۰۰ روز، ادامه این روند امکان‌پذیر نیست. با اصرار من و پزشک وزارت اطلاعات، ایشان امروز تنها داروی قلبی‌شان را مصرف کردند و بجز آن لب به آب و غذا نزدند.»
+27
رأی دهید
-10

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۹
    farokhzad - کنت، انگلستان
    پس از یکروز اعتصاب غذا فهمید اوه اوه بدون منقل تریاک نمیشه ! از بس اینها تن پر ورن بیشرف ها حال ندارن کفش اشون رو دیدید چه راحته بدون اینکه فشار بیارن میپوشن شلوارشون هم قیطونى هستش نه کمربندى نه چیزى
    4
    4
    ‌پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران
    اگر کروبی در حال اعتصاب غذا بمیره آیا خامنه ای ناراحت میشه؟؟؟احتمالا خوشحال هم میشه.!
    0
    2
    ‌پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.