هشدار تازه دولت آمریکا درباره سفر شهروندانش به ایران

وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید که حکومت ایران تعدادی آمریکایی را "به طور ناعادلانه" بازداشت و زندانی کرده‌است دولت دونالد ترامپ به شهروندان آمریکا از جمله آنهایی که دو تابعیت ایرانی‌آمریکایی دارند هشدار داده است که در صورت سفر به ایران در معرض خطر بازداشت و زندانی شدن هستند.
 
بنا بر بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا که روز سه شنبه (۱۵ اوت) منتشر شد: "شهروندان آمریکا باید با دقت زیاد مخاطرات را بررسی کنند و به تاخیر انداختن برنامه سفر خود به ایران را مد نظر قرار دهند."
 
بیانیه می افزاید: "شهروندان آمریکا که مقیم ایران هستند باید به دقت گزارش رسانه‌ها را دنبال کنند، شرایط محلی را زیر نظر داشته باشند و مخاطره باقی ماندن در کشور را مورد بازبینی قرار دهند."
 
وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید که حکومت ایران تعدادی آمریکایی را "به طور ناعادلانه" بازداشت و زندانی کرده‌است.
 
حکومت ایران اخیرا یک دانشجوی آمریکایی-‌چینی دانشگاه پرینستون به نام ژیائو وانگ را به اتهام جاسوسی به ۱۰ سال حبس محکوم کرد.
 
مقامات قضایی ایران ژیائو وانگ را متهم کردند که هرچند ظاهرا به قصد پژوهش وارد ایران شده اما نیت او "نفوذ" و جمع‌آوری اسناد و مدارک محرمانه از کتابخانه‌های ایران بوده است - اتهامی که دولت آمریکا و دانشگاه پرینستون قویا آن را رد کردند.
 
وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه روز سه شنبه خود با اشاره به فقدان روابط دیپلماتیک یا کنسولی با ایران، گفت که قادر به حمایت از شهروندانش در ایران نیست.
 
وزارت خارجه آمریکا گفت از آنجایی که دولت ایران تابعیت دوگانه را به رسمیت نمی‌شناسد، به سفارت سوئیس - که به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران عمل می‌کند - اجازه ارائه خدمات کنسولی به شهروندان ایرانی‌آمریکایی نمی‌دهد.
 
دولت آمریکا پیش از این در ماه اوت سال ۲۰۱۶ میلادی درباره سفر شهروندانش به ایران هشدار داده بود.
 
رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته با انتشار بیانیه‌ای از ایران خواست که همه شهروندان آمریکایی که "به طور ناعادلانه" در این کشور زندانی کرده را فورا آزاد کند. دونالد ترامپ هشدار داد که در حال آماده کردن مجازات‌هایی علیه تهران است.
 
در واکنش به آن بیانیه، صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه ایران خواستار آزادی تعدادی از زندانیان ایرانی شد که به گفته وی در زندان‌های آمریکا هستند.
+18
رأی دهید
-18

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    خوب. تازگی نداشت ، داشت؟! بروید نان تازه بخرید!! ول کنید این جانوران را.
    7
    15
    ‌چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.