روحانی: قصد داشتم سه وزیر زن معرفی کنم اما ممکن نشد

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، روز سه‌شنبه ۲۴ مرداد گفت قصد داشته است سه وزیر زن در کابینه‌اش معرفی کند و جایگاه آنان را نیز مشخص کرده بوده اما در نهایت، این امر ممکن نشده است.
 
حسن روحانی که در آغاز جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفت، حاضر نشد دلیل عدم معرفی وزیر زن را اعلام کند و گفت: «اینکه چرا نشد بماند برای بعد.»
 
در هیئت وزیران پیشنهادی آقای روحانی هیچ زنی معرفی نشده است. با این حال او می‌گوید دستور داده تا از مدیران زن در معاونت وزارتخانه و مدیران استفاده شود.
 
در جلسه روز سه‌شنبه، مجتی ذوالنور، نماینده قم در مجلس، با اشاره به سخنان حسن روحانی مبنی بر اینکه «هیچ فشاری در تعیین اعضای دولت وجود نداشته است»، گفت: اما او «پس از ۲۰ دقیقه در صحبت‌هایش تأکید کرد که سه وزیر زن انتخاب شده بود اما به دلیل فشارها معرفی نشدند. اگر قرار باشد حرف‌ها در ۲۰ دقیقه تغییر کند. وای به حال کشور در ۴ سال آینده.»
 
حسن روحانی در روزهای اخیر، سه زن را در دولت خود به عنوان معاون و دستیار به کار گمارد، اما معرفی نشدن وزیر زن که با وجود درخواست‌های متعدد از جمله درخواست ۱۷۵ نماینده مجلس صورت گرفته، انتقادهای برخی از فعالان سیاسی و مدنی را به دنبال داشته است.
 
حسن روحانی و نزدیکان او درباره دلیل معرفی نشدن وزیر زن اظهار نظر نکرده‌اند. پیش از این برخی از اعضای دولت محمود احمدی‌نژاد از جمله محمد حسینی، وزیر ارشاد، در مصاحبه‌هایی اعلام کرده بودند که مراجع تقلید با معرفی وزیر زن مخالف بوده‌اند.
 
محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس، روز پنج‌شنبه، ۲۰ مرداد، در یک سخنرانی ضمن انتقاد از معرفی نشدن وزیر زن در کابینه حسن روحانی گفت: «باید بررسی شود که ریشه کجاست؟»
 
علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، ۲۱ اردیبهشت ۹۲ در یک سخنرانی گفته بود که افتخار به اینکه «این تعداد وزیر زن، این تعداد نماینده زن، این تعداد معاون بخش‌های مختلف زن» در جمهوری اسلامی وجود دارد «غلط است».
 
با این حال علیرضا مرندی، وزیر اسبق بهداشت و نماینده مجلس هشتم، گفته بود که آقای خامنه‌ای پس از معرفی سه وزیر زن از سوی محمود احمدی‌نژاد، در دیداری به او اعلام کرد که با وزارت زنان مخالفتی ندارد و او هم به همین دلیل در دفاع از مرضیه وحید دستجردی سخن گفته است.
+3
رأی دهید
-31

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    عالی مقامان! هیت امنا ! قضات محترم حاضر در سایت: ما اخر نفهمیدیم وزیر زن تخم سه زرده میگذارد یا عصای هاری پوتر در دست میگیرد؟! وزیر زن چکار قرار بوده بکند؟! از دولت باردار شود یا برای دولت زرشک پاک کند؟! لطفا پاسخ بفرمائید که بنده یکی دو روز دیگر بیشتر در خدمت نیستم و زبانم لال نادان از دنیا نروم! اساتید! بفرمائید.
    8
    22
    ‌سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

    یعنى که چلاقعلى جان نظرش نزدیک نشد به نظر روحانى! وزیر اهل سُنت هم که حتماً خط قرمز چلاقعلیه !!
    2
    25
    ‌سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    رقص پرواز - پراگ، چک

    اگر فشارها هم اجازه میداد،  حتما یکی مثل مرضیه وحید دستجردی، شهیندخت مولاوردی، معصومه ابتکار معرفی می شد که حضورشان در بدنه نظام، هیچ کمکی به مطالبات و مبارزات زنان در بطن جامعه نمی کند. و این را باید پذیرفت باوجود قوانین بدوی ضد زن و مردسالار مبتنی بر دین، حضور زنان فقط جنسیت نماینده اجرایی را عوض میکند! در واقع خانه از پایبست ویران است!
    1
    31
    ‌سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران
    چون مانند بقیه ازخود اختیاری نداری.یادم زمانی مسئول شرکت تعاونی اداره مان بودم,رئیس اداره بمن گفته بود هر زمان اجناس جدیدی برای تعاونی میاید اول لیستش را بدفتر ایشان بفرستم.وکلای مجلس ,بانتخاب رهبر,وزرای کابینه, بانتخاب رهبر,ملت هم انتر و منتر
    1
    11
    ‌سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    wasp763 - استکهلم، سوئد
    [::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::]. وقت توضیح برای شمارو نداریم ، خودت زحمت فکر بیشترو بکش ....
    5
    8
    ‌سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    wasp763 - استکهلم، سوئد
    آقای روحانی میشه بگید شما چه کاره اید ؟ مترسک سر جالیز؟ 😞😞😞
    4
    18
    ‌سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    آذری باهوش - میانه، ایران
    هفته پیش من میخواستم لامبورگینی بخرم اما نشد. برای چی نشد حالا بماند برای بعد.
    1
    9
    ‌سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    [::wasp763 - استکهلم، سوئد هه هه هه. تو خوبی بابا. 😃😃😃
    5
    1
    ‌سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    [::wasp763 - استکهلم، سوئد: خیر. اقای روحانی رئیس جمهور مترسکهای سرجالیز است. موید باشید. الزامیه!!! 😄
    3
    9
    ‌سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sama128 - شیراز، ایران
    داشتم صحبتهای روحانی در معرفی وزیران را در مجلس بی صاحب نظام میشنیدم واقعا افسوس خوردم در حالیکه در دنیا بر مبنای آمار و ارقام صحبت میکنند مثل ادوار گذشته ریاست جمهوری فقط کلی گویی و حرف مفت زدن و حرف قشنگ زدن بابا آماربده سال ۹۲ وزراء جنابعالی چه کلر می خواستند بکنند چقدر تحقق پیدا کرد چقدر تحقق پیدا نکرد علت عدم تحقق برنامه ها چه بوده چرا به مشگل خوردن کل چهار سال قبل که شد برجام و ظریف بقیه وزراء هم که فکر بیزینس خودشون بودن الان هم که داری کلی گویی میکنی چهار سال بعد چی میخواهد بشه خدا میدونه تو وزارتخانه ها و سازمانها که همه در حال بده بستان پست و حقوق و . هستند کار که تعطیل پس از کلی گویی حرف مفت زدن دست بردار فقط آمار دقیق بده رئیس جمهور شدی آمار بدی اینکه هوا خوب است خوبتر میشود باران میبارد اب زیاد میشود درختها رشد میکنند گوسفندها علف می خورند و تولید مثل میکنند واسعه کسی تومون نمیشه بگو چقدر سرمایه حیف ومیل شده چرا عرضه نداشتی جلوی حیف و میل بودجه را بگیری برنامه ات چیه با آمار نه مثل ربیعی و آخوندی خالی بندی.
    1
    4
    ‌چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sama128 - شیراز، ایران
    یکبار رحمانی فضلی تو تلویزیون اومد گفت دخترم فوق لیسانس خونه هست و بیکار پسرم نمیدونم لیسانس خونه هست بیکار و . و گفت نه بردمشون تو وزارت کشور و نه جایی سفارششون‌ را برای کار کردم الان کاشف به عمل آمد دختر داماد خواهر زاده برادر زاده عمه زاده عمو زاده یک‌اتوبوس آدم‌برده وزارت کشور اگه برنامه دادنت هم‌ مثل این کارت دروغ و خالی بندی که اساسا چیزی نگی سنگین تری اون نمایندگان دستمال بدست هم که از کلی گویی روحانی و وزراء هی طرفداری می کنند باید بهشون گفت گوش ملت از شعار پر شعار بسه فقط آمار دقیق بدن برای بیکاری اعتیاد افسار گسیخته گرانی بی حد و اندازه قاچاق اقتصاد خراب و ورشکسته بانکهای در حالی تعطیلی طلاق افزایش یافته و هزاران معظل افسار گسیخته و در حال انفجار از جمله دزدی ها حقوق های نجومی اختلاس های میلیاردی فامیل بازی باند بازی چی کار کردید.دقیقا برنامه ات برای این اختلاس های میلیاردی مدیرانی که به جای کار فقط و فقط فکر منافع پرکردن جیب خود و از بین بردن سرمایه ملی بدلیل بی سوادی چیه :( :( :( :( :( :(
    1
    4
    ‌چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sama128 - شیراز، ایران
    این بررسی مجلس سرتاسر دروغ و خالی بندی اینقدر ضد و بند و لابی گری و بد و بستان بین نمایندگان و دولت هست که نمایش بررسی وضعیت وزراء کلا سر کاری . سرکاری سرکاری سرکاری سرکاری و سرکاری. مایه و زیر میزی را بچسب صلاحیت وزیر کیلو چنده. مملکت رو زیر میزی و بده بستان میچرخه. :o :( :o :( :( :o :( :o
    1
    4
    ‌چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    اقای روحانی میخواستم بروم سر کوچه نان سنگگ بخرم نشد چون کیف پولی ام را توی خونه جا گذاشته بودم. ایا بهتر نبود توی این پارلمان دینی میگفتید می خواستم وزیر زن معرفی کنم نگذاشتند؟ حال توی این محیط مرد سالار٬ نمایندگان انتصابی مرد چه کاری انجام داده اند که شما از کمبود وزرا زن سخن بگویید؟ خیر اب از سرچشمه گل الود هست و مردم بخوبی میدانند عامل الودگی را.
    1
    7
    ‌چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    آذری باهوش - میانه، ایران
    یعنی خاک بر سر رییس جمهوری که اینجوری حرف زدنش رو بلد نیست. نشد حالا بعدا بهتون میگم چیی بروبکس...آخه انگار تو کودکستان هستش
    2
    0
    ‌چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.