رهبر کره شمالی 'هنوز درباره پرتاب موشک به سوی گوام تصمیم نگرفته'

کره شمالی بر لحن ستیزه جویانه علیه آمریکا افزوده است رسانه های کره شمالی گزارش می دهند که کیم جونگ اون، رهبر این کشور، گزارش کامل ارتش درباره طرح پرتاب موشک هایی به نزدیک جزیره آمریکایی گوام در اقیانوس آرام را دریافت کرده و هنوز دستور حمله به گوام را نداده است. آمریکا علیه هرگونه حمله ای از این نوع به کره شمالی هشدار داده است.
 
خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد که نیروهای مسلح این کشور آماده هستند اما افزود که آقای کیم پیش از تصمیم گیری درباره پرتاب موشک به سوی گوام برای مدتی اقدامات آمریکا را زیر نظر خواهد گرفت.
 
براساس این گزارش آقای کیم گفته که آمریکا باید ابتدا با تصمیم های درست نشان دهد که خواهان جلوگیری از یک درگیری خطرناک است.
 
پیشتر جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا اخطار داده بود که هر حمله ای از سوی پیونگ یانگ فورا به جنگ منجر خواهد شد اما تاکید که فعلا کشورش بر راه حل های دیپلماتیک متمرکز است.
 
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، هم به کره شمالی هشدار داده که گوام که محل استقرار یک پایگاه نظامی آمریکاست را تهدید نکند.
 
کره شمالی هفته پیش اعلام کرد که مشغول تهیه طرحی برای شلیک چهار موشک به طرف آب های گوام است.
 
به گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی آقای کیم "این طرح را برای مدتی طولانی بررسی کرد" و درباره آن با مقام های ارشد نظامی بحث کرد.
 
این خبرگزاری به نقل از کیم جونگ اون نوشت: "ایالات متحده، که اول تجهیزات متعدد استراتژیک اتمی را به مجاورت ما آورد، باید ابتدا با تصمیم های درست و اقداماتش نشان دهد که خواهان کاهش تنش در شبه جزیره کره و جلوگیری از یک درگیری نظامی خطرناک است."
 درخواست کره جنوبی از آمریکا
 پیشتر در روز دوشنبه مون جا-ین، رئیس جمهور کره جنوبی، از آمریکا خواست به جلوگیری از جنگ با کره شمالی کمک کند.
 
آقای مون به یک مقام ارشد نظامی آمریکا که درحال بازدید از سئول است گفت که باید یک راه حل دیپلماتیک برای این بحران پیدا کرد.
 
ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، گفت که اولویت کشورش دیپلماسی است اما افزود که آمریکا آماده دفاع از کره جنوبی در صورت حمله نظامی شمال است. آمریکا در کره جنوبی ۲۸ هزار و ۵۰۰ سرباز دارد.
ژنرال دانفورد در جریان سفر به منطقه با رئیس جمهور کره جنوبی دیدار کرد کره شمالی روز دوشنبه گفت که هر مناقشه ای روی دهد "تنها نتیجه آن جنگ اتمی خواهد بود."
 
همزمان در روز دوشنبه وزارت بازرگانی چین طی بیانیه ای واردات بعضی کالاها از کره شمالی را ممنوع کرد که در راستای تحریم های جدید سازمان ملل صورت می گیرد.
 
این تحریم ها در واکنش به آزمایش های اخیر موشکی کره شمالی و لحن بیش از پیش ستیزه جویانه این کشور اعمال شد.
 
در تحولی دیگر اوکراین این گزارش که موتور موشک های کره شمالی را تامین کرده را رد کرده است.
 
نیویورک تایمز پیشتر در گزارشی نوشت به نظر می رسد موتورهای دوره اتحاد جماهیر شوروی که در کارخانه یوژماش در شهر دنیپروی اوکراین تولید شده به طور غیرقانونی در اختیار کره شمالی گذاشته شده است.
 
آقای مون روز دوشنبه گفت: "اولویت اصلی ما منافع ملی کره جنوبی است و منافع ملی ما در صلح نهفته است."
 
"من مطمئنم که آمریکا با آرامش و مسئولیت که همسو با سیاست ماست به وضعیت جاری رسیدگی خواهد کرد."
 
او کره شمالی را ترغیب کرد "به جای بدتر کردن اوضاع، فورا همه رفتارهای تحریک آمیز و شعارهای خصمانه را متوقف کند."
 
ژنرال دانفورد پس از دیدار با آقای مون گفت که آمریکا خواستار راه حلی صلح آمیز است.
 
به گزارش خبرگزاری یونهاپ او افزود: "وظیفه ما اطمینان از این مساله است که رهبران ما گزینه ای عملی در اختیار دارند."
 
"به عقیده من در دو مساله ابهامی نیست: اول، مسئولیت ما برای دفاع در مقابل حمله است و دوم لزوم اطمینان از واکنشی قاطعانه در صورت حمله."
 
او پیشتر گفته بود که آمریکا "در صورت شکست فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی گزینه های قابل اجرای نظامی" در اختیار دارد.
 
او قرار است پس از این به چین و ژاپن سفر کند.
کارگران کره جنوبی در نزدیکی مرز چین کی سی ان ای، خبرگزاری کره شمالی، روز دوشنبه اخطار داد که هر "حادثه فرعی" می تواند به یک مناقشه دامن بزند.
 
این خبرگزاری دولتی افزود: "مشکل این است که اگر جنگ روی دهد، تنها نتیجه آن جنگ اتمی خواهد بود."
 
روز یکشنبه ژنرال هربرت مک مستر، مشاور امنیت ملی آمریکا، گفت فکر نمی کند که دو کشور نسبت به یک هفته پیش به جنگ نزدیک تر شده باشند، و مایک پامپئو، مدیر سیا، هم گفت که شاهد اطلاعاتی نبوده که نشان دهد دو طرف در آستانه جنگ اتمی هستند.
 
چین روز دوشنبه دستور داد واردات آهن، سنگ آهن و محصولات دریایی از کره شمالی متوقف شود که از سه شنبه اجرا خواهد شد.
+4
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران
    مسئولان کره شمالی خوب میدانند که قدرتشان چقدر است .تمام این هارت و پورت ها مصرف داخلی دارد.هیچ وقت کره ای ها بلوف خودشان را عملی نخواهند کرد.مطمئنا در صورت انجام هر حرکتی توسط ترامپ دیوانه زنجیر پاره کرده سوسک خواهند شد.
    1
    5
    ‌سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.