پخش اعترافات تلویزیونی یک عضو منتسب به داعش در تلویزیون ایران + ویدیو


رادیو زمانه : یک برنامه خبری در صدا و سیما اعتراف‌های تلویزیونی یک ایرانی عضو گروه «دولت اسلامی» (داعش) را منتشر کرد.
 
برنامه خبری ۲۰:۳۰ شنبه‌شب در شبکه دو تلویزیون رسمی جمهوری اسلامی، اعتراف‌های یکی از اعضای داعش را پخش کرد که ادعا می‌شود با گروه حمله‌کننده به تهران ارتباط داشته. او برادر یکی از مهاجمانی معرفی شد که در جریان حملات ۱۷ خرداد تهران کشته شده بود.
 
حملات همزمان اعضای داعش به ساختمان اداری مجلس و مقبره آیت‌الله خمینی صبح چهارشنبه ۱۷ خرداد توسط دو گروه مسلح انجام شد. در این حملات ۱۸ نفر از محافظان، کارمندان مجلس و مردم عادی کشته و ۵۲ نفر دیگر زخمی شدند. این حملات پس از چند ساعت درگیری مسلحانه با کشته شدن همه مهاجمان پایان یافت.
 
پس از آن گفته شد که برخی از عوامل این حمله در مناطق مرزی کرمانشاه حضور داشته‌اند.
 
گمان می‌رود فرد مصاحبه‌شونده «احمد صادقی» برادر «سریاس صادقی» است که در حمله به مقبره روح‌الله خمینی خود را منفجر کرد. حزب دموکرات کردستان (حدک) پیش از آنکه سریاس صادقی در تهران دست به عملیات بزند در گزارشی اعلام کرده بود که او و برادرش به دور از پیگرد امنیتی، برای داعش در بین جوانان کُرد تبلیغ می‌کنند.
 
رسانه‌های ایران اندکی پس از حمله و فاش‌شدن هویت مهاجمان از بازداشت احمد صادقی، برادر او خبر داده‌بودند.
 
با این حال تا کنون هیچ منبع رسمی هویت او را فاش نکرده است.
 
فرد حاضر در برنامه پخش‌شده از تلویزیون می‌گوید که زمان دستگیری کمربند انفجاری و سلاح در اختیار داشته و برای حمله‌کنندگان به تهران سلاح تدارک دیده است. او به گفته خودش «یکی دو روز پس از عملیات» بازداشت می‌شود.
 مجری در این مصاحبه درباره نظر علمای اهل سنت ایران نسبت به داعش و برعکس می‌پرسد و فرد مصاحبه‌شونده می‌گوید که علمای اهل سنت با داعش مخالفند و داعش نیز «از کشتن علمای اهل سنت ابایی ندارد.»
 
این فیلم همچنین صحنه‌هایی از دستگیری متهمان ظاهراً مرتبط با داعش و نیز تجهیزات و سلاح‌های کشف‌شده از آنها را به تصویر می‌کشد.
 
برنامه تلویزیونی «بی‌تعارف با داعش» قرار است در هفت قسمت منتشر شود. پخش این برنامه با توجه به سخنان یکی از مجریان آن واکنشی است به کشتن محسن حججی، سرباز ایرانی سپاه پاسداران به دست داعش در نوار مرزی عراق با سوریه.
 
دولت ایران تنها در اشاره به داعش از لفظ «تروریست» استفاده نمی‌کند. فعالان مدنی و حقوق بشر نسبت به این مسئله هشدار داده‌اند.
 
حکومت ایران تا کنون اعترافات تلویزیونی طیف وسیع و گوناگونی از مخالفان خود را پخش کرده است. این اعتراف‌ها عموماً با قراردادن زندانی تحت شرایط دشوار اخذ می‌شوند.
+56
رأی دهید
-30

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    آذری باهوش - میانه، ایران

    یارو عرب بوده . ببین همچین زدن که زبون باز کرده فارسی رو مثل بلبل حرف میزنه.
    23
    60
    یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

    تو روح پدر سوختتون اگر راست بگید معلومه که طرف را شکنجه و تهدید کردند که بزور اعتراف کنه همانطوری که از خیلی از زندانیان سیاسی را تحت عنوان شرور و قا چاقچی ازشون اعتراف میگیرند و اعدام میکنند .
    78
    57
    یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

    عجب نمایش مسخره و تابلوئی راه انداختن خر خودتونید بابا جمع کنید این اعتراف ها و این بازیها قدیمی شده دستتون رو شده واسه ملت
    84
    52
    یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    oghab - هلسینکی، فنلاند

    ح...زاده..بیاندازید ..تو چاله مستراح
    28
    53
    یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران
    بنا بگفته این عضو داعش,هرکس که هم عقیده و همفکر داعش نباشد باید محکوم بمرگ است.ودر رژیم جمهوری اسلامی هم هراف جهت ایدولژی آنان رفتار کند محکوم بزندان یا اعدام است,مانند زندانیان سیاسی سال 67 و دانشجویان کوی دانشگاه سال82 یا مخالفین رای گیری سال 88.پس یکی میتواند بگوید فرق این دو با هم چیست؟
    63
    53
    یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    ابوسفیان بیرونی - آمستردام، هلند

    یه جورایی حالم واسش گرفته شد. قیافش با بقیشون فرق میکرد . شرط میبندم از سر نا چاری و فشار جذب این وحشیا شده و حالا افتاده تو چنگ یه مشت وحشی دیگه.
    28
    63
    یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    esfanie - اسن، آلمان
    دوباره یک اطلاعاتی‌ وطن فروش عرب لیس به درک واصل شد. حالا دوباره بگیر و ببند خیابانی با عنوان بد حجابی شروع می‌شه
    10
    25
    یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
    زود قضاوت نکنید دوستان این بازی جمهوری اسلامیه معلوم نیست واقعا این آدم از داعش باشه اینقدر زود باور نباشیم اصلا به قیافش نمیاد این بدبخت اصلا بلد نبود حرف بزنه کاملا مشخص بود ساختگی هست
    53
    35
    یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا

    من سال ۶۴ ۶۵ سربازیم مریوان بودش از شانس بده ما سربازی افتاده بودیم تو سپاه، این کرد و کمله‌ها روزی نبود سر این سرباز‌های بد بخت رو نبورند، سر میبریدن پوسته کلها رو می‌کندن و بعضی‌ وقتا جنازهها رو آتیش می‌زدند. این کارایی که داعش می‌کنه در برابره اون چیزا‌هایی‌ که ما دیدیم اصلا به حساب نمیاد.یه چیز دیگه به سرباز ارتش کاری نداشتن فقط سرباز‌های سپاه و بسیج رو سر میبریدن، خدا ازشون نگذره بی‌ ... تجزیه طلب. به نظاره من ایران باید حق شهروندی رو از اینا بگیره خودشون و خانواده هاشونو اخراج کنه کوهای عراق و ترکیه جایی‌ که بهش تعلق دارند اگر خودشونو ایرانی‌ نمیدونند.
    33
    69
    یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    باورتان بشود یا نشود همه این نمایشها بکش بکش و دستگیری چندین نفر و اعتراف راست یادروغ دستگیر شده ها از برنامه های اگاهانه خود رژیم اخوندی برای اثبات کردن این است که با داعش هیچ تماسی نداشته و داعش دشمن رژیم ایران نیز می باشد و برای اینکه مجامع بین الملل بخصوص دولت امریکا و عربستان را فریب دهند این نمایشها را به راه انداختن که داعش در داخل ایران هم ترور انجام دادن. مسئله اینکه حزب دمکرات ایران هم قبلا"در مورد بعضی از این تروریستها مردم کورد کردستان ایران را اگاه کرده اند و از مردم کورد خواسته اند که از این ادمها دوری کنن باز جای بحث دارد که چرا جمهوری اسلامی باید اجازه داده باشد که این افراد در داخل ایران برای گروه داعش کار تبلیغی و غیره انجام دهند که حزب دمکرات در تبعید در مورد خطر بعضی از این افراد داعش در رسانه خبریش داد و بی داد کنن , ولی عجیب این است جمهوری اسلامی چرا باید تا زمان انجام دادن عملیات ترور این داعشیها در داخل کشور ایران دست رو دست بگذارد و نسبت به این داعشیها بی تفاوت بوده باشد؟ اگر مسائلی در داخل ایران خیلی پیچیده شود بدانید دست اطلاعات و امنیت ایرا دران هست
    17
    18
    یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک
    ای دروغگوی بزدل. تفکر شما بی‌وجدانهای ماورأالوحش خونخوار؛ تفکر عمری هست. شما ....جاهلای اهل سنت ایران رو قبول دارید و هم اونها شماها رو.
    13
    10
    یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    رزم جو : گور بابا دروغگو لعنت اگر تو دیده باشی که کوردها سر یک پاسدار یا سرباز یا بسیجی را بریده باشند . سال 1365 به سربازی رفتم ودر اموزشگاه یک سرگروهبان خیلی تمرین ساخت به ما میداد. وقتیکه اعتراض میکردیم می گفت به جبه رفتید عراقیها نمی توانن سرتان را با یک سیم از گردنتان جدا کنن . سه تا از سربازان پیش رئیس شعبه عقیدتی سیاسی شکایت کردن که تمرینات اموزشی سر گروهبان تیرانداز خیلی سخت است و سربازان گروهان ما بیزار شده اند و روز نیست یکی دو نفر از سربازان از زیر سیم خاردار فرار نکن . رئیس عقیده سیاسی سرگروهبان را اورد جلوی ما و به او گفت تو چرا این سربازان را با تمرینات سختت ازار میدهید؟ سرگروهبان در جوابش گفت اگر بروند کردستان و انگاه سازمان کومله و دمکرات منحله نمی توانن سرشان را ببرن فورا" بگفته اش اعتراض کردم و گفتم من از کردستان اعزام شده ام خیلی از جنگهای که دربین پاسداران و کوردها رخ داده رادیده ام چرا سر کشته ای از نیروهای سپاه را ندیدم بریده باشند زود سخنش را عوض کرد و گفت منظورم جبه بود. بعد حفاظت من را خواست و سر همین مسئله از من بازجوئی نیز کردن.
    36
    21
    دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    oghab - هلسینکی، فنلاند
    دوستدار حالا یک تومار نوشتی که چی را ثابت کنید ..که شماها اصلا تجزیه طلب نیستید?????درود براون کوردی که خودشو ایرانی میدونه وبرای حق شهروندی و حقوق مدنی خودش مثل بقیه اقوام ایرانی مبارزه میکنه..ولی اون کورد یا آذری یا...تجزیه طلب اصلا حق ...کردن درایران راندارند
    7
    13
    دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    Kumasi - کوماسی، غنا
    [::شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ::]به نظربنده دقیقا ایشان محصول خروجی وزارت اطلاعات است برای بیرون آمدن از زیر فشار پاسخگویی٬ طرف سایز و قواره داعش نیست و حرف هایش مبتنی بر عقاید و دیدگاه عام مردم نسبت به گروه داعش زده میشه ضمن اینکه دستگیری پس از عملیات انجام شده طبق گزارش پخش شده که تناقضاتی با شیوه های عنوان شده توسط این فرد داشت .
    5
    5
    دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک
    [::oghab - هلسینکی، فنلاند::]. درود و سپاس بر شما فهمیده و فرهیخته آریازمین. مدتها بود که به این عنصر شک کرده بودم و میدونستم که یه کاسه‌ای زیر نیم کاسش هست. گاهی اوقات خودش رو افغان جا میزد! پس این از اون تجزیه طلبهاییه که با در کنسرو ماها رو شهید میکردند.
    8
    5
    دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    kawir - فرانکفورت، آلمان
    [::رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا::]. تو دروغ میگی ،و این دروغت نشون میده که اولا نه سرباز بودی و نه هیچوقت تو مریوان!این چرنهها را هم ازگله ای از ولایتمدارها شنیدی احتمالا تا کاروانهای سپاه کور و این .....
    6
    9
    دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    kawir - فرانکفورت، آلمان
    [::دوستدار - استهکلم، سوئد::]. رفیق در درگیریهای پاوه زمانی که حزب کومونیست یک هلیکوتر نظامی که پر از نیرو بود و در حال بلند شدن را زدند هلیکوپتر دمش را از دست داده بود و در ارتفاع چنمتری دور خودش میچرخید یک تعداد از نیروها که قص داشتند پایین بپرند،پروانه هلیکوپتر گردنشونو زد،اینها را در بیمارستان پاوه با پتو پوشانده بودند و روی انها نوشته بودند سربریده ها،بعد ها ادعا شد اینها اسیر بودند و گردن زده شدند،غیر از این مورد هم باند مریم کپک مسعود لاف کش که برای غمزه رفتن برای افسرهای بعثی در عملیاتها نوار مرزی،سر کشته های درگیری هاشون را میبردند عراق،حتی به ازای سر پول میگرفتند....رژیم در کردستان زیاد جنایت کرد .ولی خلق کرد حساب ملت از ملا جماعت را انصافا جدا میکردند!
    2
    2
    دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.