قاسمی: بازدید از مراکز نظامی ایران خواب تعبیرناشدنی است

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در پی اعلام این خبر که رئیس جمهوری آمریکا در تلاش است از مراکز نظامی «مشکوک» ایران بازرسی انجام شود، سخنگوی وزارت خارجه ایران آن را یک «خواب تعبیرناشدنی» و «طنز» توصیف کرد.
 
خبرگزاری آسوشیتدپرس روز پنجم مرداد (۲۷ ژوئیه) به نقل از مقامات ارشد آمریکا خبر داده بود که دونالد ترامپ در تلاش است از محوطه‌های نظامی «مشکوک» ایران بازرسی انجام شود.
 
بر اساس این گزارش، این مقام‌های ارشد که نامشان ذکر نشده گفته‌اند دونالد ترامپ توافق اتمی با ایران را دچار «اشکالات جدی» می‌داند و به باور او عدم انجام بازرسی از تأسیسات نظامی ایران یکی از این «اشکالات» است.
 
به نوشته آسوشیتدپرس، اگر این «اشکالات جدی» به سرعت حل نشوند، دونالد ترامپ ممکن است گزینه خروج آمریکا از برجام را مطرح کند.
 
به گزارش خبرگزاری ایرنا، روز دوشنبه ۱۶ مرداد، در نشست خبری بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، خبرنگاری این سؤال را مطرح کرد که «رسانه‌های آمریکایی به نقل مقامات کاخ سفید اعلام کردند قصد پیشنهاد بازدید از مراکز نظامی ایران را دارند و چنانچه ایران این پیشنهاد را قبول نکند او را ناقض برجام معرفی کنند موضع شما در این زمینه چیست؟»
 
بهرام قاسمی در پاسخ گفت: «روند گذشته را با جدیت ادامه خواهیم داد و این از همان خواب‌هایی است که فکر می‌کنم تعبیرناشدنی است و آرزوهایی است که انجام نخواهد شد.»
 
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ادامه داد: «این یک طنز است، و طنزپردازی در این زمینه مطلبی نوشته است.»
 
آقای قاسمی تأکید کرد: «ایران هرگز بازگشت به مذاکره در مورد برجام و مسائل هسته‌ای نخواهد داشت و هر آنچه لازم بود در مذاکرات قبلی بدست آمد.»
 
پیش از این، روز شنبه، علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل رهبر جمهوری اسلامی نیز گزارش‌ها درباره تلاش دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تأسیسات نظامی «مشکوک» ایران را «بیهوده‌گویی و گزافه‌گویی» خواند و گفت: «به هیچ وجه به آمریکایی‌ها اجازه بازدید از مراکز نظامی ایران داده نمی‌شود.»
 
آقای ولایتی تأکید کرد که این مراکز «جزو حریم امنیتی» جمهوری اسلامی ایران است و «نه به آنها اجازه داده می‌شود که چنین کاری کنند و نه جرأت می‌کنند به حریم امنیتی ایران تجاوز کنند».
 
بازرسی از تأسیسات نظامی پارچین برای یافتن پاسخی درباره ابعاد احتمالی نظامی پرونده اتمی ایران موسوم به پی‌ام‌دی، یکی از موارد مناقشه در مذاکره اتمی ایران و گروه ۱+۵ بود.
 
دولت ترامپ فعالیت‌های سپاه پاسداران و برنامه اتمی و موشکی ایران را خطری برای ثبات منطقه خاورمیانه و علیه امنیت متحدان خود در منطقه می‌داند. ایران این نگرانی‌ها را بی‌اساس توصیف می‌کند.
 
آقای ترامپ پیش و پس از انتخابش به مقام ریاست جمهوری بارها توافق اتمی وین را یکی از بدترین توافق‌های تاریخ خوانده و گفته که اگر تنها بر عهده او بود، عدم تعهد ایران به برجام را ۱۸۰ روز پیش اعلام می‌کرد.
+24
رأی دهید
-9

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۰
    kawir - فرانکفورت، آلمان
    . صدام هم اوایل اجازه بازدید کاخهاش را نمیداد،ولی چوب و که با لا بردن اعلام کرد" کمد لباسهای زیرش تو آطاق خواباست،لطفا در حین بارزسی ان را به هم نریزید"اینقدر کر کری نخونید،این سیاه بازی بین شما و ترامپ هم کم کم داره برای همه روشن میشه،با این سیاه بازیتون میخواید به ملت حالی کنید که برجام به نفع شما و به ضرر امریکا بوده تا دهن ملت را مثل همیشه ببندید.
    5
    24
    دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    ایکیوسان - زوریخ، سوییس

    قطار هسته ای هم ترمز نداشت ،ولی دیدیم چه جوری سیمان روش ریختن.حا لا هم ببینیم وتعریف کنیم.
    2
    26
    دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    شما اراذل در باره انرژی هسته ای هم همینو میگفتید ولی تا پای پول و چندتا قرارداد اومد وسط شل شدید. پس .. زیادی نخور
    3
    25
    دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    Slimshady - طهران، ایران

    گنده تر از شماها رو از تو سوراخ موش کشیدن بیرون ، یه زمانم زنجیره ی انسانی تشکیل میدادین و به زور کیک و ساندیس ملتو جمع میکردین تا شعار بدن " انرژی هسته ای حق مسلم ماست " طرف نه میدونست انرژی چیه؟ نه هسته ای چیه ؟ نه حق چیه ؟آخرشم نشستید با حسین اوباما بستید چون در غیر این صورت هم باید میجنگیدید (که شماها همتون فرا میکنید) هم مردم باید نفت در برابره غذا رو تجربه میکردن. الانم دلتونو خوش کردین به ٧تا موشک که به زور ٢تاش به نزدیکی های هدف میرسه . سعی نکنید با این بازی های مسخره ،زمان بخرید . اوضاع داخلیتون به قدری آشفته س که عین گرگای گرسنه افتادید به جون هم .
    2
    25
    دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.