زنان برقع‌پوش یا صندلی اتوبوس؟

شما چه می‌بینید؟ عکسی از یک اتوبوس خالی در نروژ به پدیده‌ای اینترنتی بدل شده است.
 
این عکس ابتدا در صفحه فیسبوک خصوصی یک گروه ضدمهاجرت نروژی منتشر شد، اما از آن زمان به بعد هزاران بار در شبکه‌های اجتماعی همرسانی شد.
 
یوهان اسلاتویک، در گروه خصوصی ضدمهاجرت به نام "نخست کشور پدری" این عکس با سوال "در این باره چه فکر می‌کنید" به اشتراک گذاشته شد.
 
اعضای گروه به این سوال جواب‌های طعنه‌آمیز دادند.
 
یکی از اعضای این گروه نوشت: "من صندلی‌ها را با زنان برقع پوش عوضی گرفتم. اینکه زنان برقع‌پوش چند دقیقه ثابت بنشینند برایشان خطرناک است، ممکن است اشتباهی در سطل زباله بیندازندشان."
 
یکی دیگر هم نوشت: "زنان بیچاره. آنها برده‌اند."
 
آقای اسلاتویک هرچند به درخواست بی‌بی‌سی برای مصاحبه پاسخ نداد اما به واشنگتن‌پست گفته که او از روی بیکاری عکسی را در گروه فیسبوکی گذاشت تا بداند اعضای گروه چه واکنشی به آن نشان می‌دهند.
 
پس از آن که یک کارمند آژانسی تبلیغاتی وارد گروه شد و این عکس را به طور عمومی همرسانی کرد، توجه بسیاری به آن جلب شد. سیندر بایر گفت: "من به طور مخفیانه در این گروه بودم. پیوستن به آن بسیار آسان بود."
 
آقای بایر به بی‌بی‌سی گفت: "وقتی به این عکس برخوردم، آن را به چشم فرصتی دیدم که این نوع محتوا و واکنش را برای دیگران فاش کنم."
 
"ابتدا فکر کردم که آقای اسلاتویک این عکس را به شوخی گذاشته اما پس از آن که همگانی شد، این گروه ناراحت شد. آنها به خاطر اینکه نتوانستند میان صندلی‌های خالی و زنان برقع پوش فرق قائل شوند، در رسانه‌های اجتماعی مسخره شدند."
 
آقای اسلاتویک به پست آقای بایر اظهار نظر کرد و گفت او هرگز تصور نمی‌کرد که شوخی او به این حد جدی گرفته شود و مدعی شد که این نشانگر "فرق میان انتقاد مشروع از مهاجرت و نژادپرستی کور است".
 
آقای بایر که عضو این گروه است، گفت: این نگران کننده است. آنها همچنین بسیاری از خبرهای جعلی را در گروه پخش می‌کنند."
 
زمانیکه این پست به خارج از گروه درز کرد، بسیاری‌ در توییتر در باره آن ابراز نظر کردند.
 
در آلمان یک نفر نوشت که "راستگرایان افراطی حتی در صندلی‌های اتوبس تهدیدی برای کشور خود می‌بینند" و یک نفر دیگر از ایتالیا نوشت: "حمله به زنان برقع پوش در حالیکه آنها فقط صندلی‌های اتوبوس هستند".
 
با این حال، تمام اعضای آن گروه خصوصی این اشتباه را نکردند و آنها درباره پخش این عکس بدبین بودند. یکی نوشته بود: "من فکر می‌کنم سیندر بایر پشت این کار بود. او باید از گروه خارج شود. رسانه‌ای کردن این موضوع می‌تواند دلیل کافی برای اخراجش باشد".
+44
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Compatriot - تورنتو، کانادا
    خب میخواهین اینجوری زندگی‌ کنید برگردید مملکت خودتون. برای چی‌ دیگرانو آزار میدید؟ اصلا قصد و هدفتون از این مهاجرت چیه؟ کسی‌ میدونه اینها به چه قصدی میان تو کشورهای دمکرات و لیبرال؟ همینکه جا افتادن می‌خواهند آداب، رسوم و فرهنگ کشور خودشون را به کشور میزبان دیکته کنند! خب پس برای چی‌ از اونجا مهاجرت کردید؟ . معلومه که مردم کشور میزبان احساس ترس، وحشت و تنفر میکنه! درست مثل تحجر اسلامی ساکن دانمارک‌! که ساکن یک کشور پادشاهی شده. خنده دار نیست؟
    2
    9
    جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.