پای مجسمه آزادی به دعوای طرح پذیرش مهاجران کشیده شد

در پی حمایت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از طرح پیشنهادی کنگره برای پذیرفتن مهاجران 'بر اساس مهارت' مجسمه آزادی هم به موضوعی برای مشاجره لفظی بین مشاور ارشد رئیس جمهوری و یک خبرنگار در کاخ سفید تبدیل شد.
 
جیم آکوستا خبرنگار سی ان ان در یک نشست خبری در کاخ سفید خطاب به استیون میلر، مشاور ارشد آقای ترامپ بخشی از شعری را که روی پایه مجسمه آزادی حک شده خواند: "به من بدهید وامانده‌های خود را، مسکینان خود را، توده‌های درهم کز کرده خود را که آرزوی تنفس در آزادی را دارند."
 
این خبرنگار در ادامه گفت که در این شعری چیزی در مورد "انگلیسی حرف زدن" نیامده است.
جیم آکوستا طرح جدید برای محدودیت مهاجرت را نژادپرستانه توصیف کرد  در صورت تصویب طرحی که آقای ترامپ از آن حمایت کرده ظرف ده سال، تعداد مهاجرانی که به طور قانونی در آمریکا پذیرفته می‌شوند، نصف می‌شود چون صدور ویزای معروف به لاتاری متوقف می‌شود و روند رقابتی درخواست اقامت در آمریکا، به نفع متقاضیانی خواهد بود که بتوانند انگلیسی حرف بزنند و خودشان و خانواده‌شان را از نظر مالی تامین کنند.
 
اما استیون میلر مشاور ارشد آقای ترامپ این طرح را دارای "دلسوزانه" توصیف کرد و گفت که آن شعر بعد از نصب مجسمه آزادی در پایه آن حک شده است.
 
خبرنگار سی ان ان این استدلال را نپذیرفت و دولت ترامپ را به "تغییر ساختار قومی و نژادی روند ورود مهاجران به ایالت متحده" متهم کرد.
 
آقای میلر این اتهام را "توهین‌آمیز" خواند و گفت که این طرح در واقع "اصلاحات قوانین مهاجرتی به نفع آمریکاست".
 
او گفت"جیم این یکی از توهین‌آمیزترین، جاهلانه‎ترین و احمقانه‎ترین حرف‌هایی است که تاکنون زده‎ای. حتی این تصور که این طرح نژادپرستانه است، اشتباه و توهین‎آمیز است."
 
طرح جدید پیشنهاد می‌کند که دیگر بستگان درجه دو یا فرزندان بزرگسال مهاجرانی که در آمریکا زندگی می‌کنند، اولویتی در گرفتن کارت سبز (گرین‌کارت) نداشته باشند.
 
آقای میلر گفت طرح محدود کردن ورود افراد بر اساس بستگان آنها، دولت آمریکا را یک قدم به برنامه خود در راستای اجرای برنامه‌‌ای مشابه با امتیاز بندی مهاجرت به استرالیا نزدیک می کند.
 
این اولین بار نیست که آقای آکوستا در کاخ سفید جنجال به پا می کند. در ماه ژانویه شان اسپایسر، سخنگوی پیشین کاخ سفید به او اخطار داد که اگر یک بار دیگر با آقای ترامپ بحث کند از ورود به کاخ سفید منع خواهد شد.
+17
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.