سرقت ازطلا فروشی ها با زنان فریب خورده

دزد سابقه‌ دار که با فریب زنان و طعمه قرار دادن آنها، به طلا فروشی‌های تهران دستبرد می‌زد توسط مأموران پلیس دستگیر شد.
به گزارش «ایران»، غروب روز هجدهم خرداد مأموران کلانتری مشیریه تهران از دستگیری زنی به اتهام سرقت از یک طلا فروشی، با خبر شدند که با حضور در محل سرقت واقع در پاساژ کیوان مشخص شد زن جوانی به همراه یک مرد، به بهانه خرید یک رشته زنجیر و پلاک وارد طلافروشی شده‌اند که مرد با سرقت یک رشته زنجیر و پلاک طلا، از طلافروشی بیرون رفته و متواری شده است. ولی زمانی که زن جوان قصد خارج شدن از طلافروشی را داشته توسط صاحب مغازه و کسبه پاساژ دستگیر شده است.
صاحب طلافروشی پس از حضور در کلانتری ۱۶۹ مشیریه، به مأموران تجسس گفت: دو نفر آقا و خانم به بهانه خرید طلا وارد طلافروشی‌ام شدند؛ آنها ابتدا چند رشته زنجیر و پلاک را برای دیدن خواستند که ناگهان مرد با یک رشته زنجیر و پلاک (به ارزش تقریبی سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) در دست از مغازه خارج شد و در پشت ویترین مغازه مشغول دیدن طلاهای داخل ویترین شد؛ من به تصور اینکه همسر این آقا داخل طلافروشی حضور دارد، توجهی به این موضوع نداشتم که ناگهان زن جوان داخل مغازه قصد خروج از طلافروشی را داشت که با کمک سایر کسبه‌ پاساژ او را دستگیر کردیم. زن 30 ساله به مأموران گفت: چندی پیش زمانی که برای خرید به بازار مولوی رفته بودم با فردی که خودش را سعید معرفی کرد، آشنا شدم. او مدعی بود که در زمینه خرید و فروش لوازم آرایشی زنانه فعالیت دارد و حتی در چند جلسه ملاقاتی که با یکدیگر داشتیم، چندین قلم لوازم آرایشی زنانه را نیز به‌عنوان هدیه برایم آورد. بتدریج تماس‌های ما با یکدیگر زیاد شد تا اینکه یک روز سعید با من تماس گرفت و مدعی شد که قصد خرید یک رشته زنجیر و پلاک طلا را دارد تا به من هدیه کند. با یکدیگر در منطقه مشیریه قرار ملاقات گذاشتیم تا اینکه او با یک دستگاه موتورسیکلت به محل قرار آمد و دو نفری به پاساژ کیوان که در آن چند مغازه طلافروشی قرار دارد، رفتیم و در آنجا وارد یک مغازه طلافروشی شدیم. پس از انتخاب چند رشته زنجیر و پلاک، سعید یکی از آنها را برداشت و به بهانه مقایسه آن با سایر طلاهای ویترین از مغازه خارج شد و همزمان با تلفن همراهش نیز مشغول صحبت شد. سعید در حال صحبت با گوشی تلفن همراهش بود که ناگهان از پشت ویترین ناپدید شد و پا به فرار گذاشت.من هم قصد داشتم از مغازه بیرون بروم و او را پیدا کنم که صاحب طلافروشی مانع بیرون رفتن من شد و به همراه سایر کسبه پاساژ مرا به مأموران تحویل دادند.با توجه به شیوه و شگرد سرقت، مأموران تجسس کلانتری با بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته طلافروشی موفق به شناسایی مرد فراری- یکی از مجرمان سابقه دار- به نام علی (47 ساله) شدند و پی بردند وی پیش از این به اتهام ارتکاب جرایم مربوط با موادمخدر و کلاهبرداری دستگیر و روانه زندان شده بود.مأموران با شناسایی علی و محل رفت و آمدش در خیابان پیروزی – چهارراه کوکاکولا، اورا دستگیر کردند و در بازرسی بدنی‌اش موفق به کشف مقداری لوازم آرایشی زنانه شدند.
علی در همان تحقیقات اولیه با اشاره به فریب زنان جوان و طعمه قرار دادن آنها برای انجام سرقت‌هایش از مغازه‌های طلافروشی، به سرقت‌های مشابه از مغازه‌های طلافروشی در میدان خراسان و بویژه بازار بزرگ طلافروشی تهران اعتراف کرد.سرهنگ سیروس کتابعلی، سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به چندین سرقت از طلافروشی‌ها و با توجه به دستورقضایی بازپرس پرونده، تصویر متهم منتشر می‌شود تا مالباختگان با شناسایی اش، برای پیگیری شکایت های خود به نشانی کلانتری 169 مشیریه واقع در شهرک مشیریه – خیابان بوعلی مراجعه کنند.
+8
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.