نتانیاهو خواهان صدور حکم اعدام برای فلسطینی‌های عامل قتل اسرائیلی‌ها شد

نخست‌وزیر اسرائیل روز پنجشنبه پنجم مرداد با حضور در میان خانواده سولومون که سه عضو آن هفته گذشته با ضربات چاقوی یک مهاجم فلسطینی کشته شدند، گفت: در پرونده‌های قتل فجیع شهروندان اسرائیل، قاتلان باید با مجازات مرگ روبرو شوند.
به گزارش رسانه‌های اسرائیل، بنیامین نتانیاهو گفته است: «مجازات مرگ (در کتاب قوانین دادگاه‌های نظامی اسرائیل) تکیه‌گاه قانونی دارد و لازم است که قضات یک صدا این حکم را در نظر بگیرند».
نخست‌وزیر اسرائیل گفت، اگر قضات می‌خواهند نظر دولت را بدانند، من می‌گویم که در مواردی مانند قتل اخیر، مجازات مرگ باید عملی شود.
آویگدور لیبرمن وزیر دفاع اسرائیل نیز پنجشنبه گفته بود، از اجرای مجازات اعدام برای فلسطینی‌های قاتل شهروندان اسرائیل حمایت می‌کند.
یسرائل کاتز وزیر امور اطلاعات و همچنین نفتالی بنت وزیر آموزش و پرورش اسرائیل در روزهای گذشته خواهان اجرای حکم اعدام برای قاتل خانواده اسرائیلی شده بودند.
اسرائیل در تاریخ خود تنها شاهد اعدام آدولف آیشمن معاون آدولف هیتلر رهبر آلمان نازی‌ بوده است.
فلسطینی‌های عامل قتل اسرائیلی‌ها در دادگاه‌های این کشور به حبس ابد محکوم می‌شوند ولی برخی از آنها در معاملات بعدی میان اسرائیل با سازمان‌های مختلف فلسطینی و لبنانی آزاد شده‌اند.
مطرح شدن خواسته نخست‌وزیر و شماری از وزیران اسرائیلی برای صدور حکم مجازات مرگ، در شرایطی مطرح شده که قتل فجیع خانواده سولومون افکار عمومی این کشور را تکان داده است.
عامر عبد العبد، یک فلسطینی نوزده ساله اهل کرانه باختری، شامگاه سی‌ام تیر با ورود به خانه خانواده سولومون در یهودی‌نشین «حلمیش» پدر هفتاد ساله، دختر ۴۵ ساله و پسر ۴۰ ساله خانواده را کشت و مادر ۶۸ ساله خانواده را زخمی کرد.
اعضای خانواده سولومون در آن شب گرد آمده بودند تا تولد یک نوه جدید خانواده را جشن بگیرند و در خانه آنها برای ورود مهمانان باز گذاشته شده بود.
یکی از عروسان خانواده در نخستین لحظات حمله مهاجم فلسطینی به سوی بزرگسالان خانواده، اطفال خردسال را به اتاقی در طبقه دوم برده و پنهان کرده بود اما پدر این اطفال که پسر ۴۰ ساله خانواده سولومون بود، در میان مقتولین بود.
یک سرباز اسرائیلیِ در حال مرخصی در خانه والدینش در همسایگی محل با شنیدن ضجه‌های خانواده سولومون، توانسته بود از پنجره با شلیک به سوی عامر عبد العابد او را زخمی و دستگیر کند تا از کشته شدن دیگر اعضای این خانواده جلوگیری کند.
عامر عبد العابد یک روز بعد از حمله و پس از درمان در بیمارستان اسرائیلی، در اختیار بازجویان سازمان امنیت داخلی اسرائیل قرار گرفت.
عامر عبد العابد ساعاتی پیش از آنکه به سوی شهرک یهودی نشین برود، در صفحه فیس‌بوک خود نوشته بود، زندگی در حالی که مسجد الاقصی مورد بی‌حرمتی است، ارزش ندارد.
بحران الاقصی روز ۲۳ تیر با قتل دو پلیس عرب اسرائیلی در حمله مسلحانه سه عرب شهروند اسرائیل در ورودی الاقصی در شرق بیت‌المقدس، اورشلیم، آغاز شد ولی در پی تشدید تدابیر امنیتی از سوی اسرائیل، گسترش یافت.
این بحران در روزهای بعدی، افزون بر قتل سه عضو خانواده اسرائیلی، به کشته شدن چند تظاهر کننده فلسطینی نیز منجر شد.
با وجود آنکه اسرائیل از روز پنجشنبه همه تدابیر امنیتی اخیر در اطراف الاقصی را لغو کرد و فلسطینی‌ها نماز خواندن در مسجد را از سر گرفتند اما درگیری‌ها در اطراف آن کماکان ادامه یافته است.
+24
رأی دهید
-15

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    اگر درخواست نتانیاهو تصویب شود و کسانیکه اسرائیلیها را میکشند مجازاتشان اعدام شود خیلی سخاوت مندانه تر از اینی هست که تروریستهای که دستشان به خون بی گناهانی الوده شده را چند سالی در زندان نگاه دارن و بعدا" سرشان مذاکره شود و ازاد شوند و بعداز ازادیشان اکثرشان به اعمال جنایتکارانه تروریستیشان ادامه دهند.
    7
    21
    جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    نمیشد خدا کسی از قوم یهود یا مسیح را دوباره بجای محمد بر میگذید که طرفدارنش انقدر باعث مرگ و جنایت در دنیا نشوند . : : :
    8
    20
    جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    whatever - کپنهاگ ، دانمارک
    من کاری با مسجد پشجد یا عرب و عجم و یا مسلمون و یهودی ندارم. یهودی هایی که در شهرکها در مناطق اشغالی سرزمین های فلسطینی زندگی میکنند (نه آنهایی که در مرز اسرائیل به رسمیت شناخته شده از طرف سازمان ملل) "غیر نظامی" معمولی نیستند. آنها کسانی هستند با استناد به چرندیاتی که یک "کتاب مقدس" نوشته شده زمین, آب, خانه و کاشانه فلسطینی ها را دزدیده اند و در جلوی چشم آنها از آن استفاده میکنند و فلسطینی ها را تحقیر میکنند. طبق قوانین بین المللی اینها اشغالگر و دزد هستند نه "غیر نظامی".
    12
    13
    جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.