انتشار تصاویر آزاده نامداری؛ افشای ریاکاری یا نقض حریم خصوصی؟ + ویدیوی نظرات کاربران شبکه های اجتماعی

بی بی سی : انتشار تصاویر بدون حجاب آزاده نامداری، مجری تلویزیون ایران و شبکه اینترنتی آپارات واکنش‌های گسترده‌ای را در شبکه‌های مجازی به همراه داشته است.
 
از خانم نامداری که در برنامه‌های تلویزیونی با چادر ظاهر می‌شود، فیلم و عکس‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که او را بدون پوشش سر در یک مکان عمومی (پارک) در شهری در سوئیس نشان می‌دهد.
 
آزاده نامداری دیروز در یک پیام ویدیویی به انتشار این تصاویر واکنش نشان داد و گفت در مکانی سرسبز بوده که "محارم" او حضور داشتند.
 
او همچنین گفته بود نمی‌داند فردی که این تصاویر را از وی گرفته با چه قصد و نیتی این کار را انجام داده است.
 
خانم نامداری در تازه‌ترین واکنش خود، امروز سه‌شنبه ۳ مرداد (۲۵ ژوئیه) در صفحه رسمی اینستاگرام خود نوشته است: "من یک مادر هستم؛ از مردم عزیز التماس دعا و کمی تفکر و رفعت دارم."
آزاده نامداری از مجریان زنی بوده که پوشش چادر را تبلیغ می‌کرده است "ریاکاری؟"
در شبکه‌های اجتماعی عده‌ای آزاده نامداری را به "ریاکاری" متهم و از انتشار این عکس‌ها حمایت کرده‌اند. این اتهام به این دلیل مطرح شده که خانم نامداری در برنامه‌های تلویزیونی و در مصاحبه‌های خود همواره به عنوان چهره‌ای شناخته می‌شد که فعالانه از "حجاب کامل" بخصوص "چادر مشکی" دفاع و برای آن تبلیغ می‌کرد.
 
کاربری به نام بهارنارنج در توئیتر گفته است: "موافق انتشارم. بخاطر رو کردن دست آدمهایی که بخاطر منفعت خودشان رعایت کردن حجاب اجباری را چماق میکردند و بر سر مردم فرود می آوردند ولی خودشان معتقد نیستند".
 
شهاب هم در تلگرام گفته است: "چه خوب که با فاش شدن چهره ریاکار اینگونه انسانها به پوچی اعتقاداتشان پی میبریم".
 
اما در مقابل کاربر دیگری به نام سعید هم نوشته است: "هرکس اختیار زندگی خودش را دارد".
تصاویر جنجال برانگیز آزاده نامداری حریم خصوصی یا نفع عمومی؟
گروهی دیگر انتشار این تصاویر را "نقض حریم خصوصی" خوانده‌اند و انتشار عمومی آن را "غیر قانونی" یا "غیراخلاقی" دانسته‌اند.
 
در مقابل برخی نیز موضوع غیر قانونی بودن انتشار این تصاویر را به دلیل حضور خانم نامداری در یک مکان عمومی نابجا دانسته‌اند.
 
اما بحث درباره اخلاقی یا غیر اخلاقی بودن انتشار تصاویر داغ‌تر از گفت‌وگوهای دیگر بود.
 
مدافعان "اخلاقی بودن" انتشار عمومی این تصاویر می‌گویند که آزاده نامداری یک چهره عمومی است که در بسیاری از موارد به صورت خودخواسته و فعال از "حجاب کامل" دفاع کرده، بنابراین نه تنها انتشار تصاویر او غیر اخلاقی نیست بلکه حتی برای روشنگری افکار عمومی "لازم است".
 
صبا در توییتر نوشته است: ایشون عملی خلاف گفته‌هاش انجام داده، ما باید نگران اخلاق باشیم؟ از داخل خونه ازش عکس نگرفتن! نمیشه هم بخوای محبوب باشی، هم تو لشکر جمهوری اسلامی.
 
اما مخالفان این نظر می‌گویند با وجود عمومی بودن محل، این تصاویر همچنان بخشی از زندگی خصوصی خانم نامداری است و حتی ممکن است تبعاتی برای او داشته باشد که "عادلانه نباشد".
 
مونا لیزا در توییتر نوشته است: "حتما تبعاتی برای او به دنبال داره و تنبیه میشه. کاش اینطور نبود و هر کسی به خاطر چنین مسائلی کنار زده نمی‌شد".
 
کاربر دیگری به نام ماهوش هم گفته است: "مسخره‌ترین کار رو اون شخصی انجام داده که اومده عکس گرفته از آزاده نامداری تو اون شرایط".
 
آزاده نامداری ۳۳ سال دارد و با اجرا در برنامه "تازه‌ها" در سیمای خانواده به شهرت رسید و پس از آن برنامه‌های مختلفی را در تلویزیون دولتی ایران اجرا کرد.
 
او در مصاحبه‌ای در سال ۱۳۹۴ گفت: "برخاسته از یک خانواده سنتی است و تا هفت نسل قبل از او همه در خانواده شان چادر بر سر می‌کرده‌اند."
 
خانم نامداری در سال ۹۵ پس از سه سال دوری، با برنامه "آبان" در شبکه اینترنتی آپارات به مجری‌گری بازگشت.
 
او چهار سال پیش با فرزاد حسنی، مجری و بازیگر تلویزیون ایران ازدواج کرد اما یک سال بعد از او جدا شد.
+69
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۷
    دهقان خلافکار - لیما، پرو

    این خانم الان با این پست نشون داد که خیلی هم بیسواد هست چونکه انتظار (رفعت) از مردم داره و نمی دونه اونکه منظورش بوده (رأفت) هستش به قول بعضیها هرچی بیشتر همش میزنه بیشتر بوش درمیاد
    9
    127
    ‌چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Vejdan bidar - امستردام ، هلند

    خدا رو شکر که به جای آب ، آبجو میخورم ،
    7
    131
    ‌چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی

    انتشار عکس خصوصی این خانم صد در صد نقض حریم خصوصی محسوب میشه ، اما این که مسئولین و دست اندر کاران این نظام خرافاتی، ریا کار هستند و در اندرونی ، ان کار دیگر میکنند بر کسی پوشیده نیست و بارها و بارها اخبار زندگی اشرافی اینها به بیرون درز کرده اما زیبنده ی یک انسان نیست که در خصوصی ترین موردهای مردم سرک بکشه
    66
    14
    ‌چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    bachchetehroon - ونکوور، کانادا

    ایشون خدارا شکر عاب جو میخوره و از مردم شهیدپرور توقع رعفت دارد.یه دفعه روسری از سرش میوفته و ناغافلی عاب جو میریزه تو حلقش ،لابد، اذ مردم فحیم حم انتزار لتف و توجح داره، این مجریهای چادری وقتی مردم مشغول سواداموزی بودن ،داشتن تو صف وقاحت بهم تنه میزدند.
    8
    64
    ‌چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران

    اگر حجاب برای اینه که مردها تحریک نشوند ،خانمها باید کاملا صورت و تمام بدن را بپوشانند و هیچ قسمتی از بدن مبارک دیده نشود یعنی مثل وهابی ها وگر نه حجاب خودش بیشتر تحریک کننده است .صلبات بلند ختم کنید :
    9
    41
    ‌چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    SinaGoli - کلن، آلمان

    این زن یک ریاکار و با برنامه ریزی قبلی و رعایت همه جوانب احتمالی فقهی و حقوقی و با اهدافی خاص که ریشه روانی این فاطی کماندوی تلویزیون جمهوری اسلامی است را به تصویر می کشد . دروغ و ریا نردبان ترقی در جمهوری اسلامی است که این زنکه خوب از عهده ی آن برآمده !!
    11
    55
    ‌چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    SinaGoli - کلن، آلمان

    این زنکه رندی و پدر سوخته باز است و مثل یک هنرپیشه داره نقش بازی میکنه به این خیال که فکر میکنه همه مثل خودش هالو هستند و بی شک این زنکه اهداف خاصی را در پی انتشار این عکس ها دنبال میکنه و اینها از قماش مارمولک ها هستند !!
    8
    56
    ‌چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Majid38 - ملبورن، استرالیا

    خدا. بزرگ است خانم وقتى آبروى مردم را مى برى فکر کردى خدا براحتى از تو مى گذرد زنکه بى آبرو آنقدر از حجاب حرف مى زنند که انگار نماینده خداوند هستند. :
    8
    56
    ‌چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    amonbede - تهران، ایران

    یک عده به طرفداری از ازاده نامداری کامنت گذاشتند که زندگی شخصی خودش به خودش مربوط میشه . این جمله وقتی صدق پیدا میکنه که ایشون در رسانه ی ملی برا مردم نسخه ی حجاب نپیچه و به اصطلاح جانماز اب نکشه . چرا کسی با گلشیفته فراهانی کاری نداره چون ظاهر و باطنش یکیه اینطور نیست که بیاد ایران همه رو به اسلام دعوت کنه و بعد بره فرنگ ابجو بزنه
    11
    71
    ‌چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    غریبه_021 - تهران، ایران

    بازیچه قرار دادن تعاریفی مثل حریم خصوصی باعث شده مردم ایران یه مشت ادم درو که چی بگیم هزار رو و ریا کار شدن . خانم اعتقادی که رو انتن تلویزیون عر میزنیش دیگه حریم خصوصیتون نیست. اگه یه ادم عادی بودی کسی مشکلی نداشت که چه میکنی شما خودتو جردادی سر حجاب و کوبیدن مردم به خاطر بی حجابی یا برتر دونستن خودت به خاطر حجابت . اینهایی هم که تو فضای مجازی طرفداری خانم را کردند اینقدر میگن کار بدی بوده شک نکنید خودشون از این جماعت هزار رو هستند که واسه شغل و پست و مقام چادر چاقچول میکنند و خارج کشور "آن کار دیگر". باز هم میگم مسایل اینچنین باید پخش بشه تا مردم یاد بگیرند دست از درویی بردارند
    7
    37
    ‌چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران

    نظام اسلامی تظاهر وتبلیغ مسلمان بودن را برای مسلمانان واجب میداند.برایش مهم نیست که مسلمان در خلوت چه کاری میکند.سیاهی روی پیشانی مسئولان را ببینید همه بادکش شده است.مادرم روزانه 200-300 رکعت نماز میخواند پیشانیش ابدا جای مهر نداشت.آزاده اگر جاسوس نباشد حتما آدم محتاجی است .شما خودشه ناراحت نکن.
    6
    33
    ‌چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    raha832 - قاهره، مصر

    شما یه موجوده پررو و یک زن هرزه به تمام معنا هستین که جیره خر و نون به نرخ روز خوری عادتتون شده، اینکه با سیاه کاری دیگرون و همجنساتون کثافت کاریای خودتون رو پنهانکاری کنین. شما اگه یکم حرمتی برای مادر بودن خودتون داشتین با بیناموس جلوه دادن دخترا و زنان سرزمنینم که مثل شما از دورویی نمیگن از اینکه چادریم خدارو شکر و یا چادر به سر نمیکنن، آبا می‌کردین نه تنها شخصیت ندارین بلکه حرمتی برای مادر بودنتونم قائل نیستین پس انتظار نداشته باشین تا مردم هم حرمتی برای مادر بودنتون قائل بشن. درضمن واقعا خیلی‌ بی‌ هایا هستین که تو اون پارک علی‌‌رغم نبودن روسری رو شونتون هنوز‌م ادعا می‌کنین که روسریتون سری خورده و از سرتون افتاده. شیشه مشروب چی‌؟ درضمن مردم یادشون رفته شما و امسال شماها میتون به راحتی‌ در عرض چند ساعت محرم اینو اون بشه؛ راست گفتین که افراد تو اون پارک محرم شما بودن، همه مردای سوئیس. شما به صیغه شدن و در عرضه چند دقیقه از نامحرم به محرم شدن‌ها عادت دارین. ببندین اون دهان لجنتونو حداقل بیشتر از این خودتون رو ضایع نکنین. و اون دستای کثیف و زبون درازتون رو از روی دختران پاک و با نامو
    4
    30
    ‌چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
    حکومت که دینی شد از اینجور کثافتکاریها هم رواج پیدا میکنه مردم همه دورو ودوشخصیتی میشوند وهمه به دنبال نان شب از هیچ پاچه خواریی دریغ نمیکنند واین خانم تنها نیست میلیونها مثل این وجود دارند ولی ما آنها را نمیبینیم شما که این مطلب را میخوانید شاید یکی از این افراد باشید که نانتان را سالهاست به نرخ روز میخورید ولی برای خود توجیح میکنید که اگر من نکنم یکی دیگه میکنه و یا اینکه خواهی نشوی رسوا هم رنگ جماعت شو را شعار خودتان قرار دادید که عذاب وجدان نگیرید واین همان نقطه سقوط است نکن هم وطن پاچه خواری نکن چند شخصیتی نباش یک شخصیت داشته باش آدم باش باور کنید اگر همه مردم به همان یک شخصیت خود تکیه کنند هیچ پوفیوزی مثل سید علی حاکم جان و مال ما نمیشد
    7
    19
    ‌چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    mitra55 - تورنتو، کانادا

    من یک مادر هستم؛ از مردم عزیز التماس دعا و کمی تفکر و رفعت دارم." این خانم حالا داره از مادر بودن به عنوان یک حربه استفاده می‌کنه، چه ربطی داره این که مادر باشی‌ یا نباشی‌، چرا می‌خوای احساسات مردم رو به نفع خودت برانگیزی؟ خوب رک و راست بگو غلط کردم که این همه دروغگویی و چاپلوسی حکومت کردم :o
    4
    36
    ‌چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    راه روشن - هلسینکی، فنلاند
    عکس و فیلم به عمد منتشر شده برای گرفتن اقامت در اروپا،حالا شما هی درباره حریم خصوصی جنگ و دعوا را بنداز ید.
    3
    13
    ‌چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.