اسرائیل : کشورهای عرب راه حل امنیتی پیشنهاد کنند

هم‌زمان با بالاگرفتن تنش میان فلسطینیان و پلیس اسرائیل در بیت‌المقدس، یک مقام نظامی ارشد این کشور گفته امکان برچیدن دروازه‌های امنیتی در اطراف حرم شریف وجود دارد.
 
یواف مردخای، از فرماندهان ارشد ارتش اسرائیل روز شنبه (۲۲ ژوئیه - ۳۱ تیر) از اردن و سایر کشورهای عرب خواست برای جایگزینی تدابیر امنیتی در این منطقه، به تل‌آویو مشورت دهند.
 
آقای مردخای روز شنبه به بی‌بی‌سی گفت: "آنچه ما نیاز داریم یک راه حل امنیتی است و نه یک راه حل سیاسی یا مذهبی. اسرائیل آماده استقبال از این راه‌حل است، هر راه‌حلی چه الکترونیکی، چه سایبری و یا هرگونه استفاده از فناوری‌های مدرن در این باره."
 
اسرائیل پس از کشته شدن دو پلیس این کشور در اوایل ماه جاری در نزدیکی بنای باستانی حرم شریف که هم برای مسلمانان و هم برای یهودیان یک مکان مقدس محسوب می‌شود، دروازه‌های امنیتی فلزیاب در مدخل‌های ورودی این منطقه نصب کرد.
 
سه مهاجم عرب اسرائیلی این دو پلیس را در نزدیکی محوطه‌ای که مسلمانان به آن حرم شریف و یهودیان آن را کوه معبد می‌خوانند کشته شدند.
 
نصب معبرهای فلزیاب امنیتی با خشم فلسطینیان روبرو شد که آن را تلاشی جدید برای در اختیار گرفتن حرم شریف و منطقه باستانی شهر قدیم در بیت‌المقدس تفسیر کرده‌اند.
 
اعتراض‌ها در دو روز گذشته به اوج خود رسیده و طی آن سه فلسطینی و سه اسرائیلی در دو رویداد جداگانه کشته شده‌اند.
 
دیروز (جمعه) سه اسرائیلی در یک شهرک‌ یهودی‌نشین در نزدیکی رام‌الله در کرانه‌غربی اشغالی به ضرب چاقو کشته شدند. یک اسرائیلی دیگر هم در جریان این حمله زخمی شد.
 
ارتش اسرائیل بعد از این واقعه اعلام کرد که فرد مهاجم را پس از زخمی کردن، بازداشت کرده است.
 
پیش کشته شدن این سه اسرائیلی، مقام‌های فلسطینی هم از کشته شدن سه فلسطینی در جریان درگیری با نیروهای امنیتی در بیت‌المقدس شرقی و کرانه غربی اشغالی خبر داده بودند.
+9
رأی دهید
-14

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.