آمریکا ۱۸ شخص حقیقی و حقوقی دیگر ایرانی را به دلیل حمایت از برنامه موشکی تهران تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه ۲۷ تیرماه ۱۸ شخص حقیقی و حقوقی دیگر ایرانی را به دلیل حمایت از فعالیت‌های موشکی بالستیک جمهوری اسلامی در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.
 
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفته است که ۱۶ شخص حقیقی و حقوقی را به دلیل حمایت از عوامل نامشروع ایرانی یا فعالیت‌های تبهکارانه فراملی در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.
 
این بیانیه می‌گوید که در این فهرست جدید، هفت موسسه و پنج شخص حقیقی به خاطر پشتیبانی از برنامه نظامی ایران یا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گنجانده شده‌اند. یک سازمان تبهکارانه فراملی و سه شخص مرتبط نیز در این فهرست وارد شده‌اند.
 
بر اساس این بیانیه، سه شبکه‌ای که در لیست تحریم‌ها آمده‌اند در تهیه ادوات مورد نیاز بخش نظامی ایران یا سپاه پاسداران از طریق توسعه وسایل نقلیه راداری بدون سرنشین و تجهیزات نظامی برای سپاه پاسداران، تولید و تعمیر قایق‌های تهاجمی تندرو برای نیروی دریایی سپاه، یا فراهم کردن قطعات الکترونیکی برای موسساتی که درگیر برنامه نظامی ایران هستند مشارکت داشته‌اند.
 
وزارت خزانه‌داری ایالات متحده تصریح کرده است: سازمان تبهکاری فراملی، دو تاجر ایرانی و یک موسسه که روز سه‌شنبه در فهرست تحریم‌ها قرار گرفتند برنامه‌های نرم‌افزاری آمریکا و غربی را سرقت کرده و به ایران فروخته‌اند.
 
استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، در این زمینه گفته است: «دولت ایالات متحده به هدف قرار دادن سرسختانه فعالیت شریرانه ایران از جمله حمایت دولتی از تروریسم، برنامه موشکی بالستیک و نقض حقوق بشر ادامه می‌دهد».
 
وی با اشاره به تحریم‌های روز سه‌شنبه وزارت خزانه‌داری تصریح کرد که مجازات‌های یاد شده این پیام قوی را ارسال می‌کند که آمریکا رفتار تحریک‌آمیز و برهم زننده ثبات ایران را نمی‌تواند و تحمل نخواهد کرد. ما به هدف قرار دادن سپاه پاسداران و فشار بر ایران برای توقف برنامه موشکی بالستیکی و فعالیت‌های شریرانه‌اش در منطقه ادامه می‌دهیم».
 
وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود تاکید کرده که تمام اموال و دارایی‌های افراد مورد تحریم مسدود خواهد شد و اتباع آمریکایی از هرگونه معامله با آنها منع شده‌اند. به علاوه اینکه، موسسات مالی خارجی که چنین معاملاتی را انجام دهند، یا افرادی که مواد یا سایر کمک‌ها در اختیار موسسات و افراد تحریم شده قرار دهند با خطر تحریم یا ممنوعیت دسترسی به نظام مالی آمریکا و بلوکه شدن اموال‌شان روبرو خواهند شد.
 
در همین حال، وزارت امور خارجه آمریکا نیز دو سازمان ایرانی درگیر در برنامه موشکی بالستیک ایران را تحریم کرده است.
+32
رأی دهید
-16

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۹
    david1980 - لندن، انگلستان

    فعلا که آمریکا همه مردم ایران رو تحریم کرده. جالبیش اینه که با وجود داشتن پاسپورت انگلیسی و ۲۲ سال زندگی تو لندن و کار خوب رفتم سفارت آمریکا واسه ویزا و بدون هیچگونه مصاحبه گفتن نمیتونی بری آمریکا، گفتم من که یه آدم عادی و معمولی هستم نمیتونم برم ولی همه خانواده و بچه های شخصیتهای اول ایران تو آمریکا زندگی میکنن مثلا پسر معصومه ابتکار!!!با کمال آرامش جواب داد مشکل تو هم اینه که عضو خانواده ی سران ایران نیستی!!!!!!!!!! به همین راحتی...
    5
    27
    ‌سه شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Nakamichi - لندن، انگلستان
    این ترامپ به گوساله هم صور زده و کارهاش فقط به مردم عادی ایران ضرر میزنه.جالبه یه عده نفهم هم براش اینجا دم تکون میدن و فکر میکنن این بابا کوچکترین اهمیتی براش مثلا مردم یا آزادیهاشون داره.این بابا رک گفته به ما هیچ ربطی نداره مناطق دیگه دنیا چه خبره و فقط فکر بیزنس و پوله.
    2
    1
    ‌چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.