احمدی‌‌نژاد قوه قضائیه را مسئول سلامت بقایی دانست

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق ایران در اطلاعیه‌ای که امروز یکشنبه ۲۵ تیر(۱۶ ژوئیه) منتشر کرده است با خطاب قرار دادن مردم کشورش، نسبت به سلامت حمید بقایی، معاون اجرایی سابق خود ابراز نگرانی کرده است.
 
به گزارش سایت دولت بهار، که اخبار مرتبط با رئیس جمهور سابق ایران را منتشر می‌کند، آقای احمدی نژاد به "اعتصاب غذای" آقای بقایی اشاره کرده و قوه قضائیه را مسئول هرگونه آسیب احتمالی به سلامتی او دانسته است.
 
حمید بقایی حدود دو سال پیش با "اتهام‌های مالی" بازداشت و پس از حدود هفت ماه آزاد شد.
 
او هفته پیش دوباره با اتهام‌های مشابه بازداشت شد و به گفته علی اکبر جوانفکر، مشاور محمود احمدی‌نژاد "در اعتراض به بازداشت غیرقانونی خود اعتصاب غذا کرده است."
 
آقای احمدی نژاد در بیانیه اخیر خود گفته است: " ایشان از زمان دستگیری مجدد در اعتصاب غذا به سر می‌برد و از آنجا که راه دیگری برای اعتراض به بی عدالتی فراروی خود نمی‌بیند ، توصیه های اینجانب و دیگر دوستان جهت شکستن این اعتصاب، در اراده و تصمیم ایشان بی تاثیر بوده است."
 
رئیس جمهور سابق ایران به بی‌پاسخ ماندن درخواست خود در نامه قبلی از رییس قوه قضاییه برای آزادی آقای بقایی اشاره کرده است و گفته است: "بیم آن می‌رود که سلامت ایشان دچار مخاطره جبران ناپذیر گردد. شایسته تاکید می‌دانم که مسئولیت هرگونه آسیبی به سلامتی ایشان متوجه مسئولان دستگاه قضایی است و باید در برابر قانون و ملت ایران پاسخگو باشند."
غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه اتهامات حمید بقایی را تصرف غیرمجاز، تبانی با معاملات غیردولتی و اختلاس اعلام کرده است. بیانیه آقای احمدی‌نژاد در حالی منتشر شده است که غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه امروز یکشنبه (۲۵ تیرماه) ضمن اشاره به نامه سرگشاده رئیس جمهور سابق، بخش عمده‌ای از متن این نامه را "خلاف واقع" خوانده است.
 
آقای اژه‌ای گفته است: "متاسفانه مثل همیشه (آقای احمدی‌نژاد) از یک فرد چیزی را شنیده و به استناد آن این چنین قضاوت کرده است."
 
سخنگوی قوه قضائیه اتهامات آقای بقایی را تصرف غیرمجاز، تبانی با معاملات غیردولتی و اختلاس برشمرده است.
 
دادستانی تهران گفته است بازپرس دادسرای تهران آقای بقایی را برای رسیدگی به اتهام‌های مالی احضار کرد و احضاریه به او "ابلاغ قانونی" شد، اما او پس از "استنکاف از حضور در دادسرا" بازداشت شد.
 
بنا به اطلاعیه دادستانی برای آقای بقایی قرار وثیقه صادر شده، اما او وثیقه تعیین‌شده را تامین نکرده و به همین دلیل به زندان فرستاده شده است.
 
وثیقه آقای بقایی ۵۰ میلیارد تومان اعلام شده و به گفته محمود احمدی نژاد، معاون سابق اجرایی او " توانایی تادیه این وثیقه را ندارد."
 
حمید بقایی در سال‌های ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد رئیس سازمان میراث فرهنگی و در دوره‌ای معاون اجرایی رئیس جمهور بود.
 
آقای بقایی حدود دو سال پیش با اتهام‌های مالی بازداشت و پس از حدود هفت ماه آزاد شد.
 
محمود احمدی‌نژاد در آستانه انتخابات ریاست جمهوری اخیر گفت که از آقای بقایی حمایت خواهد کرد.
 
او همراه با آقای بقایی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد اما شورای نگهبان صلاحیت هر دوی آنها را رد کرد.
 
جریان "انحرافی" اصطلاحی‌ بود که مخالفین محافظه‌کار محمود احمدی‌نژاد در اواخر دوره دوم ریاست‌جمهوری او برای توصیف حلقه‌ای از نزدیکانش به کار می‌بردند.
 
اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی افراد شاخص در این جریان بودند.
حمید بقایی بعد از محمدرضا رحیمی، معاون اول دولت محمود احمدی نژاد، دومین مقام ارشد این کابینه بود که بازداشت شد حمید بقایی که در خرداد ماه ۱۳۹۴بازداشت شد، بعد از محمدرضا رحیمی، معاون اول دولت محمود احمدی‌نژاد، دومین مقام ارشد این کابینه بود که بازداشت شد.
 
آقای بقایی از اوایل سال ۱۳۹۰ خورشیدی تا پایان دولت محمود احمدی نژاد (مرداد ۹۲) معاون اجرایی رئیس‌جمهور ایران بود.
 
او پیش از ورود به کابینه ایران از مدیران رادیو و از همکاران محمود احمدی‌نژاد در زمان تصدی اش بر شهردای تهران بود.
 
در این دوره آقای بقایی رئیس دفتر اسفندیار رحیم مشایی در سازمان فرهنگی-هنری شهرداری بود.
 
آقای بقایی در دوره دوم ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد جانشین اسفندیار رحیم مشایی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و رئیس این سازمان شد.
 
آقای بقایی مدتی هم سرپرستی نهاد ریاست جمهوری را به عهده داشت.
+9
رأی دهید
-12

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
    باز این انتر پیداش شد . مگه خون این دزد با خون سهراب و ندا و... هزاران نفر دیگه کشتید فرق میکنه؟؟؟ بزار تو زندان بمیره بدرک یه لاشخور کمتر.
    0
    4
    دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    fair 50 - رنتون، ایالات متحده امریکا
    نخیر آقا، این با سیفون کشیدن معمولی پایین نمیره! باید یه فکر اساسی کرد !
    0
    5
    دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.