پژوهشگر دیپورت شده از آمریکا عضو بسیج دانشجویی بود؛ واکنش کاربران ایرانی

محسن دهنوی سابقه در بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف و عضو ستاد دانشجویی سعید جلیلی در انتخابات چهار سال پیش دارد.یک روز بعد از دیپورت یک پژوهشگر ایرانی از آمریکا به دلیل نقص پرونده،‌ با مشخص شدن شدن اینکه او عضو شناخته شده سازمان بسیج دانشجویی، نهاد زیرمجموعه سپاه پاسداران است، در فضای مجازی بین کاربران ایرانی بازتاب های زیادی داشته است.
روز چهارشنبه اعلام شد که محسن دهنوی یک پژوهشگر بیماری سرطان که با ویزای کار به آمریکا آمده، به دلیل نقص پرونده دیپورت شد.
ساعتی بعد از انتشار این خبر،‌ برخی فعالان مدنی با جستجوهای اینترنتی اعلام کردند که محسن دهنوی عضو ارشد بسیج دانشجویی است. برخی از کاربران به سابقه محسن دهنوی در ریاست او در بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف و عضویت او در ستاد دانشجویی سعید جلیلی در انتخابات چهار سال پیش اشاره کردند.
خبرگزاری فارس، سال ۱۳۸۶ خبر انتصاب آقای دهنوی را به عنوان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعی شریف منتشر کرده بود. وبسایت رادیو فردا نیز با انتشار سوابق آقای دهنوی، به اداره ستاد دانشجویی سعید جلیلی توسط آقای دهنوی اشاره کرده است.
با انتشار عکس ها و گزارش ها درباره محسن دهنوی برخی کاربران فضای مجازی به این خبر واکنش نشان دادند:
در این بین واکنش جان کری نیز بازتاب هایی داشت. وزیر خارجه سابق آمریکا از دیپورت محسن دهنوی ابراز تاسف کرده بود.
یک کاربر به این موضع وزیر سابق خارجه آمریکا واکنش نشان داد:
از سوی دیگر،‌ در فضای مجازی موضوع دیپورت محسن دهنوی بازتاب هایی داشت از جمله برخی معتقد بودند که اگر او مستحق دریافت ویزاست، باید این حق را داشته باشد.
اما یک کاربر دیگر، به موضوع دیگری اشاره کرده است.
هاله سحابی فرزند عزت الله سحابی است که سال ۱۳۹۰ در تنش های بعد از تشییع پیکر پدرش با ماموران امنیتی کشته شد.
دیپورت و روایت متناقض رسانه های حکومتی
رسانه های حکومتی ایران از جمله خبرگزاری فارس روز سه شنبه گزارش داد یک ایرانی پژوهشگر بیماری سرطان که برای کار در بیمارستان کودکان در بوستون با ویزای کار به آمریکا آمده بود، به ایران باز گردانده شد. هرچند این خبرگزاری ابتدا مدعی شد این بازگشت به خاطر فرمان اجرایی ترامپ بوده اما ساعتی بعد مشخص شد که عدم ورود آنها به خاطر نقص پرونده است.
اداره گمرک و مرزبانی آمریکا اعلام کرد، بازگشت محسن دهنوی و خانواده اش ربطی به فرمان اجرایی پرزیدنت ترامپ برای منع سفر شهروندان ایران و پنج کشور دیگر ندارد.
خبرگزاری های ایران نیز با اشاره با اینکه وی به همراه خانواده اش از جمله سه فرزند ۶ ساله، ۳ساله و هفت ماهه سفر کرده، از بازداشت آنها خبر دادند. اما ساعتی بعد برادر آقای دهنوی در گفتگو با خبرگزاری ها بازداشت آنها را تکذیب کرد و گفت برادرم به دلیل عدم تطابق مدرک اداری و دانشگاهی اجازه ورود نیافته است که امیدواریم این مشکل کوچک حل شود و ایشان بتواند به کار تحقیقاتی خود ادامه دهد.
روزنامه بوستون گلوب نیز بیانیه ای از اداره گمرک و مرزبانی آمریکا منتشر کرد که در آن توضیح داده، بر اساس اطلاعاتی که در جریان بررسی‌های اداره مهاجرت به دست آمد، از ورود این فرد جلوگیری شد.
اداره گمرک و مرزبانی آمریکا می گوید داشتن ویزا، الزاما به معنی تضمین ورود به خاک آمریکا نیست و به همین دلیل ماموران مرزبانی مدارک را بار دیگر کنترل می کنند. به گفته اداره اداره گمرک و مرزبانی آمریکا، مسائلی مربوط به وضعیت جسمی و سلامتی، سابقه جنایی، امنیتی و توان مالی در بدو ورود بررسی می شود و همچنین از دارنده ویزا درباره مدارک کاری، سابقه ورود غیرقانونی یا نقض قوانین مهاجرتی سوال می شود.
+82
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۸
    liberté - مونترال، کانادا

    اندوه دهنوی کشت مارا!
    2
    75
    جمعه ۲۳ تیر ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    II PARSA II - هانوفر، آلمان

    این کثافت ها هم از توبره می خورند و هم از آخور٬ آخه بی شرف چرا نمیری از حرم پاسداری کنی؟ چرا می خواهی بری پیش استکبار و نون استکبارو بخوری؟ مگه نمیگید آمریکا شیطان بزرگه٬ بابا برید نجف٬ برید حرم زینب. ما از دست این کثافت ها سرزمینمون رو ترک کردیم. آشغال بی شرف امثال شما هستید که این آخوند ها خون مردم رو تو شیشه کردند. نونی که می بلعی آغشته به خون ندا آغاسلطان و ستار بهشتی و . است. :(
    2
    149
    جمعه ۲۳ تیر ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    Williams - کلیولند، ایالات متحده امریکا

    قیافه این شخص نشون نمیده اون یک « پژوهشگر علمی» باشه. این شخص با ساپورت یک . نهاد غیر دولتی (دولت در سایه) زن و دوبچه!!!!! رو آورده تا بهره برداری سیاسی لازم رو برای آینده بکنه. کاش با کامران دانشجو قبل از اومدن مشورت می کرد. به هر حال جایی که خود آمریکایی ها موافق وضع قوانین تحقیر آمیز این چنینی نیستند و بخاطر اعتراض آمریکا را ترک می کنند؛ این جوان جویای نام و نشان بازهم اصرار به اومدن به آمریکای جهانخوار داره و هیچ توجهی به تحقیر شدن و آبروی یک کشور را بردن ندارد. روز ۲۲ بهمن هم که مانند خاوری ها با یک من محاسن شعار مرگ بر آمریکا سر می دهند!!!
    0
    23
    جمعه ۲۳ تیر ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    natasha1 - نیویورک، ایالات متحده امریکا
    این کثافتهای لجن میرن بسیج داخل دانشگاهها میشن بعد می چپوننشون دانشکده پزشکی تو شریف که رسوا میشن چون کله شون پوک پوک هست می چپن دانشکده پزشکی و بهشون نمره های الکی میدن با زور وتقلب و دزدیدن طرح های تحقیقاتی دیگران برای خودشون پروفایل ریسرچ درست می کنن بعد خودشونو می چپونن خارج و میان مثلا فرصت مطالعاتی خارج با پول دولت گند ایران خودشون و خانواده شون را می چپونن امریکا و دست هم میذارن رو دانشگاههای عالی ....چون اخرش میخوان بگن ما اونجا محقق بودیم بعد برگردن ایران مثل اون عارف احمق دکتر خمینی که می گفت مرگ بر امریکا ولی امریکا درس خواند و ایران وزیربهداشت شد ....میخوان ایران را هم قبضه کنن و هم اگه امریکا موندن تو بهترین جا ها باشن.اینجا پره از عمال رنگ عوض کرده پاسدار بسیجی های ایرانی که ریختن اینجا پول از ایران میگیرن بهترین جا های خصوصی درس میخونن و دارن جاسوسی ایرانی های مخالف را می کنن و تو امریکا هم براشون میزنن. دست ترامپ درد نکنه زد تو دهن اینها . امیدوارم همه شون را از اینجا بریزن بیرون. یکی نیست بگه آشغالها امریکا برای مردم ایران بده فقط برای شما آشغالهای بسیجی نور چشمی هاخوب
    0
    19
    جمعه ۲۳ تیر ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۹
    ایوان مدائن - فرانکفورت، آلمان

    مرگ بر آمریکا فقط برای مردم است برای ما بسیجی‌ها و حزبلاهی‌ها و لباس شخصی‌‌ها و آخوند‌ها نیست ما ولایت فقیه هستیم گوسفند‌ها حق اعتراض ندارند
    1
    21
    جمعه ۲۳ تیر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    whatever - کپنهاگ ، دانمارک
    اصلا از همون اول چرا به این مرتیکه ویزا داده بودند؟ این آشغالها را نباید جایی راه داد.
    0
    7
    جمعه ۲۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.