محمدرضا یزدی فرمانده جدید سپاه محمد رسول‌الله تهران شد

محمدرضا یزدی، فرمانده جدید سپاه محمد رسول‌الله تهران. تغییرات تازه در فرماندهی سپاه شهر و استان تهران کمتر از یک ماه بعد از حملات مرگبار داعش صورت می‌گیرد سرتیپ دوم محمدرضا یزدی به عنوان فرمانده جدید سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ منصوب شده است.
 
محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز سه‌شنبه ۱۳ تیر در مراسمی در تهران آقای یزدی را به عنوان جایگزین سرتیپ محسن کاظمینی معرفی کرد. آقای کاظمینی از دی ماه سال ۱۳۹۰ فرماندهی سپاه شهر تهران را برعهده داشت.
 
سپاه محمد رسول‌الله مسئولیت فعالیت و هماهنگی نیروهای بسیج و سپاه در شهر تهران را بر عهده دارد. این نیرو در پی تغییر ساختار سپاه و تشکیل سپاه های استانی در سال ۱۳۸۷ از ادغام لشکر محمد رسول الله و نیروی مقاومت بسیج تهران بزرگ تشکیل شد.
 
فرمانده سپاه پاسداران در مراسم معارفه آقای یزدی از "خدمات شایسته" سرتیپ کاظمینی فرمانده قبلی سپاه محمد رسول‌الله تهران تقدیر کرد.
 
آقای کاظمینی که امروز جایگزینش در سپاه محمد رسول‌الله تهران معرفی شد، سه روز پیش هم با حکم سرلشگر جعفری، از جانشینی فرماندهی قرارگاه ثارالله کنار گذاشته شد. روز شنبه ۱۰ تیرماه اسماعیل کوثری، نماینده سابق مجلس، به عنوان جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله معرفی شد که مسئولیت تأمین امنیت استان تهران را بر عهده دارد. فرمانده قرارگاه ثارالله همیشه خود فرمانده کل سپاه است.
 
تغییرات تازه فرماندهی سپاه در شهر و استان تهران چهار هفته بعد از حملات مرگبار گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) به تهران صورت می‌گیرد.
 
در حملات ۱۷ خرداد، ساختمان مجلس ایران و آرامگاه آیت‌الله خمینی تقریبا به طور هم‌زمان هدف حمله مسلحانه و انتحاری قرار گرفت. این حملات ۱۷ کشته و بیش از ۵۰ زخمی به جا گذاشت. پنج مهاجم هم کشته شدند.
 فرمانده جدید سپاه تهران بزرگ کیست؟ محمدرضا یزدی در زمان جنگ فرمانده گردان عمار لشگر ۲۷ محمد رسول‌الله بود سرتیپ دوم محمدرضا یزدی فرمانده جدید سپاه محمد رسول‌الله تهران از فرماندهان کمتر شناخته‌شده سپاه است. او پیش از انتصاب تازه، معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران بود.
 
به نوشته خبرگزاری "دفاع مقدس"، آقای یزدی قبل از عضویت رسمی در سپاه پاسداران در سال ۱۳۶۰ مدت کوتاهی در استان کردستان و تحت فرماندهی احمد متوسلیان، فرمانده وقت سپاه مریوان فعالیت داشت. بعد از آن به عضویت گردان ۴ پادگان ولیعصر تهران در آمد و برای شرکت در جنگ به جبهه‌های جنوب رفت.
 
او در سال‌های اول جنگ هم تحت فرماندهی آقای متوسلیان در تیپ و سپس لشگر ۲۷ محمد رسول‌الله بود و با تشکیل گردان عمار در این لشگر عضو این گردان شد. آقای یزدی در سال ۱۳۶۳ فرمانده گردان عمار شد و تا پایان جنگ این سمت را بر عهده داشت.
 
بعد از جنگ مدتی جانشین فرماندهی تیپ عمار و بعد هم معاون عملیات لشکر بود. او بعد از خروج از لشگر محمد رسول‌الله در امور ستادی سپاه مشغول به کار شد. آقای یزدی در سال‌های اخیر معاون حقوقی و پارلمانی سپاه پاسداران بود.
+3
رأی دهید
-38

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۶
    همه چیز ایران بر باد رفت - برلین، آلمان
    فرمانده یک جنگ خودساخته و سرانجام به . خوردن تمام سرکردگان حکومت نکبت بار اسلامی ختم شد!میلیون ها کشته و زخمی و میلیارد ها دلار از شام شب مردم ایران به باد رفت! شپش!
    0
    9
    ‌سه شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
    کله پز چو از جا برخیزد به جایش سگ نشیند
    1
    13
    ‌سه شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.