یک تفرجگاه ساحلی فرانسه: ورود زن محجبه ممنوع

یورونیوز نوشت: شهرداری شهر کوچک لورت در جنوب غربی لیون در شرق فرانسه بتازگی یک تفرجگاه ساحلی در کناره رودخانه این شهر احداث کرده است. علاوه بر ممنوعیت ورود سگ و یا عدم امکان ورود با سیگار و نوشابه های الکلی، زنان محجبه هم از ورود به این مکان عمومی محروم شده اند. در تابلویی که موارد ممنوعه بر روی آن درج شده، تصویر زن محجبه با یک خط قرمز مشخص شده است.
 
پیش تر هم شهردار لورت خواسته بود تا مراسم عید فطر مسلمانان در «سکوت» برگزار شود البته ژرار تاردی تاکنون به تصمیم مسئولان این تفرجگاه عمومی واکنش نشان نداده است. طبق مقررات این پلاژ، بانوان فقط می توانند با مایوهای یک و یا دو تکه از فضای ساحلی رود استفاده کنند و متخلفین از این بند، اخراج خواهند شد.
 
اشتراک گذاری این تابلوی موارد ممنوعه در فضای مجازی تاکنون مخاطبان بسیاری داشته و واکنش های متفاوتی را بر انگیخته است.
+119
رأی دهید
-13

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۸
    PAARISA - آمستردام، هلند

    هر کدام این آرم های ممنوع رو که نگاه کنید , عده ای مخاطب داره که میتونن صداشون رو بکشن سرشون و ننه من غریبم در بیارن !! که چرا توپ بازی ممنوعه ! موسیقی ! مشروب ! و بقیه عکس ها !! ولی همه این گروه ها توانایی درک , احترام به قوانین یک پلاژ خصوصی ( نه ساحل بی صاحب ) رو دارن , غیر از یک گروه به اسم لچک به سران ! که الان فقط حقوق این ها پایمال شده !
    11
    84
    جمعه ۹ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    یکجا به زور می خواهند حجاب بر سر مردم بگذارند و یکجا می خواهند به زور بردارند. البته هرجا طبق شرایط محیطی باید لباس پوشید. ولی این تابلو که ورود خانمهای محجبه رو ممنوع کرده امیدوارم که باعث تبعیضها یا محدودیتهای دیگر نشود. در ضمن خانم ::PAARISA - آمستردام، هلند::] لچک بسر کلمه زشتی است پوشش خانم ها هر چه باشد مورد احترام است. در میان خانمهای که به شکل غربی لباس می پوشند افرا تند رو زیاد است مثل آن کولتر.
    22
    3
    شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Dr.Alex - واشینگتون، ایالات متحده امریکا
    بهتر! به امید ممنوعیت حجاب در ایران!
    1
    20
    شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    PAARISA - آمستردام، هلند

    [::کیانپور - ونکوور، کانادا::]. محض اطلاعتون , خیر هر پوششی قبل احترام نیست ! از جمله لچک به سر بودن ! چرا ؟ چون این پوشش از ساختار فکری ای خبر میده که قبل احترام نیست . برای اینکه این لچک رو به سر بپیچی باید باور داشته باشی که مثلا شهادتت نصف مرده , دیه ات از بیضه مرد کمتره , باید در حد یک برده جنسی تمکین کنی , و هزاران قوانین پست که این لچک از باور به اون ها خبر میده , پس قابل احترام نیست ! هر پوششی وقتی قابل احترامه که تنها پوششه , حالا در حد اقل باشه یا همه سر تا با رو بپوشونه , ولی وقتی ساختار یک ایدولوژی یا اونیفورم یک عده با نحوه تفکر خاص بود , اینجا دیگه اسمش پوشش نیست
    1
    23
    شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    PAARISA - آمستردام، هلند. خانم عزیز دیدگاهای شما بسیار تند رو و بر گرفته از وب سایتهای دین ستیز است. من خودم هم با حجاب اجباری موافق نیستم ولی همانطور که در کامنت قبلی گفتم اینطور نیست که هرکس حجاب دارد یعنی عقب مانده و متحجر و هرکس آزاد لباس بپوشد یعنی مردن و روشنفکر است. افرادی در غرب هستند که همان مشی فکر تند رو و افراطی را دنبال می کنند. در مورد احکامی که گفتید جز متشابهات است یعنی در گذر زمان و مطابق نیاز جامعه متحول می شود. حال آخوندهای ایران جامعه را عقب نگه داشتند تا سرکوب کنند این بحث دیگریست. متاسفانه نتیجه گیری شما درست نیست.
    4
    1
    دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.