ازدواج همجنسگرایان در آلمان قانونی شد

شادی نمایندگان حزب سبز آلمان پس از تصویب ازدواج همجنسگرایان در مجلس نمایندگان مجلس آلمان به قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان رای داده‌اند.
 
به این ترتیب زوج‌های همجنسگرا از حقوق کامل از جمله حق فرزندخواندگی برخوردار خواهند بود.
 
بیشتر احزاب سیاسی آلمان از این مساله حمایت کردند اما شماری از متحدان محافظه‌کار آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با آن مخالفت کردند.
 
خانم مرکل مدت‌ها با ازدواج همجنسگرایان مخالف بود و دلیل آن را نگرانی از شرایط زندگی کودکان می‌دانست.
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفته است رای منفی او به ازدواج همجنسگرایان به خاطر باور شخصی‌اش بوده اکثریت نمایندگان مجلس آلمان چند روز پس از آن که خانم مرکل از مخالفت با طرح ازدواج همجنسگرایان در مجلس دست برداشت، از قانونی کردن این ازدواج حمایت کردند.
 
۳۹۳ نماینده به این طرح رای مثبت و ۲۲۶ نفر به آن رای منفی دادند و ۴ نفر نیز رای ممتنع دادند.
 
پیش از این، زنان و مردان همجنسگرا در آلمان می‌توانستند پیوند مدنی داشته باشند.
 
خانم مرکل خود به این طرح رای منفی داده و گفته است رای منفی او به ازدواج همجنسگرایان به خاطر باور شخصی‌اش بوده اما ابراز امیدواری کرده که رای امروز مجلس به صلح اجتماعی در کشورش منجر شود.
 
صدراعظم آلمان هفته پیش به یک مجله زنان در آلمان گفت دلیل تغییرنظرش، مشاهدات شخصی‌اش بوده است. او چندی پیش شام را با یک زوج همجنسگرای زن صرف کرد. این زوج از هشت بچه که به فرزندخواندگی قبول کرده بودند، مراقبت می‌کردند.
+34
رأی دهید
-25

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۸
    محسن ۵۵ - گنت، بلژیک
    چرا حالا؟؟آلمان باید سالها پیش این کار را میکرد. سالهاست که دلیل علمی همجنس گرایی مشخص شده است اما من نمیفهمم چرا عده ای هنوز نمی خواهند درک کنند.
    13
    21
    جمعه ۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۶
    PAARISA - آمستردام، هلند
    خدایا ! به باور عمیق , صبر جمیل عطا کن !!
    12
    21
    جمعه ۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
    ایرانیها دقت کردید اینجا چیزی کامنت نمیزارن اگر بد بگن یک عده بهشون میپرن اگر تبریک بگن باز یک عده بهشون میپرن چقدر خندیدم با این حال بنده نه بد میگم نه تبریک
    3
    15
    جمعه ۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    لشگر ششم ورماخت - هامبورگ، آلمان
    تبریک میگم بهشون . من از...... اما بهترین و درستکارترین و مهربان ترین قشری که در جامعه ی آلمان تا به امروز به چشم دیدم همین همنجنسگراها بودن . واقعا عاشق حس انسانیت و انسان دوستی اینها هستم .
    11
    20
    جمعه ۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    همه چیز ایران بر باد رفت - برلین، آلمان
    خب نمیشه فرخزادو با مرکل مقایسه کرد! فرخزاد سالهای زیادی از عمرش به خاطر حس ناخواسته همجنس خواهی و همجنسگراییش تنهایی کشید و فحشو بد و بیرا شنید و توهین شد و شاید به خاطر همین رنج ها و دردها آبدیده شد و یک نابغه که صد سال دیگه ایرانی فرخزاد دومی نخواهد دید در ایران شایدو فقط در سالگرد قصابی شدنش براش درود میفرسته و همون لحظه آزادی همجنسگرا ها رو پاشیده شدن قانون خانواده به حساب میاره !مرکل میتونه نه بگه چرا که عشق ممنوعه نداشته و نداره! در واقع نه به کسایی مثل فرخزاد داد که مثل گوسفند قصابی شدن بدست آدمخورها! تو کشورهای فقیر و مذهبی و صد البته در بین آدمهایی که از این کشورها به غرب فاسد مهاجرت کردن انقدر فرخ زادها باید خورد بشن تا یه روزی به این آزادی که در غرب وجود داره دست پا شکسته برسن!از خوشبخت شدن دیگران هیچوقت ما ضرر نخواهیم کرد اگر اینها اینطوری خوشبختن! یاد و خاطره فرخزاد ها گرامی باد!
    8
    15
    جمعه ۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    همه چیز ایران بر باد رفت - برلین، آلمان
    نه اینکه دگرجنسگرا ها بچه ها شونو تو پر قو نگهداری میکنند ! و نه اینکه اینهمه قتل و زن کشی و شوهرکشیو عمه و خاله و ووووکشی بدست بچه های بزرگ شده در نزد زنان و مردان همجنسگرا اتفاق می افته!
    10
    11
    جمعه ۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    امروز صبح سعید طوسی در سفارت آلمان دیده شد،احتمال داره کم کم بعضی از برادران ساندیس خور هم عزیمت کنند ،چون برادران بسیجی پنهانی در این زمینه فعالند
    14
    19
    جمعه ۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    beerslover - بارسلون، اسپانیا
    اصلا نمیتونم قبول کنم و مخالف شدید هستم ، خیلی‌ حال به هم زن و هست
    21
    12
    جمعه ۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۶
    PAARISA - آمستردام، هلند
    [::beerslover - بارسلون، اسپانیا::]. دخترم , اگه روزی اومدن به تو گفتن که مجبوری به زور با فلان کس باشی , اصلا قبول نکن , مخالف شدید هم باش , حالتم که به هم خورد , همه ما از تعرضی که بهت شده انتقاد میکنیم و از حقتت دفاع ! ولی اگه داره حالت از رفتار ۲ تا آدمی که اتاق خواب خودشون رو دارن و با تو هم هیچ ارتباطی ندارن بهم میخوره , مشکل تو هستی نه اونها
    7
    22
    جمعه ۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    mina minavand - هانور، آلمان
    من دوستانی دارم که همجنسگرا هستند اما برای من ازدواج فقط میتونه بین یک زن و مرد باشه. دوستان کن هم اینو میدونند و اینو میدونند که چقدر دوستشون دارم اما این قانون برای خانواده خوب نیست.
    2
    4
    شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.