محاصره داعش در رقه 'کامل شد'

نیروهای دموکراتیک سوریه، ائتلافی با محوریت کردها و با حمایت آمریکا، می‌گویند که محاصره نیروهای گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در رقه را کامل کرده‌اند.
 
ائتلاف نیروهای کرد و عرب، از چند ماه پیش عملیاتی را برای گرفتن رقه آغاز کردند و در هفته‌های گذشته با پشتیبانی آمریکا پیشروی‌هایی در خود رقه داشته‌اند. آنها حال می‌گویند که راه‌های فرار نیروهای داعش در جنوب شهر رقه را هم بسته‌اند.
 
گروه ناظران حقوق بشر سوریه، مستقر در لندن، تایید کرده است که نیروهای دموکراتیک سوریه آخرین راه خروج از رقه، در جنوب شهر را بسته‌اند.
 
خبر محاصره کامل داعش در رقه، به اصطلاح پایتخت داعش در سوریه، همزمان با آن منتشر می‌شود که نیروهای عراقی وارد آخرین پایگاه عمده این گروه در موصل شده و نخست وزیر عراق "پایان دولت باطل داعش" در کشورش را اعلام کرده است.
 
پیشروی نیروهای دموکراتیک سوریه واکنش ترکیه را هم به دنبال داشته است. ترکیه نگران قدرت گرفتن نیروهای کرد مرتبط با پ‌ک‌ک در شمال سوریه و جنوب مرزهای خودش است.
 
نیروهای دموکراتیک سوریه هشدار داده‌اند که در صورت لزوم با نیروهای ترکیه در سوریه مقابله خواهند کرد.
 
ناصر حاج منصور، از مقام‌های ارشد نیروهای دموکراتیک سوریه، به رویترز گفته است که اگر ترکیه "از خطوط شناخته‌شده عبور کند" احتمال برخورد شدید بین دو طرف وجود دارد.
 
آقای حاج منصور گفته است احتمال زیادی می‌رود که در مناطق نزدیک حلب درگیری‌هایی رخ دهد.
+41
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران
    بقول مسلمانان کیدشان را بخودشان باز گردانید.وبکشید حیوانات موذی ومضر را قبل از انکه بشما اسیب برسانند.باید مبارزه ریشه ای واساسی با این ایدئولوژی عقب افتاده کرد
    0
    6
    جمعه ۹ تیر ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.