هزاران شتر قطری از عربستان اخراج شدند + ویدیو

ناظران رادیو فرانسه : بحران دیپلماتیک در خلیج فارس باعث خسارت‌های جانبی غیر منتظره‌ای شده است. روز سه‌شنبه ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد)، عربستان سعودی، حدود ۱۲ هزار شتر و گوسفند متعلق به پرورش‌دهندگان قطری را "اخراج" کرد. ویدئوهای زیادی عبور صدها شتر از مرز سرتاسر بیابانی را نشان می‌دهد که به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

این حیوانات در نزدیکی مرز بیش از یک هفته متوقف شده بودند و طبق گفته پرورش‌دهندگان برخی از این حیوانات از تشنگی تلف شدند.
برای مواجهه با این موج گسترده، مقامات قطری یک کاروان تانکر آب و محموله‌هایی از یونجه را به سمت مرز روانه کردند. آن‌ها همچنین طبق اعلام رسانه‌های محلی، محل اقامت موقتی را برای جا دادن ۷ هزار شتر و ۵ هزار گوسفند تدارک دیدند.

تصاویر کامیون‌های حامل آب و مواد غذایی را نشان می‌دهد که به سمت مرز در حال حرکت هستند.
«این شترها نمایانگر یک ثروت تمام عیار برای مالکان آنهاست»
ناظر ما مصطفی الف (اسم مستعار)، در منطقه الشرقیه زندگی می‌کند:
در این منطقه عبور و مرور گله‌های شتر از قطر به شمال عربستان انجام می‌شود.
    این سنت منطقه است: پرورش دهندگان قطری در آغاز هر زمستان گله‌های شتر خود را برای چرا در عربستان به چوپان‌ها می‌سپارند.
    آن‌ها بیش از هزار کیلومتر را به سمت شمال شرقی این کشور در می‌نوردند و تا مرزهای عراق پیش می‌روند، جاییکه پوشش گیاهی متراکم‌تری دارد. این گله‌ها تنها از قطر به سمت عربستان نمی‌آیند بلکه از کویت و امارات متحده عربی هم هستند.
    چوپان‌هایی که در شمال بودند، بعد از تصمیم عربستان در مورد خارج کردن شترها از این کشور سفر خود را نیمه تمام گذاشتند و در حال حاضر در منطقه النعیریه در شرق عربستان گرفتار مانده‌اند. حدود ۴۵۰ کیلومتر دیگر برای آنها تا رسیدن به مقصد باقی مانده است اما نمی‌توانند مسیر را ادامه دهند. گرما غیر قابل تحمل شده است و تا ۴۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. آب کمیاب شده و ادامه سفر خطر تلف شدن شترها را به همراه دارد.
    این شترها برای مالکان آن‌ها ثروت بزرگی است. هر یک از آن‌ها بین ۵ تا ۷ هزار ریال سعودی [بین ۱۲۰۰ تا ۱۷۰۰ یورو] در حراجی‌های برخی بازارها به فروش می‌رسند.
قطر از تاریخ پنج ژوئن (۱۵ خرداد) به اتهام حمایت از سازمان‌های تروریستی، توسط عربستان سعودی و متحدانش شامل امارات متحده عربی، بحرین، یمن و مصر تحریم شده است. این کشورها همچنین مرزهای زمینی و دریایی خود را بر روی این امیرنشین غنی از گاز بسته‌اند و محدودیت‌های هوایی شدیدی نیز به این کشور تحمیل شده است.
+41
رأی دهید
-11

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

    چند وقت دیگه خبر میاد که ادرار شتر در عرعرستان جیره بندى شد! خودشون با دست خودشون گورشون رو کندند!
    7
    76
    ‌پنجشنبه ۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان

    میگن طرف به خر زورش نمیرسه پالنشو میزنه همینه
    0
    23
    ‌پنجشنبه ۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.