ترامپ سنت دیرینه افطاری کاخ سفید را شکست

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، به سنت افطاری ۲۰ ساله‌ای که در پایان ماه رمضان در کاخ سفید برگزار می‌شد، پایان داد.
 
در این حالیست که مراسم افطاری همه ساله از زمان ریاست جمهوری کلینتون در کاخ سفید برپا می‌شد.
 
به اساس گزارش‌ها، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، پیشنهاد برگزاری این مراسم را رد کرد. در ماه می، خبرگزاری رویترز گزارش کرد که آقای تیلرسون پیشنهاد اداره امور دینی و امور جهانی وزارت خارجه آمریکا منبی به برگزاری مراسم افطاری در کاخ سفید را رد کرد.
 
اظهارات ضد اسلامی آقای ترامپ در زمان رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا به ویژه در موردی که خواهان نظارت پلیس از مساجد مسلمان شده بود، واکنش‌ها و انتقادها را برانگیخته بود.
 
آقای ترامپ در بیانیه‌ای عید فطر را به مسلمانان تمام کشورهایی که آن را جشن می‌گیرند، تبریک گفت.
 
رئیس جمهوری آمریکا در این بیانیه خود نوشت: "من و ملانیا به نمایندگی از دولت آمریکا صمیمانه‌ترین درودهایمان را به مسلمانانی که عید فطر را جشن می‌گیرند، تقدیم می‌کنیم. این عید، اهمیت رحمت، محبت و حسن نیت را به ما یادآوری می‌کند".
 
در پیام عیدی رئیس جمهوری آمریکا آمده است: "آمریکا در کنار مسلمانان سراسر جهان، تعهد خود را بر پاس داشتن این ارزش‌ها تجدید می‌کند".
 
آقای تیلرسون نیز در یک پیام کوتاه "بهترین آرزوها را برای همه مسلمانانی که عید فطر را جشن می گیرند" فرستاد.
 
گفته می‌شود که مراسم افطاری برای نخستین بار از سوی توماس جفرسون در سال ۱۸۰۵ برای فرستاده تونس در کاخ سفید برگزار شد.
 
هیلاری کلینتون در سال ۱۹۹۶ هنگامی که بانوی نخست بود، این سنت را دوباره زنده کرد.
 
مراسم افطاری کاخ سفید از سال ۱۹۹۹ به عنوان یک سنت سالانه تبدیل شد و با حضور رهبران برجسته مسلمانان آمریکا، دیپلمات‌ها و قانون‌گذاران برگزار می‌شد.
+99
رأی دهید
-16

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۳
    shirzan e irani - استکهلم، سوئد

    هر زمان پاپ در واتیکان افطاری داد و یا کریسمس در مکه جشن گرفته شد در کاخ سفید هم افطاری گرفته شود. که چه شود یک عده دیپلمات سیر و شکم چران ضیافت بگیرند و ملتهایشان در گرسنگی و فلاکت دست و پا بزنند. هیلاری کلینتون هم که حال و هدفش معلوم بوده و بعد هم اوباما که در کاخ سفید از رفاقت با نظامِ خبیث کله معلق میزد. پیامی که ایشان داده بسیار هم خوب است و انسانی‌ و خطاب به همه نه یک عده شکم چران بی‌ خاصیت.
    28
    133
    دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران
    shirzan e irani . جواب های هایه جواب هوی هوی. احترام بزاری زور نگی همه بهت احترام میزارن بهت زور هم نمیگن. ما کشور زیاد تو دنیا داریم از قضا پرقدرت و در قدیم هم قتل و غارت زیاد داشتن اما از موقعی که راه احترام متقابل رو یاد گرفتن همه بهشون احترام میزارن حالا کی از ژاپن و آلمان نفرت داره؟ آمریکا کره زمین نیست یکی از ۱۸۸ تا کشوره و تاریخشم ورقی از کتاب تاریخ دنیا هست و خواهد بود . هیتلر و . همه راه این آقا و رفتار سیاست مدارای این کشور رو در پیش گرفتن الان کجان؟ شما فکر میکنید کشوری که ۱۲ هزار بیلیون دلار در ۱۵ سال خرج جنگش کرده و کل درآمد سرآنش با احتساب ۱۹ هزار بیلیون بدهی خارجی ۱۶ هزار بیلیونه و یک همچین لمپن بیسوادی سکانش رو با یک سری ژنرال بالای ۷۰ سال در دست گرفتن راه قدرت رو در پیش گرفته یا سقوط؟ آلمان پیش از جنگ به دانش ژرمنها و نبوغشون قدرت گرفت به بیشعوری یک حراف و خود بزرگ بین در کمتر از ۶ سال همش رو به کلوخ خرابه و تجاوز دستی جمعی میلیونی به اجنبی داد. احترام به این سنتها اتفاقا شروع سیاسته انگلیسیها هیچوقت اجازه به لمپن درتاریخ سیاست ندادن چون میدونن اول مرگ سیاسته.
    26
    20
    دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    gozargah - ایران، ایران
    [::shirzan e irani - استکهلم، سوئد::]. جایگاه رهبر بزرگترین و قدرتمندترین کشور جهان این نیست که نژادپرستی مذهبی و ملیتی را قوت ببخشد. همان طور که بین مسلمانان افراد نخاله و تندرو وجود دارد در بین مسیحیان ، یهودی ها و دیگر ادیان هم این دسته افراد وجود دارند و نباید بنزین روی آتش جهل و نادانی مذهبی ریخت. این کار ترامپ کوچک بودن او را برای جایگاه ریاست جمهوری آمریکا را نشان می دهد. شما اوباما را متهم به سازش با خون ریزان حاکم در ایران می دانید ولی این را هم بدانید که اگر سیاست اوباما نبود الان ممکن بود مردم ایران هم به وضعیت مردم سوریه دچار شوند و جنگ چندین هزار آدم بی گناه را به کام مرگ می برد. من هیچ تفاوتی بین رهبر ایران و ترامپ نمی بینم و چون هر دو نژاد پرست مذهبی هستند و باید از قدرت برکنار شوند.
    33
    16
    دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    shirzan e irani - استکهلم، سوئد
    romano - تهران، ایران- حتما روسیه به کشور ما احترام گذشته و نظامِ دست نشانده او !! چرا این ایرادات را به نظام مطبوعتان نمیگیرید ! برایِ من اصلاح طلب و اصول گرا سر و ته یک کرباسند که چرا چهل سال مرگ بر امریکا و اسرائیل می‌گوید و پرچم امریکا را آتش میزند و احترام نمی گذارد، اکنون برایِ حذفِ افطاری دیگر بیشترین هتکِ حرمت را کرد !!! صاحبخانه است و میزبان دلش نمی خواهد این مراسم را برگزار کند شما دلتان به حال کشور و ملت خود بسوزد که کارگرش شش ماه شش ماه روزه دارد بدونِ افطار و حقوق نمیگیرد , هفت میلیون کودک کار , پانزده میلیون در فقرِ مطلق و شصت درصد زیر خطِ فقر. میخواهم صد سال این گونه ضیافت‌ها حرمت گذاری به بشریت و ملت‌ها قلمداد نشود.
    4
    14
    دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    shirzan e irani - استکهلم، سوئد
    gozargah - ایران، ایران - ایشان اخیرا بزرگترین وحدت را با رفتن به مراکزِ ادیان سامی پایه گذاشت و این از بزرگی‌ ایشان است، علاوه بر اینکه ابتدا نزد مسلمانان رفت و صمیمیت و احترام گذاشتن به آنها را نشان داد ، حال مقایسه کنید با این نظامِ اجنبی که چهل سال در جهتِ به جان هم انداختن پیروان این ادیان حرکت می‌کند . اسرائیل را که به حذف کامل تهدید می‌کند، عربستان را که به ناتوانی از اداره مکه و مسیحیان را که با سرمایه ملت و افکار و اهدافِ ِ خود باج داده خریده است و از امریکا هم بعنوان شیطان بزرگ نام می برد. برای اینکه روسیه ، چین و کره شمالی‌ برایشان فرشته است البته در واقع همان ابلیس چون خود. اوباما جز خیانت کاری نکرد، هر جنایت و دست درازی نظام در هشت سال دوره او بود و شریک جرم است. ایران هیچگاه سوریه و عراق نمی‌شد، چون سوریه و عراق از کارهایِ نظام است وقتی‌ این نظام سرنگون میشد ایران به خود و فرهنگ باستانی خود باز میگشت. مشکل ایرانیان با نظام است نه با خودشان. اختلاف قومی و مذهبی‌ را نظام باعث میشود و نوچه‌هایش و نه ملت.
    6
    7
    دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Cocoo - ونکوور، کانادا
    مگه رهبر مفنگی تو اتاقش درخت کریسمس میذاره که ترامپ بیاد سفره افطاری بندازه؟ پروتر از این مسلمونها هیچ جا ندیدم، برا همه مرگ بر میفرستند اونوقت میخوان بقیه رو سر حلوا حلواشون کنن. اون کلینتون هم که این رسم و دوباره زنده کرد از حروم - زادگیش بود. واگر نه اون هم تره‌ای واسه مسلمونها خورد نمیکه
    0
    6
    ‌سه شنبه ۶ تیر ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.