ایران بازداشت شهروندانش به دست عربستان را تأیید کرد

ایران بازداشت سه تن از شهروندان خود به دست مأموران گارد ساحلی عربستان سعودی را تأیید کرده، اما گفته که آنها نظامی نیستند و برای ماهیگیری به دریا رفته بوده‌اند.
 
محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت ایران امروز سه‌شنبه ۳۰ خرداد (۲۰ ژوئن) در یک نشست خبری گفت: "واقعیت این است که تعدادی از صیادان بازداشت شدند و عربستان مدعی است این افراد وارد آبهای مرزی آن کشور شده‌اند. بعضا صیادها دارای دستگاه های ناوبری دقیقی نیستند. هیچ وقت در این مسایل، به سوی صیادان تیراندازی نمی‌کنند و اقدامات معمولی درباره بازگرداندن این صیادان انجام می شود."
 
مجید آقابابایی، مدیرکل امور مرزی وزارت کشور ایران هم به خبرگزاری ایلنا گفته که بازداشت شدگان "سه نفر با اسامی مشخص و اهل بوشهر" هستند و افزوده: "هیچ ادله‌ای که حکایت از نظامی بودن این سه فرد باشد، وجود ندارد چرا که این افراد کارگرانی بودند که با قایق‌های معمولی به صیادی می‌پرداختند".
 
خبرگزاری‌های فرانسه و رویترز دیروز گزارش کردند که وزارت اطلاع رسانی عربستان در اطلاعیه ای از بازداشت سه عضو سپاه پاسداران ایران و توقیف قایق آنها خبر داده که حاوی سلاح و مواد منفجره بوده است.
 
بنابراین گزارش‌ها، عربستان گفته بود که قایق توقیف شده، یکی از سه قایقی بوده که نیروی دریایی عربستان روز جمعه آنها را در خلیج فارس رهگیری کرده و دو قایق دیگر گریخته‌اند.
 
به گفته وزارت اطلاع رسانی عربستان، بازداشت شدگان تحت بازجویی هستند.
 
رسانه‌های ایران روز شنبه گزارش کرده بودند که گارد ساحلی عربستان سعودی به یک قایق ماهی‌گیری که ظاهرا "بر اثر حرکت امواج دریا وارد آب‌های عربستان شده بود" تیراندازی کرده‌اند و یک صیاد را کشته‌اند.
 
خبرگزاری دولتی ایران نوشته بود که پسر صیاد کشته شده موفق به فرار شده و افزوده بود: "احتمالا تعداد قایق‌های ماهی‌گیری ایرانی که وارد آب‌های عربستان شده‌اند از یک فروند بیشتر بوده، اما هنوز از سرنوشت دیگر قایق‌ یا قایق‌ها خبری در دست نیست."
 
روابط ایران و عربستان به شدت تیره است و دو کشور روابط دیپلماتیک ندارند.
 
عربستان ایران را به تلاش برای ناآرام کردن کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از طریق تحریک و تسلیح شیعیان در عربستان، بحرین و یمن متهم می‌کند. ایران این اتهام‌ها را تکذیب کرده و می‌گوید که حمایتش از شیعیان سیاسی و معنوی است.
+24
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۰
    kawir - فرانکفورت، آلمان

    برای ماهیگیری هم طبق روال چنت تن مواد منفجره و سلآحهای شخصی مثل کالیبر ۷۵ و چندین مین دریایی و تعدادی اژدر جهت ماهیگیری همراه داشتند و همشون هم قصم حضرت عباس و روح امام گور بر گور را خوردن که جز ماهیگیری هیچ برنامه دیگری نداشتند!
    7
    39
    ‌سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    Imod.barbekan - منامه، بحرین
    از حکومت عربستان تقاضا داریم هر سه تاشون رو گردن بزنند تا درس عبرتی باشه واسه ترسوهای بزذل سپاهیهای قجر که هوس ماجراجویی به سرشون نزنه تا نسل این نژاد پست کمتر شه
    30
    38
    ‌سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران

    متاسفانه از بس که صدا و سیمای آخوندی دروغ می‌گوید آدم حرف اون شاش شتر خوران مسلمان را باور می‌کند ولی حرف مسوولین خودمان را نه
    7
    33
    ‌سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران
    [::Imod.barbekan - منامه، بحرین::]. به کامنت این آدم توجه کنید !!! .( از حکومت عربستان تقاضا داریم هر سه تاشون رو "گردن بزنند "تا نسل این "نژاد پست "کمتر شه .) گردن زدن !!! ایا تفاوتی با این ادم و همفکران ان با داعش می بینید ؟ نژاد پست !!! آیا تفاوتی با این ادم با صدام حسین می بینید که ایرانیان و یهودیان را از نژاد پست می دانست ؟ چشماتون باز کنید داعش در ایران حضور دارد و به اسم دفاع از حقوق قومی و مذهبی اقلیت ها عضو گیری می کنند . این تروریست های پست و رذل ببنید مشکل اینها اخوند و سپاه و ج ا نیست ! مشکل اینها ملت ایران است . می بینید که سیزده نفر از همفکران داعشی این شخص نیز مثبت داده اند .
    18
    21
    ‌سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.