دانشجوی ایرانی در دوبی به هفت سال زندان محکوم شد

دادگاهی در شهر دبی، دانشجوی ۲۲ ساله ایرانی را به اتهام قاچاق دارو به ۷ سال زندان محکوم کرده؛ دارویی که او گفته، برای مادر بیمارش وارد امارات کرده بود.
 
رویترز از محکومیت هفت ساله یک دانشجوی ایرانی به همراه دانشجویی از لبنان، در امارات عربی متحده توسط دادگاه دبی خبر داده است.
 
دادگاه بدوی شهر دبی امارات عربی متحده یک دانشجوی ۲۲ ساله ایرانی و یک دانشجوی ۲۱ ساله لبنانی را در اتهام قاچاق و داشتن حدود ۳۰۰ کپسول پره گابالین (pregabalin) مجرم شناخت و انها را به ۷ سال زندان محکوم کرده است.
 
پره گابالین (pregabalin) داروی ضد صرع و ضد تشنج است که برای کنترل تشنج و درمان فیبرومیالژیا به کار می‌رود.
 
این دارو برای درد آسیب عصبی ناشی از دیابت و یا آسیب نخاعی نیز استفاده می‌شود و نیز برای درمان یک بیماری به نام فیبرومیالژیا (درد و خشکی عضلانی) استفاده می‌شود. این دارو فقط با تجویز پزشک شما در دسترس است.
 
به گزارش «تامسون رویترز زاویه» که بخش خاورمیانه‌ای رویترز است، این دو دانشجو ضمن رد اتهام‌های مطرح شده، گفتند که آنها این کپسول‌ها را به منظور مصارف پزشکی برای مادر بیمار دانشجوی ایرانی در اختیار داشتند.
 
«محمد جمال» قاضی اماراتی علاوه بر حکم ۷ سال زندان، هر یک از این دو دانشجو را ملزم به پرداخت مبلغ ۵۰۰۰۰ درهم کرده است.
 
بنا بر حکم این دادگاه بدوی، آنها پس از پرداخت این مبلغ و گذراندن هفت سال زندان، از امارات اخراج خواهند شد.
 
مادر این دانشجوی ایرانی پیشتر در یکی از جلسات دادگاه حاضر شد و شهادت داد که پسرش برای مصارف درمانی بیماری او، این داروها را فراهم کرده بود.
 
او در دادگاه گفته بود: «پسرم، هماهنگ کرده بود که این داروها را از ایران بخرد. داروهای توقیف شده، برای مصارف درمانی هستند و با نسخه پزشک، برای من آورده شد».
 
دانشجوی لبنانی در دادگاه بر بی گناهی‌اش تاکید کرد و اظهار داشت که او داروها را از ایران برای مادر دوست ایرانی‌اش آورده بود.
 
این تبعه لبنانی گفت: «من وقتی در ایران بودم، دوست ایرانی من تماس گرفت و از من خواست این داروها را به عنوان دارو برای مادر بیمارش، از ایران (به دبی) بیاورم. من نمی‌دانستم که اینها جزو مواد ممنوعه در امارات عربی متحده است».
+30
رأی دهید
-13

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۱
    Kourosh kuwait - سالمیه، کویت

    طبق قانون اگه نسخه داشته باشن ومادرش مجبور به استفاده از این قرص ها باشه باید تبرئه بشن ولی خوب اینجا بحث لج و لجبازیه
    7
    72
    ‌پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    shirzan e irani - استکهلم، سوئد

    رای بسیار غیر منصفانه و سفیهانه‌ای ست. درست است قانون امارات در این مورد بسیار سخت گیرانه ست و مانند کشور ما که در دست اجانب است و حاکمانشان خود در صدد معتاد کردن جوانان و یا قاچاق هستند نیست. اما اگر به پزشکی‌ و شرایطِ درمانی آشنا باشند، بر چسب قاچاق برایِ دوره درمانی دو یا سه ماهه‌ رذالت و یا خریت محض است، فرد بیمار میتواند حتی در هر روز سه تا ۴ عدد از این کپسول را بنا به میزانِ بیماری مصرف کند , غالبأ دو عدد در روز است که باعثِ خواب آلودگی‌ هم میشود، اما کمکِ شایانی به درمان بیماری می‌کند که بسیار بازدارنده و عذاب آور است. حال قاضی نادان هفت سال از بهترین سال‌هایِ جوانی اش را گرفته او را از زندگی‌ ساقط می کند و علاوه بر آن‌ جریمه مادی سنگین. حتما مادرش هم در این زمان به درد‌هایِ بی‌درمانِ دیگر دچار شده و شاید از ناراحتی‌ بمیرد، این قاضی خود مجرم است.
    6
    51
    ‌پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    janahi - دبی، امارات متحده عربی
    متآسفانه قاچاق دارو در همه جا هست و دبی سختگیری بیشتزی بخرج میده و این قابل تحسین و بنفع سلامت مردم است . قدر مسلم شخص گرفتار شده به دنبال بهانه هایی است تا تبرئه شود ولی اینها پس از نحقیق فراوان حکم صادر می کنند .
    13
    8
    ‌پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    janahi - دبی، امارات متحده عربی
    اومی نوانست با هماهنگی و مجوز وزارت بهداشت این فرص ها را وارد کند
    8
    8
    ‌پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    shirzan e irani - استکهلم، سوئد
    janahi - دبی، امارات متحده عربی- حق با شماست اما دور نشدن از انصاف و انسانیت هم فراتر از هر قانونی‌ ست. خطاهایِ بشری بسیار است، منجمله ایرانیان که چهل سال است تحتِ سیطره یه نظام خلافکار با قانون جنگل قرار دارند که چنگ و دندان قانون آن‌ است، به این خاطر ملت از بسیاری از قانون مندی دنیا دور افتاده اند و استانداردها را نمی‌دانند، که به احتمال بسیار این مورد یکی‌ از آن‌ موارد است، همین امارات همه گونه ساخت و پاخت را با این نظام انجام داد، نظامی که در قاچاقچی بودن و فاسد بودن آن‌ شکی نیست، یا تنها سرمایه ایرانیانِ پولدار را میخواهند و خفه می شوند، آنگاه به این جوانِ مفلوک گیر داده به این راحتی‌ و با قساوت برایش هفت سال حبس می برند چون ضعیف کش اند. کلا دنیا خبیث شده , ادایِ قانون و استاندارد در می‌آ‌ورند.
    1
    3
    جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    janahi - دبی، امارات متحده عربی
    shirzan e irani - استکهلم، سوئد . درسته . درود برشما
    1
    2
    جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    janahi - دبی، امارات متحده عربی
    shirzan e irani - استکهلم، سوئد دوست عزیزم این هم اضافه کنم . ما که در اینجا زندگی میکنیم تا بحال ناعدالتی و تعبیضی برای هیچ قومی مشاهده نکردیم . از همه کشورهای جهان کمابیشی کتار هم زندگی مسالمت آمیزی داریم و حاکمین هم همه را با یک دیده می نگرند خدارا شکر
    1
    2
    جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.