«چند متهم صندوق ذخیره فرهنگیان از فرودگاه بازگردانده شدند»

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان می‌گوید تاکنون چند متهم مرتبط با این پرونده٬ «هنگام خروج از کشور» بازگردانده شده‌اند.
 
به گزارش خبرگزاری مهر، جبار کوچکی‌نژاد با اعلام این موضوع خواستار مراقبت از متهمان این پرونده تا تعیین تکلیف آنها در دادگاه شد و افزود که «تاکنون چند نفر متهم مرتبط با پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان را از هواپیما پایین آورده و برگردانده‌اند.»
 
آقای کوچکی‌نژاد آمار دقیق متهمانی که قصد خروج از ایران را داشته‌اند دو نفر اعلام کرد و گفت: «آنها را برگردانده‌اند٬ اما امامی توانسته از کشور خارج شود ولی اطلاع دقیق ندارم ایشان به چه شکلی از کشور خارج‌ شده است.»
 
محمد امامی٬ تهیه‌کننده سریال شهرزاد بود که پس از بازداشت وی٬ حسین مقصودی٬ سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس به طور رسمی اعلام کرد که «نحوه پرداخت بدهی او به صندوق ذخیره فرهنگیان»٬ علت دستگیری اش بوده است.
 
رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد حتی در زمان آزادی متهمان با قرار وثیقه نیز «باید از او مراقبت به عمل آید و به ارگان‌های مختلف کشور اعلام کنند که این‌ افراد ممنوع‌الخروج هستند.»
 
وی در پاسخ به این سئوال که آیا وثیقه‌های این افراد «سبک» بوده که قصد خروج از ایران را داشته‌اند نیز گفت: «وثیقه‌های سنگینی گذاشته‌اند اما ممنوع‌الخروجی باید در سیستم‌ها ثبت شود و دقیق به گمرکات، فرودگاه‌ها و دیگر ارگان‌ها ابلاغ کنند چرا که از این نوع موارد بسیار مشاهده شده است.»
 
پیش از این، غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه٬ بازداشت چند تن در این پرونده از جمله شهاب‌الدین غندالی، مدیرعامل این صندوق، را تائید کرده بود.
 
ماجرای این پرونده که با عنوان «تخلف مالی هشت هزار میلیارد تومانی» نیز یاد می‌شود، در دوران رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری نیز مطرح شده و به سوژه‌ای از سوی مخالفان حسن روحانی برای فشار به وی تبدیل شده بود.
 
بر اساس گزارش ها،‌ محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس، گفته بود: تخلفات مالی صورت‌گرفته در این صندوق بین سال‌های ۸۶ تا ۹۲ و در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد رخ داده است.
 
صندوق ذخیره فرهنگیان بیش از ۸۰۰ هزار عضو وابسته به وزارت آموزش و پرورش دارد و از سپرده‌های ماهانه فرهنگیان به آنان سود سالانه پرداخت می‌کند.
+17
رأی دهید
-0

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۷۹
    ایوان مدائن - فرانکفورت، آلمان
    نگذارید فرار کنند; افرادی که با امور مالی‌ سروکار دارند بایست ممنوع الخروج شوند
    1
    11
    دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
    دله دزد و آفتابه دزد رو از فرودگاه برمیگردونن و خبر رو تو بوق و کرنا میکنن! اونوقت دونه درشتا و قلمبه خورها در حاشیه امنیت! احدى هم جرائت نمیکنه چیزى بگه ! چون آغا از کش خوشش نمیاد!
    0
    8
    ‌سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.