رهبران بسیاری از کشورهای جهان حملات تهران را محکوم کردند

حملات جداگانه به ساختمان مجلس در میدان بهارستان و آرامگاه آیت‌الله خمینی، بنیانگذاران جمهوری اسلامی ایران، واکنش‌های گسترده بین‌المللی را به همراه داشته است.
 
این حملات ۱۲ کشته و دهها زخمی به جا گذاشت و گروه داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.
 
بسیاری از کشورهای جهان شامل همسایگان ایران حملات امروز را محکوم کرده‌اند.
 
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای نوشت: "ما برای قربانیان بی گناه این حمله در ایران سوگواریم و دعا می کنیم، و برای مردم ایران دعا می کنیم چون زمان دشواری را سپری می کنند. ما تاکید می کنیم که کشورهایی که تروریسم را از نظر مالی حمایت می کنند خود ممکن است قربانی شرارتی شوند که تشویق کرده اند."
 
فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از اولین رهبرانی بود که این حملات را محکوم کرده است.
 
خانم موگرینی گفت: "امروز دوباره روز بسیار غم‌انگیزی‌ است. اخبار حملات تهران را از نزدیک دنبال می‌کنم و با محمدجواد ظریف در تماس خواهم بود."
 
وزارت خارجه آمریکا هم در بیانیه‌ای که متن آن به رسانه‌‌ها ارسال شده "حملات امروز تهران را محکوم کرده است."
 
آمریکا در این بیانیه به خانواده قربانیان تسلیت گفته و با مردم ایران ابرازی همدردی کرده است.
 
وزارت خارجه این کشور همچنین گفته است: "بدکرداری تروریسم جایی در دنیای صلح‌آمیز و متمدن ندارد."
 
آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل هم ضمن "محکومیت شدید" این حملات با دولت ایران و خانواده قربانیان ابراز همدردی کرده است.
 
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هم در پیامی که از طریق شبکه تلگرام به همتای ایرانی خود، حسن روحانی فرستاده است، این اتفاق را تسلیت گفته و بر آمادگی روسیه برای همکاری مشترک با ایران در مبارزه با تروریسم تأکید کرده است.
 
آقای پوتین در این پیام گفته است: "حوادث امروز بار دیگر لزوم افزایش همکاری‌های بین المللی در مبارزه با عوامل تروریستی را به اثبات رساند."
 
نیکلاس هاپتون، سفیر بریتانیا در تهران هم در حساب توییتر خود نوشته است: "با همه قربانیان بی گناه و همه افرادی که در حملات امروز تهران صدمه دیده‌اند، ابراز همدردی می کنم."
عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان حملات تهران را "تروریستی و بزدلانه" خوانده است عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان با انتشار خبرنامه‌ای اتفاقات امروز را محکوم کرده و آن را "تروریستی و بزدلانه" خوانده است.
 
در این خبرنامه آمده است که آقای عبدالله امروز تلفنی با سفیر ایران در کابل صحبت کرده و به نقل از او گفته شده که "ضمن ابراز غم‌شریکی و همدردی با ملت و حکومت ایران خاطرنشان ساختم که مردم و دولت افغانستان در این لحظات دشوار در کنار برادران و خواهران ایرانی خویش قرار دارند."
 
واکنش‌های بین‌المللی در حالی ادامه دارد که بنابر اطلاعیه سپاه پاسداران "تمامی ۶ مهاجم این حملات کشته شده‌اند".
 
فواد معصوم، رئیس جمهور عراق، وزارت خارجه قطر، عمان و ترکیه هم پیام‌های محکومیت کم و بیش مشابهی را ارسال کرده‌اند.
 
نروژ، فرانسه و ارمنستان هم دست به اقدام مشابهی زده‌اند.
 
در حالی که عربستان سعودی تا کنون واکنشی به این حملات نداشته، سپاه پاسداران ایران در بیانیه‌ای که در مورد حملات تهران صادر کرده، جمله‌ای آورده که عده‌ای آن را اشاره به عربستان سعودی و متهم کردن تلویحی دولت این کشور به مسئولیت داشتن در قبال این حملات تفسیر کرده‌اند.
سپاه پاسداران: هیچ خون پاکی را بدون انتقام نمی‌گذاریم در بیانیه سپاه آمده: "افکار عمومی مردم جهان بویژه ملت ایران این اقدام تروریستی، یک هفته پس از جلسه مشترک رئیس جمهور آمریکا با سران یکی از دول مرتجع منطقه که پیوسته حامی تروریست‌های تکفیری است را بسیار معنادار و بر عهده گرفتن مسئولیت آن توسط داعش را بیانگر دست داشتن آنها در این اقدام سبوعانه می‌داند."
 
در این بیانیه آمده که این نیرو "ثابت کرده است ریخته شدن هیچ خون پاکی را بدون انتقام نمی‌گذارد و همان‌طور که امروز نیز با کمک نیروی انتظامی تمامی این تروریست‌ها را به هلاکت رساند، به ملت ایران اطمینان می‌دهد برای صیانت از امنیت ملی کشور و حفاظت از جان مردم عزیز لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد".
+16
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران

    (ترامپ : ما تاکید می کنیم که کشورهایی که تروریسم را از نظر مالی حمایت می کنند خود ممکن است قربانی شرارتی شوند که تشویق کرده اند.) گاف های ترامپ هر روز بیش از پیش می شود . بعبارتی ترامپ تاکید می کند که امریکا در 11 سپتامبر قربانی شرارتی شده است بنام القاعده که خود ان را برای مبارزه با شوروی در افغانستان به حمایت عربستان بوجود اورده است . و ترکیه قربانی داعشی شده است که خود با حمایت از تروریست های سنی سوری بر علیه اسد بوجود اورده است . ترامپ در حین احمق بودن حقایق را بازگو می کند .
    4
    29
    ‌پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    منوچهری - کرمان، ایران
    عکس بالا, اون نرده ها رو برای حملات داعش اونجوری درست کردن یا مردم؟ خجالت آوره, تو تمام کشورهای غربی امکان نداره همچین چیزی ببینید!
    8
    8
    ‌پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.