مسمومیت مرگبار پسر سه‌ماهه با مواد‌مخدر

تحقیقات اولیه درباره مرگ مرموز پسری سه‌ماهه در مشهد نشان می‌دهد که او به‌دلیل مسمومیت با مواد‌مخدر جانش را از دست داده است.
 
هرچند وجود آثار متعدد سوختگی بر بدن نحیف این کودک ماجرا را پیچیده کرده اما پدر و مادر او می‌گویند که هیچ کدام اعتیاد ندارند و فرزندشان مسموم شده است.این نوزاد که عرشیا نام داشت روز ۱۵ فروردین‌ماه در یکی از بیمارستان‌های مشهد به دنیا آمد اما ساعت 3بامداد هفتم خرداد‌ماه درحالی‌که نفس هایش به شماره افتاده بود توسط پدر و مادرش به بیمارستان منتقل شد. او شرایط وخیمی داشت به همین دلیل در مراقبت‌های ویژه نوزادان بستری شد. والدینش مدعی بودند که به نوزاد دارو خورانده‌اند، اما پزشکان تشخیص دادند که پسر بچه با مواد‌مخدر مسموم شده است.
 
مسمومیت تنها مشکل کودک 3ماهه نبود، چرا که علاوه بر آن روی بدن او آثار متعدد سوختگی نیز به چشم می‌خورد. سمیه امیرخوانی، مددکار اجتماعی مؤسسه خیریه مهرآفرین در این‌باره به میزان گفت: به خوبی آثار سوختگی روی پیکر نوزاد قابل مشاهده بود. اینطور به‌نظر می‌رسد که پدر یا مادر، او را با چیزی شبیه به سیخ و زغال ‌سوزانده‌اند. با این حال در صحبت‌هایی که با مادر عرشیا داشتیم او گفت که نوزاد با بخاری سوخته، اما در این فصل، روشن کردن بخاری دور از ذهن به‌نظر می‌رسد. ضمن اینکه آثار سوختگی طوری است که مشخص است نوزاد در فواصل زمانی مختلف سوخته است.
 
وی ادامه داد: به گفته پزشکان، نوزاد زمان حضور در بیمارستان علائم حیاتی بسیار ضعیفی داشت و به دشواری نفس می‌کشید. مسمومیت با ماده مخدر نیز از سوی پزشکان تأیید شده و علت مرگ نیز همین موضوع اعلام شده است. به همین دلیل از پدر و مادر عرشیا برای مشخص شدن وضعیت اعتیادشان، تست‌های لازم گرفته شده است.
 
در همین حال مادر عرشیا درباره علت فوت فرزندش به میزان گفت: من ۲۱ سال دارم و همسرم ۲۵ ساله است. ما معتاد نیستیم و همسرم فقط سیگار می‌کشد. عرشیا نخستین فرزندم بود. از زمان تولد به‌طور دائم بیمار می‌شد. عرشیا مرتب گریه می‌کرد. برای آرام کردنش، همسرم مقداری دارو به او داد. نمی‌دانم آن دارو چه بود و احتمال می‌دهم که استامینوفن بود. من و همسرم اعتیاد نداریم که بخواهیم به نوزاد مواد‌مخدر بدهیم. درباره سوختگی‌ها هم باید بگویم که او با بخاری و آبجوش سوخته است.
 
براساس این گزارش، پس از اعلام خبر مرگ مشکوک کودک سه‌ماهه به مأموران پلیس مشهد، پرونده‌ای در این‌باره تشکیل شد و تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی با دستور قضایی مشغول تحقیق درباره این حادثه دلخراش هستند و قرار است پزشکی قانونی به‌زودی نظریه خود را اعلام کند.
+8
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.