تاثیر سوشی در عمر طولانی‌تر

محققان در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده اند که مصرف سوشی و استفاده از رژیم غذایی سالم ژاپنی به طول عمر افراد کمک کرده و باعث می‌شود تا آنها کمتر با بیماری‌های مختلف مواجه شوند.
 
در انتخاب وعده ناهارتان دچار تردید شده‌اید؟ اگر سوشی را به یک ساندویچ خوشمزه ترجیح می‌دهید، باید بدانید که در مسیر مناسبی برای داشتن عمری طولانی‌تر و سالم‌تر گام برمی دارید.
 
طبق اعلام پزشکان، خوردن غذاهای ژاپنی و به ویژه سوشی، ریسک مرگ زودهنگام بنا به دلایل مختلف، از جمله مرگ با عارضه‌های مختلف قلبی را کاهش می‌دهد. البته منظور ما از غذاهای ژاپنی، خوردن رولهای چرب ژاپنی نیست. منظور از رژیم غذایی ژاپنی، اتکا به مصرف حبوبات، سبزیجات، میوه‌ها، ماهی و گوشت است. محققان مرکز ملی سلامت جهانی و پزشکی توکیو، به این جمع بندی رسیده اند که بهره گیری از رژیم غذایی ژاپنی عمر افراد را افزایش می‌دهد.
 
این محققان با بررسی داده‌های غذایی 80 هزار نفر در سنین بین 45 تا 70 سال به این جمع بندی رسیده اند. عادات غذایی این افراد در طول 15 سال مورد بررسی قرار گرفته و لازم به ذکر است که هیچ یک از آنها سابقه ابتلا به سرطان، حمله‌های قلبی، عارضه‌های قلبی یا مشکلات مزمن کبدی نداشتند. مردان و زنانی که از رژیم تغذیه‌ای ژاپنی بهره می‌بردند، 15 درصد کمتر از سایرین، با مرگ روبرو شدند.
 
یکی از محققان این پروژه دراین رابطه گفته:«یافته‌های ما حکایت از آن دارد که مصرف متعادل انرژی، حبوبات، سبزیجات، میوه، گوشت، ماهی، تخم مرغ، فرآورده‌های سویا و لبنیات بر طول عمر افراد تاثیر مستقیمی دارد.»
 
پس هرزمان که برای انتخاب وعده‌های غذایی تان دچار تردید شدید و بر سر دو راهی فست فود یا سوشی قرار گرفتید، غذای ژاپنی را انتخاب کنید و سعی کنید تا با بهره گیری از عادات غذایی سالم ژاپنی‌ها به طول عمر وسلامت بدنتان کمک رسانی کنید.
+4
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.