کشف مجسمه ۳۰۰۰ ساله فرعون در قاهره - تصویری

تیمی از باستان شناسان مصری و آلمانی در روز 9 مارس کشف عظیمی کردند. آن ها بخش هایی از مجسمه عظیم 3000 ساله ای کشف کردند که به نظر می رسد فرعون رامسس دوم را به تصویر می کشد که در محله ماتاریای قاهره مدفون شده بود. یافته ها داستانی باستانی از پیدایش جهان را بیان کرده و می توانند فصل جدیدی را در مصر آغاز کند. سر و بالاتنه این مجسمه عتیقه 8 متر طول دارد و از کوارتز ساخته شده است. بخش بالایی مجسمه کوچکتر، فرعون ستی دوم (نوه رامسس دوم) را به تصویر می کشد و قطعاتی از یک ابلیسک که با خط هیروگلیف روی آن نوشته شده بود، نیز کشف شد. کارشناسان در حال حاضر ترمیم آثار را آغاز کرده اند که بعدا در موزه بزرگ مصر در سال 2018 به نمایش درخواهد آمد. رامسس دوم اغلب به عنوان بزرگترین فرعونی که تاکنون بر امپراتوری مصر حکومت کرده، شناخته می شود و او معتقد بود که جهان در هلیوپولیس، ماتاریای امروز، ایجاد شده است. این کشف تاریخی که یکی از مهم ترین کشف ها تاکنون است، می تواند جهش بزرگی در صنعت گردشگری مصر ایجاد کند که در شش سال اخیر از ناآرامی ها و حملات ترور رنج می برد.
+76
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۵
    iran2015 - وین، اتریش
    اینکه خیلی قدیمی است
    0
    11
    ‌چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    چه کشف بزرگی , البته در زمان پیدایش ظهور اسلام شاید این مجسمه سالم بوده باشد بعداز اینکه اسلام در کشورها بخصوص کشورهای عرب گسترش پیدا کرد خیلی از این اثار تاریخی ازبین برده شد یا اثارباستانی را میسوزاندن یا انان را میشکستن همانطور که طالبان در افغانستان مجسمه بزرگ بودا را با ارپیجی منهدم کرد و یا داعش در عراق 90 درصد از اثار باستانی با ارزش عراق را نابود کردن.
    6
    22
    ‌چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
    فقط مصر. واقعا محشره هرجا بری اثار باستانی داره انهم اثاری بیش از 7000 سال . تمدن . چین و هند در مقابل تمدنهای مصری و تمدنهای سامی عراق و سوریه و ایلام میانسال هست و تمدنهای ایرانی در مقایسه با همین تمدنها بسیار جوان هستند.
    9
    22
    ‌چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
    [::دوستدار - استهکلم، سوئد::]. هخامنشی و سلوکی و تیموری و ساسانی با ان عظمتشان از لحاظ مساحت در مقایسه با عباسیان و بخصوص امویان در حد یک استان بودندصدها ملت و هزاران فرهنگ و دهها کشور که اتفاقا بعضی از انها بسیار باسوادتر و از لحاظ فرهنگی غنی تر از ساسانیان بودند را زیر سیطره خود در اوردند ولی هیچ جا بجز ایران انهم این 100 سال اخیر از کتابسوزی سخن بمیان نیومده . کتابخانه مصربعد از فتح سر جایش ماند کتابخانه انطاکیه. حلوان و . همه این اراجیف ریشه سیاسی داره تا تاریخی .ماشالا ملت ما که کلا جوگیر. مثل حکایت باطریهای دوره اشکانی .
    12
    23
    ‌چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    paydar22 - لاهه، هلند
    از این عتیقهای در مملت ایران زیاد هست وهیچ کدامش زیر خاکی نیست نمونش همین جنتی شاید بعد از 300 سال تازه بشه زیر خاکی
    4
    1
    ‌چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    دژمن الله - روسیه، روسیه
    [::tiger.man - ریکیاویک، ایسلند::]. از حرف ها و اطلاعات سطحی ات پیداست که آدم کم سوادی هستی! تمدن ایران باستان و بعد از اون تمدن ساسانی بسیار بزرگ تر و عظیم تر از آن بوده که امثال شما بی سوادها فکر می کنند، هیچ ارکان مدنی در جهان باستان نبوده که از ایران و از طریق تمدن ساسانی تاثیر نگرفته باشه! معماری بیزانس و سراسر خاورمیانه از ترکستان چین گرفته تا شمال آفریقا تحت تاثیر عمیق معماری ساسانی بوده، هنر، نقاشی، طرح های هنری و صنایع دستی ساسانی از فلزکاری و شیشه و بلور تا پارچه های ابریشمی طرح ساسانی حتی خود چین رو که تولیدکننده ی اصلی ابریشم بوده تحت تاثیر قرار داده، اندیشه ها ادیان و فلسفه ایران جهان متمدن رو در شرق و غرب تسخیر کرده، امشاسپندان و اهورا و اهریمن و بهشت و دوزخ و نجات بخشان آخر زمان دین زردشت دین یهود و مسیحیت و دیگر ادیان سامی رو بازآفرینی کرده، آیین زروانی اندیشه ی دهریون و ماتریالیست ها رو شکل داده آیین مانوی در ایران عرفان و تصوف رو ایجاد کرده و در اروپا بوگومیل ها و کاتارها رو و از چین تا اقیانوس اطلس گسترش یافت....
    11
    11
    ‌چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    دژمن الله - روسیه، روسیه
    آیین میترایی که آیین پهلوانان و جنگجویان بود روم و اروپای آن روز رو تسخیر کرد و و البسه و مناسک و جشن ها و معابد خودش رو در مسحیت به ارث گذاشت و در ایران نیز زیر پوشش اسلام به صورت آیین فتوت و عیاری و زورخانه به حیان خود ادامه داد. اندیشه های زرتشت فلسفه ی افلاطون رو ایجاد کرد و افلاطون و بسیاری از حکمای یونانی به شاگردی زرتشت افتخار می کنند عظمت تمدن یک ملت این هاست نه یک مجسمه ی نیمه شکسته که هر تمدنی در دنیای باستان از شاهان و مقدسان خودش می ساخته! اگر به اینه که خنگ بت و سرخ بت در بامیان افغانستان (که کار هنرمندان شرق ایران بوده) بسیار عظیمتر از این مجسمه ها بوده! . امثال تو واقعا بیسواد هستند که حتی نمی دونند تمدن بین النهرین از تمدن مصر کهن تر بوده و سومریان سامی نبودند و تمدن های سامی اکاد و بابل و آشور تمدن رو از سومریان گرفتند و با این وصف تمدن ارتا در جیرفت از تمدن سومر هم کهن تر بوده! برو یک کم مطالعه کن چرا که من وقت ندارم بیام این جا توی این جای تنگ به خزعبلات امثال تو پاسخ بدم!
    10
    11
    ‌چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
    [دژمن الله - روسیه]. با این توصیفاتی که فرمودید بقیه تمدنها پشم بودند. من نگفتم که سومریها سامی بودند در واقع هنوز سندی که اثبات کننده اصالت سومریها باشد بدست نیامده همانند قوم ایلام ولی با توجه به اینکه عیلام واژه ای سامی باشد و اسامی برخی شاهان انها بر اوزان اسمهای زبانهای سامی قدیم است باز احتمال سامی بودند وارد است که انهم در حد احتمال است. ضمن اینکه من نگفتم که تمدن مصر قدیمی تر از تمدن سومره و تمدن جیرفت تازه همزمان با دوره سومر میانه ظهور کرد نه قبل از ان . ضمن اینکه تمدنهای جیرفت و شهر سوخته و کاسی ها و گوتی ها که در کنار ایلامیان قدیمیترین تمدنهای شناخته شده فلات ایران هستند که قبل از مهاجرت اریاییها وجود داشتند و بعضی از انها همزمان با ورود اریایی ها محو شدند. و از لحاظ نسبی هیچ ارتباطی با ایرانی ها به معنای اریایی ندارند. ضمن اینکه تعاریف شما از فرهنگ و تمدن شاید صحیح باشد اما ارتباط دادن ان با یک تمدن خاص به صرف اینکه مثلا شما از مریدان ان تمدن هستید ارزش قضاوت شما را زیر سوال میبرد. من تاریخدان و تاریخشناس نیستم اما قضاوت احساسی و جانبدانه نمیکنم.
    8
    5
    ‌پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
    ولی کلا مطالب شما قابل تامل هستش و واقعا من را یاد برژینسکی می اندازد که که نوشت 200 سال بر ذهنیت ایرانی ها کار کردیم تا انها به این مرحله از خودبینی و خود پرستی و باستانپرستی برسانیم. واقعا کار انها قابل تحسینه . شما عملا کل بشریت را انکار و هرچه بود و هست را به خودتان نسبت دادید فقط مانده اداعای شکاف فوزیونی اتم را به ایرانیان نسبت بدهید در حالیکه در عمل چیزی که اثبات کننده ادعاهای خود داشته باشید را ندارید. کامنتهای من در حد نظر شخصی است و تخصص من تاریخ و فرهنگ و تمدن نیست . چون تخصص من نیست در واقع به همین دلیل همیشه هست و این را قبول دارم. ضمنا این تاثیر پذیری اریایی ها از فرهنگ سامی منطقه بود که انها را از دنیای بدویت خارج و وارد تمدن کرد نه برعکس که البته از ارزشهای انها در تمدن سازی کم نمیکند چرا که همه تمدنها بده بستان های فرهنگی و تمدنی داشتند. ولی اینکه همه را انکار و همه جوانب مثبت را به خود نسبت دادن و خود را از جوانب منفی مبرا کردن یعنی اینکه یک جای کار میلنگد.
    6
    6
    ‌پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
    . همیشه احتمال خطا هست و این را قبول دارم ....
    4
    8
    ‌پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.