ترامپ کردهای سوریه را در برابر داعش مسلح می کند

کردها در چند ماه گذشته به سمت رقه پیشروی کرده‌اند دونالد ترامپ بنا دارد به گروه‌های مسلح کرد در سوریه که تلاش می کنند داعش را از شهر رقه بیرون برانند، کمک تسلیحاتی کند؛ اقدامی که ممکن است با مخالفت ترکیه روبرو شود.
 
پنتاگون گفته هدف از ارسال این تسلیحات کمک به شکست داعش در پایتخت خود خوانده‌اش، رقه، است.
 
یک مقام پنتاگون تاکید کرده آمریکا از نگرانی ترکیه در این رابطه "کاملا مطلع" است.
 
ترکیه کردها را "تروریست" می‌خواند و قدرت گرفتن آنها و تسلط‌‌شان بر مناطق همجوار این کشور را بر نمی‌تابد.
 
نیروی دموکراتیک سوریه که متشکل از شبه‌نظامیان عرب و پیش‌مرگه‌های کرد است در نبرد با داعش از مشاورت و کمک نیروهای ویژه ارتش آمریکا و حملات جنگنده‌های ائتلاف ضدداعش که تحت رهبری آمریکاست بهره‌مند است.
 
این گروه اکنون برای تصرف شهر طبقه در حوالی رقه با داعش می‌جنگد و با مقر فرماندهی داعش در رقه تنها حدود ۵۰ کیلومتر فاصله دارد.
 
در همین حال، یک مقام پنتاگون روز سه‌شنبه (نهم مه - ۱۹ اردیبهشت) به بی‌بی‌سی گفت تسلیحاتی که قرار است در اختیار کردها قرار گیرد شامل نفربر، مهمات و سلاح‌های سبک و سنگین است و همچنین ادوات ساختمانی چون بولدوزور برای تحکیم و احداث مواضع در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.
 
بنابر گفته این مقام وزارت دفاع آمریکا، بعد از اتمام جنگ سوریه پنتاگون این ادوات را "پس خواهد" گرفت.
 
زمان مشخصی برای ارسال این کمک‌های نظامی هنوز اعلام نشده است.
 
دنا وایت، سخنگوی پنتاگون که هم اکنون با ژنرال جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا از لیتوانی بازدید می‌کند گفته: "ما کاملا به نگرانی‌های متحدمان در ائتلاف ضدداعش ، ترکیه، واقفیم."
 
"ما به مردم و دولت ترکیه اطمینان می‌دهیم که با دقت اوضاع را زیر نظر داریم تا از تنش‌زایی پرهیز شود و بر بحران امنیتی در منطقه افزوده نشود؛ ما به حفاظت از متحدمان در ناتو متعهدیم."
 
ترکیه گروه‌های مسلح کردها در سوریه را شاخه‎ای از پ.ک.ک. می‌داند. آنکارا پ.ک.ک. را به "جدایی‌طلبی و اقدامات تروریستی" متهم می‌کند. و آنها را در فهرست گروه‌های تروریستی گنجانده است.
 
موافقت آقای ترامپ با این کمک تسلیحاتی، در آستانه سفر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه به واشنگتن صورت می‌گیرد و انتظار می‌رود این تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا بر فضای رایزنی میان دو طرف تاثیر بگذارد.
+58
رأی دهید
-10

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    universe123 - لندن، انگلستان
    جنگجویان آزادیخواه کرد خاورمیانه را از چنگ این نامردهای بی رحم و جلاد در خواهند آورد. گریلاهای چپ کرد پروژه ای را آغاز کرده اند که همه مردم سوریه را چه عرب، مسیحی، ایزیدی، کرد، علوی و غیره را با هم متحد کرده اند که علیه داعش مثل کردها جنگ کنند. پروژه ای که آمریکای امپریالیسم، اروپا و روسیه را وادار کرده از آنها حمایت کنند. تا جا ئی که ترامپ حاضر است ترکیه را از دست بدهد ولی کردها ی شجاع را تسلیح کند...اگر به دقت برنامهای کردهای سوریه را مطا لعه کنید بهتر درک خواهید کرد که این پروژه به نفع همه در خاورویرانه است. به قول مبارزان خارجی (در میان کردها) همچون، کیمبلی انگلیسی (دانش آموزدانشگاه) یا المانی ها وآمریکائیهائی که دوشا دوش کردها داوطلبانه میجنگند این سیستم کردی حتی بهتراز دموکراسی اروپائی است.
    5
    22
    ‌چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    همه چیز ایران بر باد رفت - برلین، آلمان
    [::universe123 - لندن، انگلستان::]. خاورویرانه رو عالی اومدی!یه بیست چاق از من برای تو! یاد داستان آخوند شپشو با روغن نارگیل افتادم! امیدوارم این کرد ا یه روزی یه نارگیل درشتو کامل و پوست نکنده تو حلق این اردوغان فرو کنند تا برای همیشه بشینه سر جاش!فاشیست نژاد پرست و مایه شرم!
    3
    20
    ‌چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.