وزیر دفاع عربستان: با ایرانی که برای ظهور مهدی آماده می‌شود مذاکره نمی‌کنیم

محمد بن سلمان را چهره‌ای کلیدی در حکومت عربستان می‌دانند محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان، مذاکره مستقیم با ایران را رد کرده و حکومت این کشور را متهم کرده است که به دنبال تسلط بر کشورهای مسلمان است تا زمینه را برای ظهور امام مهدی (امام دوازدهم شیعیان) فراهم کند.
 
آقای سلمان در مصاحبه با شبکه ام‌بی‌سی در پاسح به سوالی درباره مصاحبه با ایران گفته است: "چه طور با آنها گفت‌وگو کنید؟ منطق آنها این است که مهدی منتظَرخواهد آمد و آنان باید زمینه را برای ظهور او فراهم کنند و باید جهان اسلام را تحت سلطه در بیاورند."
 
روابط ایران و عربستان در چند سال اخیر پرتنش بوده و برخی این دو کشور را به تعقیب جنگ‌های نیابتی در سوریه و یمن متهم می‌کنند.
 
محمد بن سلمان گفته است که نیروهای ائتلاف سعودی می‌توانند شبه‌نظامیان حوثی و نیروهای وفادار به علی عبدالله صالحی را "ظرف چند روز ریشه‌کن" کنند. ایران حامی عمده شبه‌نظامیان حوثی در یمن است.
 
عربستان سعودی می‌گوید ایران با تقویت گروه‌های شبه‌نظامی شیعه به جنگ فرقه‌ای در منطقه دامن می‌زند. ایران هم متقابلا عربستان سعودی را به حمایت از گروه‌های وهابی و اسلام‌گرایان افراطی متهم می‌کند.
 
در پاییز سال ۱۳۹۴ بیش از ۴۰۰ ایرانی در ازدحام جمعیت در مراسم حج کشته شدند. حکومت ایران مقام‌های سعودی را در این زمینه مسئول دانست.
 
در زمستان همین سال به دنبال اعدام یک روحانی شیعه در عربستان عده‌ای به سفارت این کشور در تهران و کنسولگری آن در مشهد حمله کردند. عربستان در واکنش به این اقدام رابطه دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد.
 
عربستان سعودی منتقد توافق هسته‌ای ایران و سیاست باراک اوباما در قبال این کشور بود. با قدرت گرفتن دونالد ترامپ شماری از مقام‌های سعودی گفته‌اند که امیدوارند فشار روی ایران افزایش یابد.
+61
رأی دهید
-18

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران

    چقدر ادم احمق و ساده لوح باشد که باورداشته باشد که فردی به نام مهدی ظهور خواهد کرد و چقدر بدختیم ما که این ادرار شتر خوران عقبمانده مسلمان که بویی از انسانیت نبرده اند و در کشورشان به راحتی گردن میزنند و نیمی از افراد جامعه یعنی زنان را اصلا ادم حساب نمیکنند ولی به ریش ما با این اعتقاد مسخره میخندند که منتظر یک عرب خیالی هستیم البته رژیم اخوندی به این اعتقادات برای خر کردن مردم برای حکومت کردن نیاز دارد ولی ادم متاسف و متاثر از اونایی میشه که جز قشر تحصیلکرده جامعه اند و به این خزعبلات اعتقاد دارند
    13
    115
    ‌سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

    عقل و بپا ! چى گفت!؟ درست زد تو نقطه ضعف ! پس با این حساب همه آحاد ملت باید دست دعا بردارن که عمو مهدى هچوقت نیاد و ما هم همیشه در انتظار ! این باعث کُلى خوشبختى میشه که این سوسمار و ملخ خورها با ما نه تنها مذاکره که رابطه اى نداشته باشن! نزدیک به دوهزار و پانصد ساله که به اندازه کافى از دست این شیاطین ، مصیبت و بدبختى کشیده ایم!
    0
    27
    ‌چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Realman - کالیفرنیا ، ایالات متحده امریکا

    همتون به نوعی احمق هستید چه وهابی باشید چه منتظر امام زمان
    3
    31
    ‌چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران

    چقدر آدم باید ..... باشه که بیاد و به اعتقادات صحیح دینی خیل عظیمی از مردم ایران توهین کنه و از اون بدتر قرقره عرب بد طینتی رو نشخوار کنه که اعتقادات مردم ایران رو نشانه رفته . مهدی جان، جانم به قربانت که حتی اسمت هم لرزه بر تن این ....میندازه و حتی علاقه مردم رو هم نسبت به تو نمیتونن تحمل کنن . تاسف از اون جایی آغاز میشه که یک عده .... حتی از اعتقادات بی آزار مردم ایران هم هراس دارند و در پوستین روشنفکری هر آنچه رو که مغز کوچکشون تاب و تحمل درک و فهمش رو نداره خلاف روشنفکری میدونن . زندگیهاشون سرشار از ناخوشی و یاس و فلاکت و افکارشون مثل .....وامانده در گل مابین ژست روشنفکری و .... وامانده
    42
    7
    ‌چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    janahi - دبی، امارات متحده عربی

    امامی که ما بالای 1400 ساله انتظارش میکشیم و نیومده دیگه هم نخواهد اومد . ولش کنید . بچسبیم به پیشرفت مملکت تا از دنیا عقب نمونیم
    2
    28
    ‌چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    [::باور عمیق - قم، ایران::]. باور باز رفتی‌ منبر. خوب مگر دروغ می‌‌گوید. ؟ حالا سنی. عمر پرست . امریکاهی . حرف راست که دیگر شاخ و دم ندارد. تازه این تنها کسی‌ نیست. اون برادر امام شماره ۱۱ شما با نام جهفر خودش می‌‌گفت. برادر من عقیم بود. اصلا بچه کجا داشت که بچه غیبی شود. ؟ حالا گوهی جهفر هم امریکاهی بود. گاندی را چکار کنیم؟ می‌‌گفت . اکثر مردم جسارت دور ریختن لباس‌های بدون مصرف را .که سالها در کمد آویزان هستند نیستند. چگونه انتظار داریم باورهای غلط ۱۵۰۰ ساله را یک شب دور ریزند؟ البته اون گاندی زبون بسته یکی‌ مثل شما را تجربه نکرد. وگرنه می‌‌گفت . جهل .نادانی .خرافات نرمترین بالشی است. که باورها می‌‌توانند سری خود را روی آن‌ گذارند و آسوده خوابند.
    4
    16
    ‌چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران
    آقای سلمان زیاد جدی نگیر منظور از مهدی . مهدی رفسنجانی است.در این برهه از زمان همه میدانند که مهدی 1400 سال قبل فقط یک شعار هست برای هر چه بیشتر خر کردن امت اسلامی.
    2
    20
    ‌چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    ارش یک دوست - تبریز، ایران
    باور عمیق-قم،ایران...........چرا مثل اسمت عمیق باور نداری...اعتقادات هر دین و ایین و مذهب ،متین و هیچ چیزی یا هیچکسی نمی تونه یا نباید بی احترامی کنه......درست......ولی عقل و منطق و دین و باهم اگه داشته باشیم و تعصب کورکورانه و تقلیدی هم نداشته باشیم اونوقت باورامون عمیق هستش و زندگی کردن در این دنیا با تمام ادیان ورنگ ونژاد خیلی حال میده...برادر جان ...باور عمیق
    0
    2
    ‌چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    [::ارش یک دوست - تبریز، ایران::]. از لحظه ای که بشر توانست وقایع را ثبت و ضبط کند. دیگر نه عصا مار شد. نه دریا شکافته شد. نه ماه به دونیم تقسیم شد. نه کودکی بدون پدر متولد شد. نه مرده ای زنده شد. نه انسانی در دل ماهی رفت. نه شتری از دل کوه بیرون آمد. نه آتشی گلستان شد. نه انسانی با حیوانات سخن گفت. نه کسی سوار بر قالیچه ای پرواز کرد. و نه پیامبری ظهور کرد. خلاصه کلام مذهب یعنی دروغ و خر کردن خلایق!،حالا هم این مهدی شده یک وسیله برای رسیدن به هدف که خر کردن ملت ،سوار شدن بر انها بود و هست.
    0
    3
    ‌چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.