رهبر ایران حمله آمریکا به سوریه را خطای راهبردی توصیف کرد

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران حمله اخیر آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه را "خطایی راهبردی" دانسته که به تقویت داعش و گروه‌های مشابه منجر می‌شود و هشدار داده است که "خطر این گروه‌ها در آینده گریبان آمریکایی‌ها را خواهد گرفت".
 
آقای خامنه‌ای در دیدار با گروهی از فرماندهان ارشد نظامی ایران گفت: "جنایت، تجاوز، تخطی و تعدی کاملا از آمریکایی ها بر می آید و در نقاط دیگر دنیا هم این کارها را کرده اند، اما مسئله این است که آنها جرئت انجام چنین کاری را در کجا خواهند داشت؟"
 
او با اشاره به تحلیل هایی که هدفشان "امکان پذیر نشان دادن این اقدام در نقاط دیگر دنیاست"، گفت که حکومت اسلامی در ایران با این کارها "از میدان به در نمی رود" و در مقابل تهدید عقب نشینی نخواهد کرد.
 
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به گزارش هایی که دولت سوریه را مسئول حمله شیمیایی به مناطق مسکونی در استان ادلب معرفی می کرد، دستور حمله موشکی به یک پایگاه هوایی این کشور را صادر کرد.
 
نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل در پی این حمله گفت که این حمله از جمله اخطار به ایران بوده است.
 
اما رهبر ایران گفته که مقام های دولت فعلی آمریکا با این کار "خطای گذشتگان خود" را تکرار می کنند.
 
او در اشاره به حملات اخیر اسلامگرایان افراطی در کشورهای مختلف اروپایی افزود: "اروپا امروز به خاطر غلطی که در تقویت تکفیری ها انجام داد گرفتار است و مردم در خانه و خیابان امنیت ندارند و آمریکا نیز در حال تکرار همان غلط است".
 
امروز حسن روحانی و ولادیمیر پوتین، رئیسان جمهوری ایران و روسیه هم در یک گفت و گوی تلفنی حمله آمریکا به سوریه را خلاف قوانین بین المللی توصیف کردند.
 
آنها خواهان انجام تحقیقات عینی در مورد حادثه ای در استان ادلب سوریه شدند که در آن تسلیحات شیمیایی باعث کشته شدن غیرنظامیان شد.
 
ایران و روسیه بر تقویت همکاری برای مقابله با "تروریسم" تأکید کرده اند.
+16
رأی دهید
-64

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۲
    arash#eindhoven - آیندهوون، هلند

    جنایتکار ، فقط راه به سرنگونی آت میبره.۱۳۹۶ سال سرنگونی توست.
    6
    79
    یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    shablizim - لندن، انگلستان

    حربه داعش و گروههای رادیکال مذهبی مخالف اسد در سوریه ب۶ترین و بزرگترین خدمت را به دولت جنایتکار سوریه و متحد جانی تر یعنی جمهوری اسلامی و روسیه کرد زیرا اینها توجیهی برای قتل مردم لازم داشتند و داعش همان توجیه بود الان دیگر دست این ازاذل مثل خامنه ای رو شده هر خانواده سوری که اسد داغدارشان کرده بنوعی درصدد انتفام برآمدند و بعلت نبود الترناتیوی جز نیروهای رادیکال مذهبی مثل جبهه النصره و داعش مجبور بودند به انها بپیوندند و یا دلخوش کنند چون انموقع در کاخ سفید شخص ضعیف و بی کفایتی مثل اوباما در راس بود که با انفعالش بهانه جنایت را به اسد و خامنه ای داد اما الان همه چیز عوض شده اتفاقا خطای راهبردی را اوباما انجام داد که باعث نابودی هزاران بیگناه سوری شد
    6
    36
    یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

    جنایت ، تجاوز ، تخطى و تعدى کاملاً از امریکائیها برمیاد! ولى از رژیم خونخوار وجنایت پیشه ایران مطلقاً ، نعوذ بالله ! آغا زرد کرده !
    2
    35
    یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    این کلمه راهبردی را کی تو دهان اینها گذاشته که مرتب اونو هجی میکنند؟!
    0
    0
    ‌سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    [::shablizim - لندن، انگلستان::]. رفیق داعش ساخته برداخته حزب بعث سوریه بود با کمک روسیه و هزینه ایران،از زمان هر بر اوردن داعش این باند جنایت کار کارشون فقط حمله به نیروهای مخالف اسد بوده و بس،در هیچ کجا درگیری انچنانی با نیروهای اسد نداشتند،همین داحش بود زمانی که اسد در حال بستن بار و بندیل برای فرار از سوریه بود، ادعا کردند ابوتیاره روسی(انتونوف که در ایران بیشتر از صدام ایرانی به کشتن داده)که در مصر سقوط کرد،کار انها بوده، وبه این ترتیب بهانه به دست روسها برای دخالت مستقیم در سوریه و نجات اسد رادادند!.از زمان درگیری در سوریه هم نیروی هوایی سوریه و در این اواخر روسیه هنوز به مواضع داعش حمله نکردند!.
    0
    0
    ‌سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.