صداوسیما هر روز خط قرمز جدیدی برای تبلیغ فیلم‌ها تعریف می کند

با پایان تعطیلات عید و فروش فیلم های اکران نوروز، شورای صنفی نمایش در بیانیه ای به عملکرد سازمان صداوسیما در پخش تیزرهای تبلیغاتی فیلم های سینمایی اعتراض کرده است. در این بیانیه اعلام شده که تبلیغ فیلم های سینمایی در صداوسیما حمایت از تولید ملی به شمار می‌رود، اما رسانه ملی برای پخش این تبلیغات، میان فیلم ها تبعیض قائل می شود و مدام خط قرمزهای جدید در نظر می‌گیرد.
 
پس از ممنوعیت پخش تیزرهای تبلیغاتی از شبکه های ماهواره ای که باعث رونق سینمای ایران شد، بسیاری از سینماگران در نوروز ۹۶ امید داشتند که رسانه ملی به طور گسترده فیلم های سینمایی را به مردم معرفی کنند.
 
اما پس از صحبت های مسعود ردایی، کارگردان فیلم «سه بیگانه» مشخص شد که سازمان صداوسیما همچنان علاقه ای به معرفی برخی فیلم های سینمایی ندارد. به گفته ردایی، فیلم «سه بیگانه» تنها توانست ۲۰ تیزر تلویزیونی از صداوسیما دریافت کند. این درحالی بود که برخی از فیلم های اکران نوروز، بیش از ۲۵۰ تیزر را به روی آنتن شبکه های مختلف فرستادند.
 
با توجه به این موضوع، شورای صنفی نمایش با انتشار بیانه ای مهم ترین دلیل کاهش مخاطبان اکران نوروز ۹۶ را عدم معرفی فیلم های سینمایی از سوی رسانه ملی، عنوان کرد. در بخشی از متن بیانیه شورای صنفی نمایش، آمده است:
 
«سینما پرچمدار فاخرترین و ارزشمندترین آثار فرهنگی دنیای امروز است و مخاطب این فرهنگ عموم مردم جامعه. خوب می‌دانیم رسانه‌ای که با سرمایه ملی و بودجه عمومی اداره می‌شود، رسالتش ارتقا و تکثیر فرهنگ برای همه‌ ملت و عموم مردم است، جای تبعیض و اینکه هر روز خطوط قرمزی جدید را برای همراهی تلویزیون و سینما تعریف کنیم باید دست هم را گرم بفشاریم و فراموش نکنیم تبلیغ سینما و فیلم‌های سینمای ایران حمایت بی‌چون و چرا از تولید ملی و داخلی‌ست. چرا که در سال‌های اخیر حمایت از تولید ملی و داخلی همواره مورد تأکید و اهمیت از سوی مقام معظم رهبری بوده و هست.»
 
شورای صنفی نمایش در بخش هایی دیگری از این بیانه نوشته است: «برای فیلم‌های اکران نوروزی یا تبلیغ نداشتیم و اگر در مواردی هم داشتیم کم بود و دیر هنگام! با تمام این شرایط جبری حضور گسترده و پرشور مردم عزیز در ایام نوروز در سینماها را می‌ستاییم. این حضور سرشار از شوق تعبیری روشن از همدلی و مهربانی بود که قدردان آن هستیم. جا دارد از همکاری، حضور و میزبانی سینماداران گرامی و دست اندرکاران سینماها که سانس‌های فوق العاده آنها تا نیمه شب و حتی در بعضی از موارد تا دم صبح ادامه داشت، تشکر و قدردانی ویژه داشته باشیم.»
 
پیش از این هم بسیاری از مدیران سازمان سینمایی به عملکرد صداوسیما در پخش تیزرهای تبلیغاتی فیلم های سینمایی اعتراض کرده بودند، اما اواخر سال گذشته عبدالعلی علی عسگری رییس سازمان صداوسیما به نوعی آب پاکی روی دست سینماگران ریخت و اعلام کرد که رسانه ملی فیلم هایی که ارزشی نباشند را تبلیغ نمی کند.
+17
رأی دهید
-9

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
    میزان علاقمندى و تعداد بسیار محدود بینندگان این سازمان صرفاً تبلیغى رژیم نشاندهنده ارزشى بودنش هست ! بى مصرف و بى خاصیت !
    6
    14
    شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.