راهپیمایی طلاب بروجردی در اعتراض به «فساد» ائمه جمعه

در بیانیه معترضان به صراحت از حسن ترابی٬ امام جمعه بروجرد، به عنوان فرد «نالایق و نااهلی» یاد شده است. گروهی از روحانیون و طلاب بروجرد در استان لرستان در اعتراض به «فساد» امام جمعه این شهر و سایر امامان جمعه در ایران در یک راهپیمایی به سمت تهران به راه افتاده‌اند.
 
دو کانال تلگرامی این معترضان به نام‌های «مقاومت در لرستان» و «مقاومت در بروجرد» از روز پنج‌شنبه، ۱۷ فروردین‌ماه، به پوشش اخبار و تصاویر این راهپیمایی اقدام کرده‌اند.
 
تعداد دیگری از کانال‌های تلگرامی محافظه‌کاران هم از روز گذشته انتشار تصاویر٬ بیانیه‌ها و گزارش‌های مرتبط با این راهپیمایی را آغاز کرده‌اند.
 
در بیانیه این معترضان به صراحت از حسن ترابی٬ امام جمعه بروجرد، به عنوان فرد «نالایق و نااهلی» یاد شده که «سال‌هاست با لگدکوب کردن ارزش‌ها و ترویج فساد و نکبت در بروجرد در حق مردم خیانت می‌کند».
 
در این بیانیه از آقای ترابی به عنوان یکی از مسئولان «پرادعای ظالمی» در استان لرستان نام برده شده که «مانع بزرگ و اصلی پیشبرد گفتمان و تحقق اهداف انقلاب» هستند.
 
این روحانیون معترض در بیانیه خود همچنین آورده‌اند که «بسیاری از ائمه جمعه کشور همچون امام جمعه فعلی بروجرد خود به عامل فساد و نکبت» تبدیل شده‌اند.
 
در این بیانیه از امامان جمعه سایر شهر‌های ایران به عنوان «بانی و پشتیبان اصحاب قدرت و ثروت» نام برده شده و معترضان می‌گویند که «این وضع قابل تحمل نیست.»
 
روحانیون معترض همچنین از «سکوت مرگ‌بار» شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در این ‌باره انتقاد کرده‌اند.
 
آنها همچنین از «نهاد‌های ویژه‌ای» یاد می‌کنند که به نام آنها اشاره نشده٬ اما گفته‌اند که وظیفه‌ای جز «برخورد با طلاب انقلابی» برای خود متصور نیستند.
 
در این بیانیه آمده این نهاد‌های امنیتی٬ نظارتی و حتی انقلابی سال‌هاست که «به شکلی هدفمند و البته مشمئزکننده و نامعقول، برای طلاب و روحانیون استان، به‌پا و کشیک گذاشته‌اند».
 
آن ‌طور که در این کانال‌های تلگرامی آمده است٬ این نهاد‌ها در سال‌های اخیر «بیش از ۴۰ پرونده قضایی برای روحانیت و طلاب انقلابی» تشکیل داده‌اند.
 
این معترضان اعلام کرده‌اند که «ما نخواهیم گذاشت مسئولیت کم‌کاری‌های برخی منصوبین نادان را، رهبر مقتدر انقلاب متحمل شوند».
 
«اعتراض جدی» به «فسادهای گسترده و سیستماتیک» مدیران و مسئولان روحانی و غیر روحانی در استان لرستان از دیگر اهداف راهپیمایی این معترضان اعلام شده است.
 
اعتراض به فساد در جمهوری اسلامی از سوی گروهی از روحانیون و طلاب در ایران پیش از این از سوی علیرضا جهانشاهی معروف به «طلبه‌ سیرجانی» آغاز شده بود که منجر به صدور حکم زندان برای این روحانی معترض شد.
 
این طلبه که از سال‌ها پیش با هدف مبارزه با «مفاسد اقتصادی» تحصن و راهپیمایی خود را آغاز کرده بود اسفندماه سال ۱۳۹۲ به همراه ۱۴ طلبه دیگر بازداشت و برای مدتی زندانی شد.
 
این ۱۵ روحانی در آن سال قصد داشتند «در اعتراض به جریان مفاسد اقتصادی و اجرای عدالت‌خواهی در سطح جامعه» از سمت حرم حضرت معصومه در قم تا مسجد جمکران در بیرون این شهر راهپیمایی کنند که بازداشت شدند.
+69
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۸
    محسن ۵۵ - گنت، بلژیک

    تنها آهن،آهن را میبرد.شاید همین طلبه ها به مردم کمک کنند که از قرون وسطی نجات یابند. همان اتفاقی که در اروپا هم افتاد و تعدادی از کشیشان حتی لباسهایی خود را درآوردند.
    1
    61
    جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    PROMETOSS - ایران، ایران

    واعظین کین جلوه بر محراب و منبر می کنند چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند. ماهی از سر گنده گردد نی ز دم فتنه از عمامه خیزد نی ز خم !!
    2
    42
    جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    شاه و شیخ - قم، ایران

    به به ,به به , چه گزارش دبشی!! الان چقدر خوش به حال ائمه دربار شاهی‌ این سایت میشود، برخی‌ از این ائمه سینه چاک همایونی هر جا که ما بلانسبت از شاه انتقاد کردیم و گفتیم که چرا به مساجد فرش و به انجمن‌های اسلامی خارج از کشور باج و زیارت کعبه و زیارت قبر امامان میرفت، چرا شیخ جماعت را مورد لطف و عنایت خود قرار میداد، میگویند شما (یعنی‌ ما) که ذات شیخ را می‌دانستیم چرا یک دفعه به خیابان ریختیم و عکس شیخ را بالا بردیم، ما هم مثل مش قاسم می گوییم فقط اه اه اه . ۷۰ در صد مردمی که به خیابان ریختند از جمله من ۱۸ ساله همه روستأیی و شهرستانی بودیم ولی شاه متمدن فرنگ رفته که ایام ماه محرم هر جمعه شب در دربار بساط روضه خوانی و عزاداری پهن میکرد، در هر سفری از زیر قرآن شیخ رد میشد دعای سفر سلامت را برایش میخواندند و پس از باز گشت هم شیخ باید به استقبال میرفت و چرا شاه که این همه تحصیل، این همه علم، این همه دانش و این همه تمدن دیده بود شیخ را نشناخت ولی‌ ما روستأییان و شهرستانیان بی‌ سواد و نا آگاه و به زعم شاه اللهی‌ها جماعت "گوسفند"!! باید میشناختیم؟؟ !!
    43
    23
    جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    شاه و شیخ - قم، ایران

    مژده ای‌ هم بدهم به ائمه بیت همایونی، که هدفتان گرفت برادران، در گزارش فرش اهدأیی شاه به مسجد واشنگتن ما ۳-۴ کامنت در انتقاد از شاه نوشتیم همان باعث شد که جیره ۷۰۰۰ تومانی ما را تا یک ماه قطع کنند، باز خواستمان کردند، که چرا به این گونه کار‌های نیک اعلاحضرت گیر دادی؟؟ او وظیفه اش بوده , خدا خیرش بدهد , همان قدر که چپاول میکرد و به کشور‌های غربی و عربی‌ باج میداد نصفش را هم باید خرج جنبش اسلامی از مسجد گرفته تا انجمن‌های اسلامی خارج از کشور میداد. گفتند تو میدانی‌ که انجمن اسلامی شهر بنگلور هند که ۴۰۰ نفر عضو داشته و اعضأی هیئت مدیره آن‌ برادران منوچهر متکی، وزیر، مهدی آخوند زاده، سفیر، حسین مکی، سفیر و و و بوده اند؟؟ اگر شاه اجاره انجمن اسلامی‌ها را نمیداد برادران ما چطور میتوانستند با پول نداشته دانشجویی گهواره جنبش را بجنبانند؟؟ خلاصه برادران بد جوری نان ما را آجر کردید خدا نان شما را آجر نکند!!
    42
    19
    جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    Negah* - فرانکفورت، آلمان

    جای بسی تاسف است نباید به دنبال واژه ها باشیم . کلمات فریبمان می دهند لباسها فریبمان میدهند دین هم فریبمان میدهد ملا وآ خوند هم در قرن حاضر فریبمان دادند وکلاهی سر ملت گذاشتند که اگر روزی نابود شوند یک قرن دیگه هم بگذرد اثار نکبت های انها پاک نخواهد شد . جای تعجب نیست وقتی اولین حرف الفبا سرش کلاه رفت دیگر ملت ما جای خود دارد. باید فاتحه إیمان وائمه جمعه را خواند،فاتحه انهایی که همه شلوار وعبا وردای حاج طوسی را بتن دارند دزد های ناموس ودزد ثروت ایران زمین حالا گروهی از هم وزنهای خودشان دور شهر میگردند که ای مردم امام های جماعت منتخبین رهبر وقیح وریئس دزدان هم دزدی میکنند .فریاد میلیونها إیرانی که کسی صدای انها را نمی شنود سالهای سال است که دزدی وفساد این جماعت پلید وشیاد افشا شده است .
    0
    50
    جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Dara20 - تهران، ایران
    مثلاً بقیه شماها سالم و پاک هستید؟ آخوند جماعت ذاتا فاسد و خراب و پلید است. مرگ هم برای شام ملاها کم است باید زنده زنده در آتش سوزانده شوید وخاکستر کثیف تان را در فاضلاب بریزند تا نشانی از شما شیاطین انگل لگن بسر در جهان باقی‌ نماند. اسلام و دکانداران آن‌ بطور اخص فاسد هستند.
    0
    17
    جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

    امام جمعه همه روخودش خورده و حق طلاب رو نداده بر علیهش شوریدن، به اسم اعتراض به فساد! ما چقدر ساده ایم !!؟
    0
    20
    جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    لندهور - کلن، آلمان
    [::شاه و شیخ - قم، ایران::] تو چرا اعصابت اینقدر خرابه ؟ بنده خدا تو حداقل صد هزار بار تو این سایت اعلام کردی و به عالم و آدم گفتی‌ که تو هم از شاه متنفری ، هم از آخوند !! خسته نباشی‌ بالام جان ، ماشاالله چقدر انرژی !! یکبار هم شده بنویس که از کی‌ راضی‌ هستی‌ و چه چیزی رو می‌پسندی ؟.
    8
    16
    جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Herzl - امستردام، هلند
    طلاب و روحانیون به فساد ائمه جمعه اعتراض مى کنند!ببخشید همین ائمه جمعه مگر بدستور مستقیم رهبر تعیین نمى شن به یاد یک ضرب المثل عربى افتادم میگه وقتى ماهى از سر گندیده باشه واى بحال بقیه حال وقتى رأس هرم فاسده واى به حال بقیه.
    0
    17
    شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    علم الهدی رو بگو . یعنی گردن کرگدن کرده از بس میخوره بعد به مردم میگه آب کشک بخورید . روحانیت باید اینطوری میشد تا ریشه اش زده بشه
    0
    9
    شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    شاه و شیخ - قم، ایران
    [::لندهور - کلن، آلمان::]. درود بر شما که صد هزار بار نه که حد اقل یک بار خواندید و فهمیدید که بنده هم از شیخ متنفرم و هم از شاه. هیچ عصبانیتی هم ندارم. از آدم‌های مثل شما راضی‌‌ام که با اینکه عصبانی هستید از ما ولی‌ به کسی‌ توهین نمی‌کنید. و آنچه را میپسندم دموکراسی و پیشرفتی است که توی کشور شما برقرار است ولی‌ شما از این دمکراسی یاد گرفته اید که حد اقل ما را به نیم قرن پیش آدرس ندهید..!!
    6
    6
    شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.