سعید جلیلی شرط «جمنا» را نپذیرفت، از لیست ائتلاف حذف شد

انتخاب : در حالی که برخی رسانه ها از حذف نام سعید جلیلی از لیست جمنا خبر داده اند خبرنگار «انتخاب» به جزییات بیشتری در این خصوص دست یافته است.
 
بر اساس گزارش خبرنگار «انتخاب»، حذف سعید جلیلی پس از جلسه او با حجت الاسلام محمدحسن رحیمیان رئیس شورای مرکزی «جمنا» صورت گرفته است . ماجرا از این قرار است که در مجمع عمومی اول «جمنا» نام سعید جلیلی به عنوان سهمیه جبهه پایداری برای رای گیری اعلام شد . بلافاصله بعد از برگزاری این جلسه، افراد سیاسی و رسانه ای نزدیک به سعید جلیلی در اظهار نظرهایی اعترضاشان را به این اقدام «جمنا» اعلام کرده و این مساله را رخدادی بدون اجازه و اذن سعید جلیلی عنوان کردند . همزمان صادق محصولی نیز در مصاحبه ای از این اقدام «جمنا» انتقاد کرده و گفت که اساسا پایداری فردی را به «جمنا» معرفی نکرده است.
 
در همین حال تلاش ها برای جذب سعید جلیلی ادامه یافت تا آنجا که نام او در فهرست منتخبین جدید جمنا هم اعلام شد. تا اوایل این هفته نیز تصور این بود که او حضور در «جمنا» را پذیرفته و نامش به عنوان ۵ نفر منتخب نهایی اعلام خواهد شد.
 
از غروب روز گذشته اما خبرهایی در محافل سیاسی پیچید که حکایت از پایان تلاش ها در این مورد داشت . آنگونه که خبرنگار «انتخاب» مطلع شده است روز گذشته جلسه ای میان سعید جلیلی و رحیمیان به نمایندگی از جمنا برگزار شده است. در این جلسه سعید جلیلی از عزم خود برای نامزدی در انتخابات خبر داده اما در عین حال گفته نمی تواند شرط «جمنا» برای امضای تعهد کناره گیری را بپذیرد. بعد از انتقال این پیام اعضای تصمیم گیر «جمنا» اعلام کرده اند که نمی توانند بدون پذیرش این پیش شرط مهم، نام جلیلی را برای انتخابات روز پنج شنبه در لیست قرار دهند . بر همین اساس سعید جلیلی در روز رای گیری جزو لیست نخواهد بود و او به صورت مستقل از «جمنا» نامزد انتخابات خواهد شد .
+19
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان

    جمنا یعنی چه ؟ نمی‌‌توانند مثل بچه آدم سخن گویند. سید محمد ال علی‌ مظفر زاده فرزند محروم رضا ال نقی‌ روحش شاد همرا با مظفر زاده غلام علی‌ سیستانی عراقی‌ زاده تصمیم گرفتند برای دیدار شیخ عباس پسر ایتلا لنگرودی کوفه زاده روند و در باره حدیث مستراح رفتن سخن گویند. جناب حضرت شیخ عباس پسر ایتلا لنگرودی کوفه زاده خواب بودند جنابان بر گشتن خانه . این است فهرنگ سخن گفتن مسلمان . ۲ ساحت بر منبر زر می‌‌زنند. هیچ کس درک نمی‌‌کند .چه گفتند ولی‌ بر سر می‌‌زنند و حسین حسین گویند. همین ر اکه گفتیم بر سر منبر آواز بخوان ملت قمه می‌‌زنند.
    1
    24
    ‌پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    این احمق ها خوب میدانند که مردم از کسانی که به سید علی نزدیکترند و مورد تایید او, که معمولا مذهبیتر و گاگولتر ,هیچ وقت رای نمیاورند فقط یک بار در دور اول احمدی نژاد که اون زمان نفرت مردم از ها شمی و همچنین دروغهای احمدی نژاد باعث شد محمود دروغگو رای بیاورد که دفعه بعد یعنی سال ۸۸ دیگه رای نیاورد و با تقلب رییس جمهور شد .به نظر من رژیم علارغم اینکه ما فکر میکنیم دوست دارند مردم در انتخابات شرکت کنند , جناح راست دوست ندارند مردم مشارکت حداکثری داشته باشند چون شرکت مردم یعنی رییس جمهور شدن نشدن کاندید مد نظر سید علی. هرچند که همه کاندیدا به اصل نظام کثیف اخوندی و قانون اساسی پایبندند ولی به هرحال بین بد و بدتر ...رژیم کثیف اسلامی در بعضی جاها حوزهای انتخابیه کم هستند و در بعضی ساعات شلوغی و ازدحام مردم وجود دارد و حتی فیلم از سالهای قبل هم نشون میدن و در نهایت هم امار واقعی شرکت مردم را اعلام نمیکنند و بیشتر از اونی که در واقعیت است اعلام میکنند که به دروغ اعلام کنند مردم مشارکت حداکثری داشته اند و به نظام وفادارند
    1
    16
    ‌پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    جمنا چه صیغه ای است که ما نمی دانستیم ؟
    2
    13
    ‌پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    همایون شایان - اسلو، نروژ
    چه نوشابه ای واسه خودشون باز میکنن!!!! انگار جلیلی دوره ی قبل میلیونی رای آورده بود که الانم میخوان دوباره بیارنش . دویست سیصد هزار تا رای کلاٌ آورده بود که آبرو ریزی شد واسه رهبرش . بگردین یه آدم حسابی پیدا کنین بیارین که متاسفانه اونم ندارین
    0
    15
    ‌پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۳
    نازک بین - شفیلد، انگلستان
    جمنا یعنی : جمعیت , منافع طلب , احزاب بی خاصیت.
    0
    18
    ‌پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.