ثبت نام ۲۸ آمریکایی برای شرکت در اولین ماراتن بین المللی تهران

ماراتن شیراز نخستین ماراتن شهری بین‌المللی در ایران بود سازمان‌دهندگان نخستین ماراتن بین المللی تهران که قرار است روز جمعه هفتم آوریل (۱۹ فروردین) برگزار شود، می گویند که دوندگانی از بیش از ۵۰ کشور جهان برای رقابت در این مسابقه ثبت نام کرده‌اند.
 
این مارتن به ابتکار سباستین استراتن هلندی برگزار می شود. او می‌گوید امیدوار است که این مسابقه چشم جهانیان را به روی ایران باز کند و آنها را با فرهنگ ایرانی آشنا کند.
 
بر اساس آمار موجود در سایت رسمی این ماراتن در زمان تنظیم این خبر، بیشترین متقاضیان غیر ایرانی شرکت در این مسابقه، از بریتانیا، آمریکا و آلمان هستند.
 
تا کنون ۷۳ دونده از ایران، ۳۱ دونده بریتانیایی ، ۲۸ دونده آمریکایی و ۲۰ دونده آلمانی برای شرکت در این رقابتها ثبت نام کرده‌اند. ترکیه، عربستان و ژاپن از جمله کشورهایی هستند که تنها با یک نماینده حضورشان در این مسابقه کمرنگ است.
 
یکی از سازمان‌دهدنگان این مسابقه به خبرگزاری فرانسه گفت که شرکت‌کنندگان آمریکایی هنوز ویزایشان را دریافت نکرده‌اند، اما افزود که این موضوع بیشتر به دلیل تعطیلات نوروزی بوده و نه اقدام تلافی‌جویانه ایران در برابر فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا.
 
در ماه ژانویه سال جاری به دنبال اعلام محدویتهای مسافرتی از سوی آمریکا برای شهروندان برخی از کشورها از جمله ایران، مقامات جمهوری اسلامی در اقدامی متقابل، با سفر اعضای تیم کشتی آمریکا به ایران، مخالفت کردند.
 
اما بعد از آنکه فرمان دونالد ترامپ توسط دادگاهی فدرال در آمریکا به حال تعلیق در آمد، ایران هم در تصمیم خود تجدید نظر کرد و به کشتی گیران آمریکایی اجازه داد تا در جام جهانی کشتی آزاد در کرمانشاه شرکت کنند.
 
سازمان‌دهندگان ماراتن تهران می‌گویند که امیدوارند مسابقه دو ۴۲ کیلومتری در خیابانهای پایتخت تهران باعث ارتقا دوستی‌های بین‌المللی و برقراری پل هایی میان کشورها شود.
 
تاکنون ۳۶۰ دونده برای شرکت در این مسابقه شرکت کرده‌اند، اما سازمان‌دهندگان ابراز امیدواری کرده‌اند که عده شرکت‌کنندگان به بیش از ۱۱۰۰ نفر افزایش پیدا کند.
 
زنان هم اجازه شرکت در ماراتن تهران را دارند، اما به شرط رعایت مقررات پوشش اسلامی.
 
این در حالی است که در نخستین ماراتن بین‌المللی شهری ایران که سال گذشته در شیراز برگزار شد، زنان حق رقابت نداشتند.
 
در کنار ماراتن تهران، قرار است یک مسابقه نیمه ماراتن هم برگزار شود. یک مسابقه دو ۱۰ کیلومتری هم برای نوجوانان برگزار می‌شود.
 
مجید کیهانی، رئیس فدراسیون دو و میدانی ایران گفته است پیش بینی می‌شود که ۳۰۰ هزار تماشاچی در مسیر مسابقه از ورزشگاه آزادی تا میدان فردوسی، مسابقه را ببیند.
+70
رأی دهید
-26

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    آذری باهوش - میانه، ایران

    دوستان عزیز. ماراتن داستان دوندگی یک یونانی از ماراتن به آتن برای اعلام پیروزی یونانیان بر ایرانیان است. آیا واقعا به صلاح ما است که اجازه بدهیم این مراسم در ایران برگزار بشود؟
    106
    79
    شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حکایتی - تهران ، ایران

    [::آذری باهوش - میانه، ایران::]. نه تنها حیف نون هستی‌ حیف آب و اکسیژن هم هستی‌.
    101
    81
    شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

    هواى آلوده و سمى تهران و ماراتن !!؟
    50
    7
    شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    parvin55 - مادرید، اسپانیا
    کمی‌ از دگماتیسم عنقلابی دست بکشید......شاه اللهی نیستم.ولی‌ حقیقت اینکه....با اینکه اوضاع مادی لا اقل در شهر‌های بزرگ بهتر بود.......و ۹۰ در صد کشورهای غربی برای دیدن و اقامت آزاد بود........چرا..حتی....یک پناهنده نبود..جز مزدوران استالین در آذر آبادگان،که به روسیه گریختند و در گولاک گور به گور شدند!!!!!اکنون شش میلیون پناهنده..که تنها ده در صد از ظلم ملا گریختند..بقیه پناهندگان...مادی....که به خاطر مادیان و بهانه‌های دروغین به غرب آمده..و هنوز جوهر اقامت خشک نشده سفر به ایران!!!!!!که ننگ‌ است!!!!مزدوران ملا باز بگوئید شاه اللهی هستم چون حقیقت را میگویم!!!!
    28
    44
    شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    آذری باهوش - میانه، ایران
    [::حکایتی - تهران ، ایران::]. من اینجا فقط سوال مطرح کردم از هموطنان عزیز که خوشبختانه تو ثابت کردی جزو آنها نیستی. مرصی که با توهین تربیت خانوادگی خودت را نشان دادی. به مادرت بگو جشن بگیره برات
    51
    35
    شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    انسان دوست - زوریخ، سوییس
    امیدوارم بعضى از مردم بى فرهنگ ایران کار هایى نکنند که نظر این ورزشکاران کاملا عوض شه نسبت به ایران .
    13
    10
    شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    چاپید شاه! - لوزان، سوییس

    حکایتی - شما تاوقتی ادبیات خودتونو درست نکردی نمیتونی به کسی ایراد بگیری دو سه مورد دیدم فقط حفحش دادید طوریکه نصف کومنتارتون فقط نقطه چین بوددرحالیکه شما از من هم برطبق عددی که کنار اسم شماست بزرگتر هستید و به کسیکه از شما دوازده سال کوچکتر است متلک پرانده اید قاعدتا شما باید برای او الگو باشید اما نیستید من احترام افراد را نگه میدارم تا زمانی که خلافش ثابت شود
    51
    17
    شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    چاپید شاه! - لوزان، سوییس

    این درحالیست که شما در تمام کومنتارهای من برخلاف کومنتارهای جنابعالی حتی یک مورد نقطه چین نمی بینید حتی یک مورد!اینرا هم طبق ارشیو ثبتی کومنتارها نوشتم واطمینان میدهم که یک مورد هم پیدا نمیکنید ولی خیلی جالب است که شما و امثال شماها بنحو عجیبی ساپورت میشوید!این هم از فضایل دنیای مجازی باید باشد! کمی خوددار و مودب باشید بهتر است!
    49
    14
    شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
    معتقدم که شما انسانى نجیب و شریف هستید، و محتملاً خانم ! ولى خوب پذیرفتنى است که فرق است بین طبع و روحیات افراد ، بطور مثال اگر در جایى حقى از شما ضایع بشه احتمالاً با متانت اعتراض ملایمى کرده و از حقتون صرف نظر میکنید، ولى من نمیتونم تحمل کنم ، اگر توان احقاق حق نداشته باشم ، اینطور که شما میگید با نقطه چین مواجه میشم ! یه مورد دیگه هم لازم به یاد آوریست و اون لایکها بالا و ستارهاست که ممکنه براى شما حساسیت ایجاد کرده باشه که میگید جالبه که بنحو عجیبى ساپورت میشید! لازمه اینرو بدونید ، لایک و انلایک و ستاره مطلقاً تاثیرى بر من نداره ! مهم ایراد نظر و عقیده است! شاد و پایدار باشید!
    14
    4
    شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حکایتی - تهران ، ایران
    [::آذری باهوش - میانه، ایران::]. تو نمیخواد برای من از تربیت حرف بزنی‌ اگر من در کامنتهام نقطه چین هست و یا به عبارتی‌ میشه گفت فحش ،اولا من خودم نقطه چینش می‌کنم دوما اینکه افرادی مثل تو که اکثر کاربران آشنایی به کامنتهای شما دارن ،خودت هم میدونی‌ که در این سایت همیشه منفی‌ بارون شدی به خاطر کامنتهای نژاد پرستانه ایی که می‌نویسی،پس این کامنتی که برای تو نوشتم در کل به خاطر تمام کامنتهایی که تا به الان درج کرده بودی بود ،پس اینجا برای من ننه من غربیم و مظلوم نمائی نکن .
    25
    44
    یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حکایتی - تهران ، ایران

    [::چاپید شاه! - لوزان، سوییس::]. [::چاپید شاه! - لوزان، سوییس::]. ادبیایت من فکر نمیکنم به کسی‌ ربط داشته باشه ،اگر ادبیات من مشکل داشته باشه مسوولین سایت درجش نمیکنن ،و اینکه گفتی‌ نقطه چین ،من اکثر کامنتهامو خودم نقطه چین می‌کنم و باز اینکه کامنتهای من رو دیدی و گفتی‌ همش فحش بوده ،شما اول برو به آیدی خودت یک نگاه بنداز بعد بیا اینجا برای من از ادبیات و نزاکت و تربیت حرف بزن،این آیدی که برای خودت درست کردی از 1000تا فحش و توهین گذشته ،تو شاه اگر پولی‌ از کشور خارج کرد رو دیدی ولی‌ اختلاس‌های میلیاردی غیب کردن دکل نفت و هزاران دزدیهای دیگه ، اینهارو نمیبینی ،پس اینجا نمیخواد از ادبیات حرف بزنی‌ اول برو اون آیدی تو درست کن بعد نظر بده .
    24
    45
    یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    آذری باهوش - میانه، ایران

    [::حکایتی - تهران ، ایران::]. حالا که به پیسی خوردی به دروغ متوسل میشی؟ اولا من کجا حرف کامنتهای نژاد پرستانه نوشتم؟ ثانیا این صفحه چه ربطی به صفحات دیگر دارد؟
    40
    20
    یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    آذری باهوش - میانه، ایران

    [::حکایتی - تهران ، ایران::]. آخه بی فرهنگ این چه طرز حرف زدن با دیگرانه؟ بجای دلیل و برهان مستقیم به طرف میگی حیف نون و حیف آب و فلان؟ کجا بزرگ شدی؟.
    41
    19
    یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران

    لغت ماراتون مترادف با موفقیت یونان باستان وشکست ایرانیان (عدم موفقیت خشایارشاه )جاافتاده است ضمنا هرودت واروپاییان باندازه کافی سعی در کوچک کردن تاریخی ایرانیان نموده اند.ما نباید با آنها همداستان شویم.باید بجای ماراتون از لغت دیگری استفاده کرد.
    32
    12
    یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    چاپید شاه! - لوزان، سوییس

    آذری باهوش - میانه دوست عزیز ایشان فراموش کرده با کدام نام کاربری حمله کرده در حالیکه مخاطب من(حکایتی) بوده ولی با نام شبتاب به پاسخگویی پرداخته هههههه بعد متوجه شده که عجب خبطی کرده بلافاصله خواسته جبران کنه ولی احتمالا عدم تمرکز ذهنی باعث شده مسایل را با هم قاطی کنند چون معمولا اینطور افراد کم حافظه میشوند البته من اونو می بخشم امیدوارم کینه ای از من و شما به دل نگیرد گرچه بعید است
    35
    14
    یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    آذری باهوش - میانه، ایران

    [::چاپید شاه! - لوزان، سوییس::]. عزیز آخه حرف زدنش رو ببین! من یک مطلبی نوشتم تاریخی حالا درست یا غلط بجای اینکه دلیل خودش رو بنویسه آمده میگه حیف نون و حیف فلان! بعد هم اعتراض میکنم دوباره طلبکار هست و به دروغ میگه چون قبلا یه جایی کامنت نزادپرستانه نوشتی اینرو نوشتم! واقعا اینا از کجا اومدن؟
    34
    14
    یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    smart292 - ونکوور، کانادا
    [::چاپید شاه! - لوزان، سوییس::]. [::آذری باهوش - میانه، ایران::]. شما‌ ها را باید در لندن میزدند نه آن نوجوان کرد ایرانی را...حکایتی درست می گوید.درود بر حکایتی
    14
    29
    دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حکایتی - تهران ، ایران
    [::smart292 - ونکوور، کانادا::]. با درود به شما بانو گرامی‌ و سپاسگزار از نظر لطفتون .و با درود بر خاندان ایران ساز پهلوی.پاینده و پایدار باشین .
    11
    21
    دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    آذری باهوش - میانه، ایران
    [::حکایتی - تهران ، ایران::]. [::smart292 - ونکوور، کانادا::]. بدبختهای وطن فروش
    18
    8
    ‌سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.