بعد از رئیس جمهور، وزیر اقتصاد هم به رهبر ایران نامه نوشت

وزیر اقتصاد ایران هم، مانند رئیس جمهور، توصیه‌های رهبر را در زمینه اقتصاد را "مایه دلگرمی" دانسته است
 
علی طیب نیا وزیر اقتصاد ایران در نامه ای به آیت الله خامنه ای تاکیدات او بر "تامین امنیت سرمایه گذاری و سرمایه گذاران در کشور" و "اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی" را -در مورد خصوصی‌سازی- "بسیار دلگرم کننده و راهگشا" دانست.
 
آقای طیب نیا در نامه ای که امروز چهارشنبه ۲ فروردین منتشر شده، آورده است: "در پیش‌بودن انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در ابتدای سال، فرصت بی‌نظیری است تا گفتمان تولید ملی و اشتغال به‌عنوان یک مطالبه ملی، در قالب برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی تجلی یافته و انتخابات به عرصه ای برای رقابت در جهت تحقق این مهم تبدیل گردد".
 
این نامه، پس از آن منتشر شده که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران نیز، در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای توصیه‌های او در زمینه اقتصاد را "مایه دلگرمی" خوانده بود.
 
آقای روحانی در بخشی از نامه خود آورده بود: " توجه ‏ویژه‌ای که در نامگذاری امسال و سال‌های اخیر به اقتصاد کشور داشته‌اید و با ابلاغ و تأکید ‏بر اجرای مستمر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخلی و اشتغال جوانان را به ‌طور خاص در دستور کار همه کارگزاران نظام قرار داده‌اید؛ مایه دلگرمی ‏خادمان ملت و همه فعالان اقتصادی و موجب تشکر و قدردانی است."
 
وزیر اقتصاد با اشاره ای جداگانه به نامگذاری سال ۱۳۹۶ از سوی آقای خامنه ای تحت عنوان "سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال"، این نامگذاری را نشان‌دهنده "اهمیت و اولویت اساسی حل و فصل مشکلات اقتصادی بر مبنای یک نقشه راه بلندمدت، یعنی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی" دانسته است.
 
علی طیب نیا همچنین با ارائه گزارشی از عملکرد اقتصادی دولت در سال گذشته، این عملکرد را "بسیار امیدوار کننده و قابل توجه" توصیف کرده و در عین حال افزوده است: "عقب‌ماندگی‌ها در برخی حوزه ها به گونه ای است که تا برآورده شدن انتظارات مردم هنوز فاصله زیادی داریم."
 
حسن روحانی هم در نامه خود اطمینان داده بود که با توصیه‌های آیت‌الله خامنه‌ای "کاستی‌های موجود" در زمینه اقتصاد "جبران خواهد شد."
 
رهبر ایران در پیام نوروزی خود، سال ۱۳۹۶ را سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نامیده و تاکید کرد که عملکرد مسئولان در سال گذشته، با انتظارات فاصله زیادی داشته است.
 
آیت‌الله خامنه‌ای در پیام نوروزی خود همچنین گفت: "کارهای خوبی هم خوشبختانه انجام گرفت که گزارش آن را به ما دادند؛ لکن آنچه انجام گرفته است، با آنچه مورد انتظار مردم و مورد انتظار ما است، فاصله‌ زیادی دارد."
 
وی در روز اول فرودین، در سخنانی جداگانه در مشهد بر اهمیت حل مشکلات معیشتی تاکید کرد و در عین حال، به ارائه شرحی از موفقیت ها و ناکامی های دولت در زمینه های اقتصادی پرداخت.
 
وی در این سخنرانی، با وجود طرح انتقاداتی نسبت به عملکرد اقتصادی دولت یازدهم، درمجموع با لحنی مثبت راجع به این عملکرد صحبت کرد.
+4
رأی دهید
-40

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
    عجب سناریوى عامه پسند و جالبى رو تدارک دیدند ، اگر تا آخر کار عوامل این تئاتر تزلزلى درایفاى نقششون نداشته باشند ، انتخاب مجدد روحانى دور از انتظار نیست ! ولى در هر حال فرق انچنانى براى مردم و مملکت نداره ، چه بسا روحانى گفته بود تا ده تا دولت بعدى هم که سر کار بیاد مشکلات مملکت حل نمى شه!!!
    8
    22
    ‌پنجشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.