آلمان دو شهروند خارجی تبار خود را به ظن ارتباط با تروریسم اخراج می‌کند

در ماه دسامبر یک مرد تونسی در عملیاتی با استفاده از یک دستگاه کامیون چندین نفر را در بازاری در برلین کشت و زخمی کرد دو شهروند آلمانی خارجی تبار به ظن ارتباط با تروریسم از این کشور اخراج می‌شوند.
 
به گزارش وزارت امور داخلی ایالت ساکسونی سفلی، دادگاه فدرال آلمان با تقاضای این ایالت برای اخراج یک شهروند ٢٢ ساله نیجریه‌ای تبار و یک شهروند ٢٧ ساله الجزایری تبار آلمان موافقت کرده است. این دو نفر روز ٩ فوریه به ظن طراحی عملیات تروریستی در شهر گوتینگن بازداشت شده بودند. این دو نفر از والدین دارای تابعیت آلمانی متولد شده‌اند.
 
این نخستین بار است که جمهوری فدرال آلمان فرزندان والدین دارای تابعیت آلمانی را از این کشور اخراج می کند. طبق قوانین آلمان، شهروندی از هر دو یا یکی از والدین و همچنین از طریق محل ولادت به فرزندان انتقال می‌یابد. به این ترتیب، این دو فرد که در آلمان از مهاجران الجزایری و نیجریه‌ای دارای تابعیت آلمانی متولد شده‌اند شهروند آلمان محسوب می شوند.
 
به گفته مقامات محلی، از محل سکونت این دو نفر یک قبضه اسلحه و پرچم‌های متعلق به دولت اسلامی - داعش - به دست آمده هر چند پلیس نتوانسته اثبات کند که آنها "عملا" مشغول طراحی عملیات تروریستی بوده‌اند. به همین دلیل نیز این دو فرد هیچگاه رسما به ارتکاب جرم متهم نشدند و تحت پیگرد قانونی قرار نگرفتند. در عین حال، پلیس این دو نفر را دارای افکار افراطی سلفی و اشخاصی خطرناک توصیف کرده است.
 
سخنگوی وزارت امور داخلی ایالت ساکسونی سفلی گفته است که این دو نفر به سرعت از کشور اخراج خواهند شد و ورود آنها به خاک آلمان برای همیشه ممنوع خواهد بود.
 
برخی منابع خبری گفته‌اند که پلیس آلمان به ارتباط احتمالی بین این دو نفر و عملیات انیس عامری در دسامبر سال گذشته مظنون بوده اما به نظر نمی‌رسد شواهد کافی در این زمینه به دست آمده باشد.
شهروندی آلمان از طریق والدین و محل ولادت به افراد منتقل می‌شود در ماه دسامبر سال گذشته، انیس عامری، پناهجوی تونسی، یک کامیون را به میان جمعیت حاضر در یک بازار پرازدحام سال نو در برلین راند که در نتیجه آن یازده نفر کشته و ٥٦ نفر زخمی شدند. راننده اصلی کامیون نیز در این حادثه جان خود را از دست داد. انیس عامری بعدا در ایتالیا به ضرب گلوله پلیس کشته شد.
 
وی یک سال و نیم پیش از این حمله، از آلمان درخواست پناهندگی کرده اما این درخواست پذیرفته نشده بود اما به دلیل مشکلات اداری در تونس، اخراج او به تعویق افتاد.
 
سخنگوی وزارت امور داخلی ساکسونی گفته است که به منظور اخراج این دو نفر، دولت آلمان با دولت‌های نیجریه و الجزایر تماس گرفته و مذاکرات بین دو طرف در جریان است.
 
این دو نفر می‌توانند با مراجعه به دادگاه، علیه تصمیم به اخراج خود از آلمان شکایت کنند اما هنوز مشخص نیست که آیا در صدد چنین اقدامی هستند یا نه.
+40
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۷
    لشگر ششم ورماخت - هامبورگ، آلمان
    2 نفر ؟ تازه اونم هنوز معلوم نیست اخراج بشن یا نه و حتی میتونن وکیل بگیرن و شکایت هم بکنن از دادگاه که اخراج نشن تازه پول وکیلشون رو هم خود دولت آلمان میده .. خدایی باید از این آلمانیای احمق و گاو تشکر کرد به خاطر این همه زحماتی که در مبارزه با تروریسم میکشن . البته این آلمانی ها خودشون Ende بیناموسن چونکه نصفه بیشتر این داعشیها از آلمان اومدن سوریه و عراق میجنگن .
    6
    14
    ‌چهارشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    کشور المان یک کشور قانون مند است . این کشور در رابطه با حمایت از پناهجویان بهترین عملکردرا داشته و بر عکس چنانچه نقطه سیاهی در گفتار یا رفتار پناهجوئی دیده شود .این کشور تا اخرین حد برای پیدا کردن واقعیات پیگیر قضایا خواهد بود. المان کشوری است که همه امکانات برای پیشرفت و ترقی همه افراد مخصوصا قشر پناهجو فراهم است. خوش بحال ان فردی که هدفش از این مهاجرت ترقی و پیشرفت باشد که مسلما تمام زمینه های ترقی برایش اماده و فراهم است اما بر عکس چنانچه فرد یا افرادی خیال کنند که این کشور را میتوانند محل تاخت و تاز افکار عقب مانده خودشان قرار دهند. این المانیها تا لب گور انرا تعقیب و به سیاه چاله ای روانه خواهند کرد که لیاقت و شایسته ان میباشند. اینجا المان است. کشور پیشرفت و ترقی توام با احترام به قانون . وای بحال ان فردی که از چهار چوب قانون پایش را بیرون بگذارد. اصطلاحا چوب توی استین طرف میکنند یا بهتر بگویم در سر پل صراط اولین کسی که چوب نیم سوز تحویل طرف میدهد همین المانیها هستند. از من باور کنید
    0
    19
    ‌چهارشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.