وقوع درگیری‌ شدید میان ارتش اسد و مخالفان حکومت در شرق دمشق

منطقه جوبر در شرق دمشق گروه‌های جهادی و شورشی سوریه روز سه‌شنبه، اول فروردین‌ماه، یک‌ بار دیگر به شرق دمشق حمله کردند و در پی این حمله درگیری‌های شدیدی در این شهر درگرفت.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، بامداد سه‌شنبه صدای انفجار مهیبی در شرق دمشق شنیده شد و در پی آن درگیری‌های شدیدی بین ارتش سوریه و گروه‌های جهادی و شورشی مخالف بشار اسد به‌ وقوع پیوست.
 
شبه‌نظامیان جبهه النصره که شاخه‌ای از القاعده است، روز یک‌شنبه نیز به همراه گروه «فیلق الرحمن» از ارتش آزاد، توانسته بودند در یک عملیات غافگیرانه به منطقه «العباسیین» در نزدیکی جوبر در شرق دمشق نفوذ کنند.
 
این حمله روز دوشنبه پس از درگیری‌های سنگین و حملات هوایی دفع شد. منطقه العباسیین در دو کیلومتری مرکز دمشق قرار دارد.
 
به گفته گروه «ناظر حقوق بشر سوریه» مستقر در لندن، درگیری‌های یک‌شنبه و دوشنبه در دمشق دست‌کم ۷۲ کشته برجای گذاشت که ۳۸ نفر از آنها از نیروهای دولتی بوده‌اند.
 
به گزارش خبرگزاری رویترز، ارتش سوریه هم روز سه‌شنبه تایید کرد که درگیری‌های شدیدی با گروه‌های مسلح مخالف داشته است.
 
خبرگزاری دولتی سوریه «سانا» نیز گزارش کرد که ارتش سوریه با گروه‌های جهادی وابسته به جبهه‌النصره که قصد نفوذ به منطقه «المغازل» در شمال جوبر را داشتند، درگیر شده‌ است.
 
این خبرگزاری به نقل از یک منبع نظامی افزود که ارتش سوریه این گروه‌ها را به محاصره خود درآورده است.
 
خبرگزاری سانا به نقل از پلیس دمشق می‌افزاید که بر اثر «حمله موشکی» مخالفان به محله «شاغور» سه نفر زخمی شدند. به گفته این خبرگزاری، حمله موشکی مخالفان به منطقه «مساکن برزه» نیز سه زخمی بر جای گذاشته است.
 
در طول دو سال گذشته، حملات سه‌ روز گذشته، عمده‌ترین رخنه مخالفان دولت و گروه‌های جهادی به دمشق، پایتخت سوریه، محسوب می‌شود.
 
سوریه از ماه مارس سال ۲۰۱۱ دچار ناآرامی شد. اعتراض‌های خیابانی پس از برخورد نیروهای بشار اسد با معترضان وارد فاز مسلحانه شد.
 
جنگ داخلی سوریه تاکنون دست‌کم ۳۲۰ هزار نفر کشته و میلیون‌ها آواره برجای گذاشته است.
 
روز پنج‌شنبه قرار است دور دیگری از گفت‌وگوهای صلح در ژنو سوئیس برگزار شود.
+17
رأی دهید
-4

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.