ترکیه آلمان را به حمایت از فتح الله گولن متهم کرد

ابراهیم کالین، سخنگوی دولت ترکیه در ادامه بحران مناسبات میان ترکیه و برخی از کشورهای اروپایی، آنکارا روز یکشنبه آلمان را بار دیگر به حمایت از آنچه شبکه فتح الله گولن خوانده متهم کرد. مدیر سازمان اطلاعات خارجی آلمان پیشتر گفته بود ترکیه نتوانسته ادعای خود را مبنی بر ارتباط فتح الله گولن با کودتای نافرجام سال گذشته ثابت کند.
 
ابراهیم کالین سخنگوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، روز یکشنبه ۲۹ اسفند ماه در پاسخ به گفته های برونو کال، مدیر سازمان اطلاعات خارجی آلمان، گفت این امر خود بیانگر این است که آلمان از فتح الله گولن حمایت می کند.
 
برونو کال، روز شنبه ۲۸ اسفند ماه در مصاحبه ای با مجله اشپیگل در ارتباط با بحران جاری در مناسبات دو کشور ترکیه و آلمان و همچنین انتقاد آنکارا از برخوردهای سرد آلمان در ارتباط با کودتای سال پیش گفت ترکیه تا حال نتوانسته ادعایش را در مورد ارتباط فتح الله گولن با کودتای نافرجام سال گذشته ثابت کند.
 
ابراهیم کالین در اثبات ادعای دولت خود مبنی بر حمایت آلمان از طرفداران فتح الله گولن، که دولت ترکیه از آنها با عنوان شبکه تروریستی فتح الله گولن یاد می کند، گفت در حال حاضر «بسیاری از مجرمانی که با این شبکه همکاری می کنند و از ترکیه فرار کرده اند، در آلمان هستند.» او افزود آلمان می تواند از آنها به عنوان ابزار مفیدی علیه ترکیه استفاده کند.
 
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه همچنین تظاهرات حدود ۳۰ هزار نفر از طرفداران و مدافعان حقوق کردهای ترکیه علیه رفراندوم ماه آوریل را که روز شنبه در شهر فرانکفورت آلمان برگزار شد، یک «حرکت شرم آور» خواند و آن را محکوم کرد.
 
تنش ترکیه با چند کشور اروپایی بویژه از زمان ممنوعیت ورود چند وزیر ترکیه به هلند و اجازه ندادن آلمان برای سخنرانی به نفع رفراندوم ماه آینده ترکیه رنگ جدی تری به خود گرفته است.
+5
رأی دهید
-36

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Finland 1 - هلسینکى، فنلاند

    خودشون به حمایت از داعش متهم هستند،و ید طولانى دارند در کمک به اخوانالمسمین!!. با این هوچیگریها میخواهند باج بگیرند،شما حق ارامنه و کردها را بدید گولن پیشکشتون
    5
    26
    دوشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    DenaOslo - اسلو ، نروژ
    مسوولین ترک در ترکیه دیگه عملا هذیان میگویند و خوب شد که چهره واقعی خودشان را برای اروپایی ها و دنیا نشان دادند ! این دولت ابله اردوغان میخواست وارد جامعه اروپایی باشه .
    3
    5
    دوشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.