زن باردار چینی پس از رد درخواست سزارین خودکشی کرد

در چین خانواده زن باید اجازه سزارین او را بدهند و همین مساله با اعتراض هایی روبرو شده است. زن باردار ۲۶ ساله ای به نام «ما» در بیمارستانی در چین خودکشی کرد. خودکشی او بعد از آن روی داد که با درخواست این زن برای عمل سزارین مخالفت شد. او خودش را از طبقه پنجم ساختمان بیمارستان به بیرون اندخت و مادر و نوزاد در دم کشته شدند.
 
به گفته یکی از پزشکان این بیمارستان، «ما» چندین بار اتاق زایمان را ترک کرد تا به خانواده اش بگوید درد برایش غیر قابل تحمل شده و می خواهد سزارین شود اما خانواده اش اجازه این عمل را ندادند.
 
بنا به قوانین چین، اجازه عمل سزارین به خانواده بیمار بستگی دارد.
 
همسر او، «یان» ادعا می کند خانواده مخالفتی با درخواست «ما» نکرده اند.
 
«ما»، چهل و یک هفته باردار بود و به خاطر بزرگی سر نوزاد، زایمان طبیعی برایش خطرناک بود.
 
بیمارستان می گوید برای کسب اجازه با خانواده او صحبت کردند اما آنها گفتند هرچند ریسک ناشی از زایمان طبیعی برای خانم «ما» را درک می کنند اما اجازه نمی دهند نوزاد با عمل سزارین به دنیا آید.
 
همسر زن باردار می گوید پس از اینکه دید او درد وحشتناکی دارد، از بیمارستان درخواست کرد پزشکی را که در عمل سزارین تبحر دارد به آنها معرفی کنند اما پیش از اینکه به نتیجه برسند همسرش اتاق را ترک کرد و خودش را از پنجره به بیرون انداخت.
 
کاربران چینی در شبکه های اجتماعی از قوانین کشورشان در رابطه با عمل سزارین انتقاد کرده اند و می گویند اجازه برای این عمل باید با خود بیمار باشد و به خانواده اش ارتباطی ندارد.
 
برخی نیز پا را از این فراتر گذاشتند و گفتند خانواده «ما» را باید به جرم قتل محاکمه کرد.
 
سزارین، پیش از این در چین رایج بود اما پس از حذف قانون «تک فرزندی» در سال ۲۰۱۵، مردم به دوفرزندی تشویق شدند و از آنجایی که سزارین ریسکهایی را برای بارداری دوم به همراه می آورد بیمارستان ها از انجام آن تا جایی که می شد خودداری می کردند.
 
عمل سزارین، نسبت به زایمان طبیعی ریسک بیشتری دارد و می تواند باعث زخم شدن رحم شود که برای بارداری های آینده خطرناک است.
+40
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    انرژی و بینهایت - فوکوکا، ژاپن

    خرافات وعقاید جاهلانه و کهنه که همیشه با دنیای علم و پزشکی در تضاد اند اینطوری باعث مرگ انسانها میشوند. در بعضی شهر های چین مردم عقیده دارند که واژن زن دریچه یا درب بهشت است، اگر طفلی ازاین درب یا دریچه بدنیا نیاید، باعث بدبختی وی شده و عاقب و آینده ناخوش به خانواده اش دارد. از اینرو صرف نظر از اینکه عمل سزارین یک عمل کاملا تثبیت شده و امن پزشکی است،در بعضی کشور های جهان مثل چین با مخالفتها و خرافات روبروست. وقانون احمقانه چین که این تصمیم را به فامیل عروس گذاشته اند بسیار مضحک است. شده قرن 21 ولی هنوز هم جاهایی در این دنیا است که انسان برای خود و درد های خود تصمیم گرفته نمیتواند. دوهزار سال پیش هم وقتی طفل پیش از تولد کله اش بزرگ میبود و نمیتوانست از راه طبیعی تولد شود هم جان خودش و هم از مادرش در خطر مرگ بود. امروز هم به همین دلیل دو انسان به کام مرگ میروند. کجا شد دست آورد دوهزارساله بشریت؟ دولت چین هم مثل دولت ما در خرافه زدایی از اذهان ملت خود بسیارتنبل و حتی ناکام است.
    4
    25
    جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

    عجب قوانین مزخرفی .حق انتخاب همیشه با زن هست برای نوع زایمانش مگه مردها میخوان درد بکشن و زایمان کنند که جای زن تصمیم میگیرند .
    4
    45
    جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.