پاپ: کشیش شدن مردان متاهل قابل بررسی است

پاپ کشیش شدن مردان متاهل با ایمان را قابل بررسی دانسته است
پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک، قبول مردان متاهل به کسوت کشیشی این کلیسا را مردود ندانسته است.
 
پاپ در مصاحبه با نشریه آلمانی دی تسایت گفته است که حذف تجرد دایم برای قبول به عنوان روحانی کلیسای کاتولیک "پاسخگوی کمبود روحانیون" نیست اما آماده است موضوع کشیش شدن مردان متاهل در صورت اثبات ایمان را "با فکر باز" بررسی کند.
 
پاپ گفته است که "باید قبول مردان متاهل با ایمان قطعی به عنوان کشیش کاتولیک را یک وضعیت محتمل بدانیم و بعد باید تعیین کنیم که آیا این افراد را می‌توان مثلا به عنوان کشیش به جوامعی دورافتاده اعزام کرد یا نه."
 
موضوع پذیرش مردان متاهل چندین دهه است که در کلیسا مطرح شده اما در حال حاضر به خصوص در مناطقی مانند برزیل که با کمبود شدید کشیش مواجه هستند به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است.
شرط تجرد باعث کمبود کشیش کاتولیک در برخی مناطق شده است طرفداران این نظر معتقدند که می‌توان مردان متاهل سالمندتر را به عنوان کشیش کاتولیک پذیرفت. پاپ فرانسیس همچنین موضوع کناره‌گیری کشیشان جوان از کلیسای کاتولیک به خاطر ازدواج را مورد نظر داشته است. برخی از این افراد به عنوان کشیش به فرقه‌های دیگر مسیحی، که مانعی برای کشیش شدن افراد متاهل ندارند، پیوسته‌اند.
 
پاپ در عین حال یادآور شد که در حال حاضر "تعدادی کشیش متاهل در کلیسای کاتولیک خدمت می‌کنند" که البته کسانی هستند که قبل از پیوستن به این کلیسا، تابع فرقه‌های دیگری مانند کلیسای قبطی یا کلیسای انگلیکن بوده‌اند.
 
بسیاری از مقامات کلیسای کاتولیک، از جمله پاپ بندیکت شانزدهم، سلف پاپ فرانسیس، معتقد بوده‌اند که تجرد کشیشان بخشی از اصول اعتقادی ثابت کلیسا نیست و اندیشیدن به تغییر در این قاعده منعی ندارد.
+10
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۷۶
    تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک
    کشیش جماعت از دم همشون فقط در فکر تجملات مادی و جنسی هستند. به چشم دیدم که نوجوانها رو به بهانه غسل تمعید مجدد، کشیشا وقتی که ناقوس کلیسا به ....
    4
    3
    شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.