فرمانده هوافضای سپاه: با یک تشر آمریکا موشکمان را به انبار بردند

سرتیپ امیرعلی حاجی زاده، ‌فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران، با انتقاد از سیاست خارجی دولت حسن روحانی "برخی مسئولان" دولتی را متهم کرده است که حامی "اتکا به آمریکا" هستند.
 
او گفته است که یک موشک ماهواره‌بر ایران با "تشر آمریکا" به انبار برده شده.
 
آقای حاجی‌‎ زاده گفته است: "ما موشک ماهواره‌بر برای اهداف غیرنظامی را آماده پرتاب کرده‌ایم، اما آقایان با یک تشر آمریکا این موشک را به انباری برده‌اند و این رفتار تحقیرآمیز است."
 
او همچنین از قرارداد خرید هواپیمای بویینگ انتقاد کرده و گفته است: "رفتیم با آمریکای دشمن قرارداد هواپیمای بویینگ بستیم؛ این نطفه‌ای که امروز بسته می‌شود، حتما اولاد ناقص‌الخلقه‌ای تحویل ملت خواهد داد شاید بگویند به شما چه ارتباطی دارد، من تخصصم اول هوایی و بعد فضایی است."
 
فرمانده هوافضای سپاه گفته است که ایران در چارچوب توافق هسته‌ای عمل کرده، اما در مقابل آمریکا به بعضی تعهدات خود پایبند نبوده است.
 
او همچنین انتقاد کرده که "برخی" از سپاه می‌خواهند همه اقدامات نظامی خود را رسانه‌ای نکند.
'آزمایش موشک بالستیک دریایی'
 
آقای حاجی‌زاده امروز از آزمایش موفق یک موشک بالستیک دریایی، برای حمله به اهداف شناوری مثل کشتی‌های نظامی خبر داده است.
فرمانده هوافضای سپاه می‌گوید که برد موشک هرمز ٢ تا ٣٠٠ کیلومتر است او گفته است که این موشک با برد ٣٠٠ کیلومتر ساخت ایران است.
 
حدود یک ماه پیش و در پی آزمایش یک موشک بالستیک در ایران، دولت آمریکا ۲۵ شخص و شرکت را در فهرست تحریم‌های ایران قرار داد.
 
قطعنامه سازمان ملل درباره توافق هسته‌ای، از ایران خواسته است که از آزمایش موشک‌های بالستیک که برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده خودداری کند.
 
برخی قدرت‌های غربی می‌گویند که آزمایش‌های موشکی ایران خلاف این قطعنامه است، اما ایران می‌گوید که موشک‌هایش برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی نشده‌ و بنابراین آزمایش آنها نقض قطعنامه نیست.
+17
رأی دهید
-52

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۳
    mina minavand - هانور، آلمان

    دهانهای گنده تون رو ببندید و دنیارو تهدید نکنید تا کسی باهاتون کار نداشته باشه.شماها هم برای دنیا سم هستید هم برای ایران و ایرانی.
    2
    30
    ‌پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران

    والا ده ساله دارید به بهانه ماهواره هی موشک می فرستید بالا ...یعنی انقدر موضوع جدیه که بعد بیشتر از ده سال هنوز یه ماهواره هم نرفته اون بالا. اصلا استفاده این ماهواره ها واسه ملت چی هست؟ دو سه تا قوطی فرستادید اون بالا خوب کارشون چیه؟ به چه دردی میخوره؟ آخه وقتی تکنولوژی ساخت ماهواره ندارید و بلد نیستید بسازید و از روسیه و ایتالیا ماهواره میخرید خوب بدید همونا هم بفرستند و بگذارند تو مدار مشخص. شما اصلا کدوم پایگاه کنترل هوا فضا رو دارید ..ابزارهای دقیق فضایی شوخی که نیست ...یه آر پی چی رو برداشتند آهنش رو زیاد کردند و چاشنی بیشتر می فرستند بالا اصلا نمیدونند چقدر رفته بالا اصلا هیچ آمار و مشخصاتی از کارش وجود خارجی نداره بعد ناراحت هم میشن. پروژه های نظامی اینطوری هستش وگرنه پروژه های تحقیقاتی و علمی و مرتبط با دانشگاهها همه باید با مدارک و ثبت اتفاقات و مشخصات پرتاب باشه تا مشخص بشه ضعف کار چی بوده و باید چه کارهایی انجام بشه یا نه موفقیت ها چی بوده و کلا این پرتابهای آزمایشی بخصوص برای آزمایش دستگاههای کنترل دقیق و سیستمهای کنترل ناوبری موشکهای و همچنین کارایی های آنها هستش
    1
    28
    ‌پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    همایون شایان - اسلو، نروژ

    تخصصش هوا فضاست . ولی اگه بتونه دو تا جمله ی انگلیسی حرف بزنه من اسممو عوض میکنم
    0
    27
    ‌پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Dara20 - تهران، ایران

    قذافی درد چاقو را در ماتحت خود احساس نمود و اما روزی فرا برسد که شما مزدوران پاسدار را از پشت به نوک موشک‌هایتان ببندند و شلیک‌شان کنند
    1
    26
    ‌پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    janahi - دبی، امارات متحده عربی
    دلت هم خوشه بنده خدا !! مگه همه مثل تو دیوونه هستند ؟ اونها به موقع اش جوابت خواهند داد .
    0
    1
    شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.