خامنه‌ای: چالش بزرگ اقتصادی ایران محصول اظهار ضعف مقابل دشمن است

آیت‌الله علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی، می‌گوید «چالش بزرگ اقتصادی» ایران٬ محصول «اظهار ضعف» برخی مقابل «دشمن» است و باعث شده که آنها فشار‌ها به این حوزه را افزایش دهند.
 
وی روز دوشنبه ۱۶ اسفند در دیدار با دست‌اندرکاران اردو‌های «راهیان نور» گفت: «احساس ضعف٬ موجب تشویق دشمن به حمله خواهد شد» و «باید از نشان دادن احساس ضعف پرهیز کرد».
 
آیت‌الله خامنه ای به طور معمول، آمریکا و اسرائیل را دشمن می‌داند و آنها را متهم به «توطئه»‌ علیه ایران و «انقلاب اسلامی» می‌کند. این در حالی است که آمریکا و اسرائیل می‌گویند که با مردم ایران دشمنی ندارند.
 
رهبر جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه خودداری از «اظهار ضعف»، ‌به توصیف او، منجر به «انصراف دشمن از حمله خواهد شد»‌ اضافه کرد: «اعتقاد به ایستادگی در مقابل زورگو» از «ثروت‌ها و ارزش‌های فرهنگی ملت ایران است».
 
آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کرد: اعتقاد به اینکه «اگر ایستادگی کنیم بدون تردید بر دشمن غلبه خواهیم کرد» از دیگر «ثروت‌‌های» مردم ایران است که اگر «به میدان آورده شود، منشأ کارهای بزرگی خواهند بود».
 
پیش از این، برخی از شخصیت‌ها و گروه‌های اصولگرا از سخنان و مواضع حسن روحانی، ‌رییس‌جمهوری ایران، و گروه دیگری از مقام‌های دولت او درباره وضعیت وخیم اقتصادی ایران پس از تحریم‌های بین‌المللی انتقاد کرده بودند.
 
در این ارتباط،‌ حسن روحانی پس از امضای توافقنامه «برجام» بارها از آن حمایت کرده و آن را مقدمه برچیده شدن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران دانسته است.
 
او روز ۱۱ مرداد ماه امسال گفته بود که در دوران تحریم، دست ایران به سوی دیگران دراز بود و این تحریم‌ها برای کشور عزت نیاورد.
 
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، ‌هم روز ۱۶ آذر سال ۱۳۹۲ در دانشگاه تهران گفته بود: «آمریکا که با یک بمبش می‌تواند تمام سیستم‌های نظامی ما را از کار بیندازد، از سیستم نظامی ما نمی‌ترسد».
 
این اظهارات در آن زمان با واکنش تند محافظه‌کاران منتقد دولت حسن روحانی مواجه شد٬ به طوری که آقای ظریف در واکنش به این حملات و انتقاد‌ها توضیح داد که «جایگاه و توان بالای قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران منبعث از مقاومت مردم شجاع و قهرمان ایران است».
 
حسن روحانی و آیت‌الله علی خامنه‌ای در سه سال گذشته بارها بدون آنکه نامی از یکدیگر ببرند٬ از مواضع یکدیگر به ویژه در حوزه سیاست خارجی انتقاد کرده‌اند که سخنان روز دوشنبه رهبر جمهوری اسلامی می‌تواند از جمله تازه‌ترین این انتقاد‌ها و پاسخ‌ها محسوب شود.
 
آقای روحانی روز هشتم اسفند امسال هم گفته بود که «وقتی از تعامل با جهان حرف می‌زنیم بعضی‌ها بدشان می‌آید» و «بعضی‌ها فکر می‌کنند هر چه دروازه کشور قفل‌هایش بیشتر باشد امنیت و سلامت بیشتر می‌شود».
 
این در حالی است که رهبر جمهوری اسلامی در سخنان روز دوشنبه خود گفت که «امروز یکی از مشکلات کشور، واردات فراوان و تا حدی بی‌حساب و کتاب در مقابل تولید ناقص داخلی است».
 
وی افزود: «اکنون واردات فرهنگی زیاد است و همه این موارد در چارچوب طراحی دشمنان برای تغییر دادن نسل جوان به یک عنصر وابسته به فرهنگ غرب و بی‌خاصیت برای کشور است».
 
سیاست‌های فرهنگی دولت حسن روحانی از دیگر حوزه‌هایی است که در سه سال گذشته همواره مورد انتقاد حامیان آیت‌الله خامنه‌ای بوده و رهبر جمهوری اسلامی نیز در این سال‌ها بارها به طور مستقیم و غیرمستقیم از این سیاست‌ها انتقاد کرده است.
+5
رأی دهید
-47

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۹
    Vejdan bidar - امستردام ، هلند

    ایی علی‌ چلاق یه دست ، بافوری خفه
    2
    31
    دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شیرمردان - سیدنی، استرالیا

    چالش بزرگ اقتصاد ایران دورویی، دزدی، چاپلوسی، به حرامخواری عات کردن، رشوه، افراد نالایق و بی بته و بی اصل و نسب چون تو در راس امور بودن است و بس. شمایی که به هیچ احدی پاسخگو نیستید و خود را ورای قانون میدانید.
    1
    40
    دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شیرمردان - سیدنی، استرالیا

    کارهایی که شما امروز در حال خواب دیدن برای ایران هستید در زمان شاه در دست انجام بود. شاه با فرستادن دانشجو به کشور‌های پیشرفته سعی در تربیت مدرسین اینده برای فرزندان ایران زمین داشت ولی افراد جاهل و بی شعوری مانند شما که درک درست از زمان و مکان نداشتید باعث گرفتاریهای امروز این کشور شدید. کسانی که با فروش گوسفندان خود از روستاها به شهر آمدید و با بی شرمی بر کرسی خلافت تکیه زدید.
    3
    35
    دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    مغربی - تهران، ایران

    با عشق طلسم گرگ را میشکنیم . شب این قفس سترگ را میشکنیم . هرچند تبر به دوشمان نیست ولی . یک روز بت بزرگ را می شکنیم
    4
    30
    دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    razmandeh - استکهلم، سوئد

    به کدوم حوزه ات دقیقا فشار آوردند؟؟؟؟؟ یک بست بیشتر بزن فشار کمتر میشه!!!!
    3
    25
    ‌سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    آذری باهوش - میانه، ایران
    [::شیرمردان - سیدنی، استرالیا::]. عزیزم شاه هم خودش گله میکرد که چرا بیشتر کسانی که به خارج برای تحصیل و بازگشت و خدمت به مملکت میفرستد بر نمیگردند و در خارج میمانند. البته که اینها گند زدند ولی مردم ایران هم در وا دادن و خارجی پرستی لنگه ندارند. عشق خارجی شدن و فرنگی مابی. فکر میکنند در خارج چه خبر است مخصوصا در ماهواره و فیلم که میبینند فکر میکنند میروند آنجا با دخترهای موطلایی از صبح تا شب حال میکنند . نمیدانند که غربیها محل.... به آنها نمیذارند و آنها را .... هم حساب نمیکنند. واقعا میگویم برو ببین سرنوشت آن جوانان المپیادی بیست سال پیش چه شد؟ هات داگ فروشی؟
    9
    4
    ‌سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
    یعنی منظورت اینه که با دست خالی و اقتصاد فلج و در هم شکسته ات باز هم بخوای هارت و پورت کنی؟؟؟بابا تو دیگه خیلی دلت خوشه ، ساک و چمدونت رو ببند و اماده کن که فکر نکنم تا چهارپنج سال اینده سر کار باشی پاپی ولادمیر پوتین
    2
    7
    ‌سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد
    بلائی که سر طلبه های جوان در حوزه ها میاورند باعث میشه که آخوندها اصولا پُر رو میشوند. نمونه بارز و مسلم این پُر روها شخص شخیص خامنه ای است! :o
    1
    13
    ‌سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
    فاصله طبقاتى وحشتناک موجود در جامعه که نتیجه بى لیاقتى صِرف شما دشمنان این مردم و مرز و بوم هست همون چالش اقتصادیه ، که تویه خونخوار شیره اى در موردش زِرو زِر میکنى!در حقیقت باعث و بانى خود شما و دشمن اصلى هم خود تون هستین!!
    1
    14
    ‌سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Dara20 - تهران، ایران
    باز هم این جانور حراف تریاک زیادی مصرف کرد و توهم زد. مرتیکه بی‌ شرف وقتی‌ اقتصاد در دیدگاه شما جنایتکاران عمامه بسر بعنوان علف برای گاو تعریف می‌‌شود و تک‌ تک‌ شما دزد و رانت خوار و غارتگر ثروت ملی هستید و توله‌های تان همانند بختک بر واحد‌های مالی‌ و تولیدی کشور چمبره زده اند اقتصاد خراب خواهد بود. چه شد آان‌ نده گوی‌های تو اقتصاد مقاومتی؟ هر از گاهی‌ یک کلمه حداد بی‌ شرف برایت درست میکند و تو هم آنرا مرتب بلغور می‌کنی. خامنه‌ای فقط خفه شو انگل بی‌ خاصیت.
    1
    12
    ‌سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.